Gå til innhold

Når egget prøver å slippe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe angående når et egg prøver å slippe, men ikke klarer det: 

Vil man da få positiv test eller vil ikke testen bli positiv da? 

Anonymkode: 2b45d...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg lurer på noe angående når et egg prøver å slippe, men ikke klarer det: 

Vil man da få positiv test eller vil ikke testen bli positiv da? 

Ja man vil kunne få positiv EL test dersom kroppen forsøker å slippe egg, men ikke lykkes. Positiv EL test har ingenting med om egget slipper eller ikke. Den viser bare tilstedeværelsen av høy LH nivå. 

Man kan også ha EL uten at man får positiv EL test i det hele. 

Endret av Helene90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (5 minutter siden):

Ja man vil kunne få positiv EL test dersom kroppen forsøker å slippe egg, men ikke lykkes. Positiv EL test har ingenting med om egget slipper eller ikke. Den viser bare tilstedeværelsen av høy LH nivå. 

Man kan også ha EL uten at man får positiv EL test i det hele. 

Okeii, for jeg pleier å ha 2-3 dager med positiv test, denne gangen hadde jeg det bare i 1 dag. Så derfor jeg tenker at dette har skjedd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Okeii, for jeg pleier å ha 2-3 dager med positiv test, denne gangen hadde jeg det bare i 1 dag. Så derfor jeg tenker at dette har skjedd😊

Det er absolutt en mulighet. Dagene mellom EL og mensen pleier som regel og være mer stabil og nøyaktig enn dagene mellom mens og EL. 

Om EL har skjedd kan med sikkerhet kun ses ved UL eller blodprøve. Regelmessig temping kan også være en god indikator igjen er en tryggere metode enn kun EL tester. Men det kreves litt tid for å bli kjent med ens egen normal syklus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (5 timer siden):

Det er absolutt en mulighet. Dagene mellom EL og mensen pleier som regel og være mer stabil og nøyaktig enn dagene mellom mens og EL. 

Om EL har skjedd kan med sikkerhet kun ses ved UL eller blodprøve. Regelmessig temping kan også være en god indikator igjen er en tryggere metode enn kun EL tester. Men det kreves litt tid for å bli kjent med ens egen normal syklus. 

Jeg skjønner, takk for at du deler din kunnskap🫶🏻

Vet du om det er sånn at egget kun prøver å slippe egg en gang i mnd? Eller kan kroppen prøve å slippe et egg om en uke igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vet du om det er sånn at egget kun prøver å slippe egg en gang i mnd? Eller kan kroppen prøve å slippe et egg om en uke igjen? 

Det er bare et egg som slippes..den som er størst..så det kan være at den prøver imorgen...og til helgen. Men om egget blir for stort og ikke slippes kan det bli til cyste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom du har regelmessig og stabil syklus, så vil kroppen din med all sannsynlighet fortsette å prøve og slippe egget. Det kan skje etter noen dager eller lengre tid.  Helt individuelt og kan variere fra gang til gang for dem det skjer "oftere" hos. 

Man kan også fra tid til annen ha syklus uten at EL skjer. Det kan skje alle og er helt normalt at forekommer fra tid til annen. 

Så det er mye "usikkerhet" for oss kvinner når det kommer til syklus. Finnes dessverre ikke noe fastspikret fasit. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...