Gå til innhold

De er ALLTID her. Aldri der borte.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner deg godt ts.. sånn var det hos oss også. Nabobarna var konstant hos oss. De lekte både inne og ute, fikk mat og is/godteri alltid sammrn med mine barn. 

Nabofamilien sendte dem bare ut. Uansett vær, og selv om barna ikke ville det. 

Det er fint med besøk, men det er også slitsomt når det er slik 5 av 7 dager i uka.. 

Det har bedra seg litt nå. Det var rett og slett for mye enkelge ganger, så vi sendte dem bare hjem innimellom. Ingen spesiell grunn, man vil bare ha litt fred og ro i huset. 

De var her så mye at jeg følte familiedynamikken vart ødelagt. Nesten så vi hadde adoptert par unga til. 

Vi liker at barna er sosiale og leker sammen. Men om noens barn skal kunne henge her hele tiden, så forventer vi også at våre barn er vellkomne hos dem også. 

Anonymkode: c6d48...208

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner deg godt ts.. sånn var det hos oss også. Nabobarna var konstant hos oss. De lekte både inne og ute, fikk mat og is/godteri alltid sammrn med mine barn. 

Nabofamilien sendte dem bare ut. Uansett vær, og selv om barna ikke ville det. 

Det er fint med besøk, men det er også slitsomt når det er slik 5 av 7 dager i uka.. 

Det har bedra seg litt nå. Det var rett og slett for mye enkelge ganger, så vi sendte dem bare hjem innimellom. Ingen spesiell grunn, man vil bare ha litt fred og ro i huset. 

De var her så mye at jeg følte familiedynamikken vart ødelagt. Nesten så vi hadde adoptert par unga til. 

Vi liker at barna er sosiale og leker sammen. Men om noens barn skal kunne henge her hele tiden, så forventer vi også at våre barn er vellkomne hos dem også. 

Takk ❤️

Ja, det er akkurat det. Det ødelegger familiedynamikken. De er her alltid, så dagligdagse ting som å snakke om klær eller ting ungene trenger, eller dagen i morgen, slike ting, blir hele tiden utsatt eller ikke gjort.

Vi skulle ommøblere eldstes rom i dag, men hun og nabojenta tok helt over, og det ble bare tull. Så ble de sure, og far måtte inn og rydde opp. Da ble det galt og, og alt endte i krangel.

Nabojenta ble sendt hjem, men da var det for sent. Sånne ting. Det er så unødvendig og det skjer hele tiden. 

Anonymkode: 3175b...812

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk ❤️

Ja, det er akkurat det. Det ødelegger familiedynamikken. De er her alltid, så dagligdagse ting som å snakke om klær eller ting ungene trenger, eller dagen i morgen, slike ting, blir hele tiden utsatt eller ikke gjort.

Vi skulle ommøblere eldstes rom i dag, men hun og nabojenta tok helt over, og det ble bare tull. Så ble de sure, og far måtte inn og rydde opp. Da ble det galt og, og alt endte i krangel.

Nabojenta ble sendt hjem, men da var det for sent. Sånne ting. Det er så unødvendig og det skjer hele tiden. 

Anonymkode: 3175b...812

En ting vi har lært oss gjennom noen år som småbarnsfamilie er at vi aldri mer skal la noe påvirke selve familiedynamikken. Altså barna kan ha masse av besøk, men ikke i den grad at vi føler vi har adoptert barna. 

Venner kommer og går. De vennene de hang mye med i 1. klasse er ikke innom lengre.. de har på en måte sklidd fra hverandre og funnet nye venner. Det er greit.. 

Men den tiden vi har med barna mens de er små får vi ikke tilbake, så det er verdt å nyte det. Vi liker å finne på ting sammen med barna. Det kan være så enkelt som en tur, ski, sykling, svømmehall.. osv osv. 

Det som var mest slitsomt er at barna var på besøk hos oss før vi kom hjem fra jobben. Du får liksom ikke slappa av i 5 min engang før du skal starte på middag.

Det som er mest irriterende er at vi se mange av de andre familiene ikke er slik. Jeg forventer det heller ikke, men likevel.. 

Kan nevne noen eksempler. Enkelte dager i helgene har barna vært her HELE dagen altså fra 10 om morgonen til 6 7 på kvelden. Vi tylbyr altid mat til gjestene når vi skal spise middag. Enkelte dager kom barna på besøk rett før vi skulle spise. Og de var sultne.. da fikk de bare min og mannens porsjon, mens vi bare smurte på par brødskiver.. 

Vi har hatt 3 eller 4 overnattinger her hos oss, mens barna våre aldri har blitt invitert tilbake. 

Vi har flere ganger endret planene sånn plutselig siden vi ikke ville ødelegge leken for barna. 

Hvis vi hadde planlagt å gå på kino eller svømming, og barna hadde besøk, så tok vi med disse vennene også. Vi spurte selvsagt foreldrene først om det var greit, og jadaaaa.. det var bare kjempekoslig. Men fikk aldri noe slikt tilbake.. 

Vi er vel kanskje litt dumsnill også, men såååååå kommer du til et tidspunkt der du får nok og begynner å gi litt faen selv. 

Hvis vi har planlagt noe, så sender jeg fint barna hjem igjen. Det er bare ikke verdt det. 

Skrevet

Dette kan gjøres veldig enkelt.

Send de hjem. Avtal et satt antall dager i uken/timer om dagen. 

Anonymkode: 80de5...9e6

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du ikke bare kobler ut ringeklokka og ignorerer dem på morgenen, så åpner du døra med et smil og sier at dessverre er det for tidlig med besøk for dere skal snart ha frokost, så derfor passer det ikke, og de får komme igjen senere. 

Kommer de før lunsj, send de hjem når dere skal ha lunsj. Kommer de like før lunsj, si at de må komme tilbake litt senere, fordi nå skal dere snart spise lunsj, så det passer ikke akkurat nå. 

Og kommer de på ettermiddagen, send de hjem når dere skal ha middag. 

Sett grenser og send de hjem igjen. 

Anonymkode: d06b7...24a

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...