AnonymBruker Skrevet 18. februar #1 Del Skrevet 18. februar Jeg lurer på noe angående når et egg prøver å slippe, men ikke klarer det: Vil man da få positiv test eller vil ikke testen bli positiv da? Anonymkode: 2b45d...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 18. februar #2 Del Skrevet 18. februar (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg lurer på noe angående når et egg prøver å slippe, men ikke klarer det: Vil man da få positiv test eller vil ikke testen bli positiv da? Anonymkode: 2b45d...09d Ja man vil kunne få positiv EL test dersom kroppen forsøker å slippe egg, men ikke lykkes. Positiv EL test har ingenting med om egget slipper eller ikke. Den viser bare tilstedeværelsen av høy LH nivå. Man kan også ha EL uten at man får positiv EL test i det hele. Endret 18. februar av Helene90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #3 Del Skrevet 18. februar Helene90 skrev (5 minutter siden): Ja man vil kunne få positiv EL test dersom kroppen forsøker å slippe egg, men ikke lykkes. Positiv EL test har ingenting med om egget slipper eller ikke. Den viser bare tilstedeværelsen av høy LH nivå. Man kan også ha EL uten at man får positiv EL test i det hele. Okeii, for jeg pleier å ha 2-3 dager med positiv test, denne gangen hadde jeg det bare i 1 dag. Så derfor jeg tenker at dette har skjedd😊 Anonymkode: 2b45d...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 18. februar #4 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Okeii, for jeg pleier å ha 2-3 dager med positiv test, denne gangen hadde jeg det bare i 1 dag. Så derfor jeg tenker at dette har skjedd😊 Anonymkode: 2b45d...09d Det er absolutt en mulighet. Dagene mellom EL og mensen pleier som regel og være mer stabil og nøyaktig enn dagene mellom mens og EL. Om EL har skjedd kan med sikkerhet kun ses ved UL eller blodprøve. Regelmessig temping kan også være en god indikator igjen er en tryggere metode enn kun EL tester. Men det kreves litt tid for å bli kjent med ens egen normal syklus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #5 Del Skrevet 18. februar Helene90 skrev (5 timer siden): Det er absolutt en mulighet. Dagene mellom EL og mensen pleier som regel og være mer stabil og nøyaktig enn dagene mellom mens og EL. Om EL har skjedd kan med sikkerhet kun ses ved UL eller blodprøve. Regelmessig temping kan også være en god indikator igjen er en tryggere metode enn kun EL tester. Men det kreves litt tid for å bli kjent med ens egen normal syklus. Jeg skjønner, takk for at du deler din kunnskap🫶🏻 Vet du om det er sånn at egget kun prøver å slippe egg en gang i mnd? Eller kan kroppen prøve å slippe et egg om en uke igjen? Anonymkode: 2b45d...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 18. februar #6 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner, takk for at du deler din kunnskap🫶🏻 Vet du om det er sånn at egget kun prøver å slippe egg en gang i mnd? Eller kan kroppen prøve å slippe et egg om en uke igjen? Anonymkode: 2b45d...09d Det er bare et egg som slippes..den som er størst..så det kan være at den prøver imorgen...og til helgen. Men om egget blir for stort og ikke slippes kan det bli til cyste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 18. februar #7 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner, takk for at du deler din kunnskap🫶🏻 Vet du om det er sånn at egget kun prøver å slippe egg en gang i mnd? Eller kan kroppen prøve å slippe et egg om en uke igjen? Anonymkode: 2b45d...09d Dersom du har regelmessig og stabil syklus, så vil kroppen din med all sannsynlighet fortsette å prøve og slippe egget. Det kan skje etter noen dager eller lengre tid. Helt individuelt og kan variere fra gang til gang for dem det skjer "oftere" hos. Man kan også fra tid til annen ha syklus uten at EL skjer. Det kan skje alle og er helt normalt at forekommer fra tid til annen. Så det er mye "usikkerhet" for oss kvinner når det kommer til syklus. Finnes dessverre ikke noe fastspikret fasit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå