Gå til innhold

Hvilken episode lukshusfellen husker du spesielt godt og hvorfor

pusepus

Anbefalte innlegg

Hei fikk låne viaplay og der har de lukshusfellen som jeg har hatt en liten bingewatch. 

Jeg har følt på irritasjon og noen ganger føler jeg at jeg ser på en komedie. Dette er et av favoritt programmene mine på tv.

Hvilken sak husker du spesielt godt? 

Endret av pusepus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Husker en deltager som saboterte for seg selv og kreditorene trakk seg fra avtalen økonomene hadde fått til. Hun fikk ikke hjelp. 

Anonymkode: 4b973...237

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en fyr som kallte seg for biffen i cowboy hatt som gråt fordi han hadde et tøft image og folk forsto ikke at han hadde følelser. Pengene gikk til maccern og bil såvidt jeg husker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det mest minneverdige er fra den svenske versjonen. Det var et par som ikke visste adressen sin og det var forklaringen på hvorfor de ikke betalte regninger. 

Anonymkode: 8d7a6...3d7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det mest minneverdige er fra den svenske versjonen. Det var et par som ikke visste adressen sin og det var forklaringen på hvorfor de ikke betalte regninger. 

Helt ubegripelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh herremin, her var det mye å ta tak i 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 59953...f40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Et svensk ungt par som bodde i nabohuset til hans mor.

Han nektet å selge en gammel amerikaner(bil), og dermed så kunne/ville ikke luksusfellen hjelpe dem. 

De lånte mora sin bil og spiste/hentet mat der , når de selv var tomme for mat og penger.  Mora var uføretrygdet og hadde knapt nok til seg selv. Men det skjønte ikke dette paret.

Anonymkode: d1f5c...23a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjøpte utendørs boblebad på verandaen.  Da snakker vi ikke den typen oppblåsbar du får tak i for noen få tusen.  Det var den typen høykvalitet i massiv plast, lensesystem, elektroniske komponenter og full size. Dette var installert på  balkongen i en bolig de leier til tross for at de gikk heidundrende i  minus fra før av hver måned 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Savner Patrick Grimlund, veldig trist at han er død.

En episode jeg husker fra den danske utgaven var en ung gutt som ikke gjorde annet enn å juge. Han sa han gikk på skole, noe økonomene undersøkte og fant ut at var løgn. Så jobbet han, det ble også avslørt som løgn.

Han lovet å søke jobber og sendte vel avgårde noen søknader og cv. Økonomene ville se bevis på hva han hadde sendt og det ble dråpen. Han hadde funnet maler for søknader og CV på nett og printet ut. Uten å endre noe som helst på dette så sendte han det til forskjellige arbeidsgivere. Han kunne ikke skjønne hvorfor han skulle endre på dette selv om navn og adresse ikke var hans. Snakker om maler ala Navn:Søker Søkensen, Adresse:Søkendeveien, 1200 Søkestad.

Der rev de kontrakten i to og ba han klare seg selv. Han svarte bare «jupp» og virket som han dreit i om han fikk hjelp eller ikke.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pusepus skrev (25 minutter siden):

Hei fikk låne viaplay og der har de lukshusfellen som jeg har hatt en liten bingewatch. 

Jeg har følt på irritasjon og noen ganger føler jeg at jeg ser på en komedie. Dette er et av favoritt programmene mine på tv.

Hvilken sak husker du spesielt godt? 

Ingen spesiell sak, men har lært så mye av det.

lært å ikke ta slike dumme valg som deltagerene har gjort.

Anonymkode: 0f881...b59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker en episode der Halvor og psykologen Jonas blir fullstendig oppgitt av en utrolig tafatt mann som mangler selvrespekt. Han har blir sittende i gjeld fordi han har lånt bort penger til «venner». Han vil ikke kreve eller forvente å få alle pengene tilbake, bare håper at de kanskje vil gi tilbake litt.

Anonymkode: 1cb00...cf2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker et norsk par som dillet rundt og tok mye solarium….. Ellers så synest jeg at det er mye overforbruk på cola/Pepsi og svenskehandel, rotete gamle hus og at det ser ut som om de kjøper alt som finnes i «nytt og nyttig» katalogen😬 

Anonymkode: 082a2...3fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen spesiell sak, men har lært så mye av det.

lært å ikke ta slike dumme valg som deltagerene har gjort.

Anonymkode: 0f881...b59

Er enig med deg her, tror vi alle lærer litt av desse programmene. Er nok fort gjort å havne i økonomisk kaos på ulike nivå, enten du kjøper gammel Audi eller handler for mye aksjer🙃

Anonymkode: 082a2...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemmer aldri hun som hadde betalt ned studielånet sitt med forbrukslån 😄👌

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å hvor skal man begynne?

Melkemannen er flott. 

Anonymkode: ec3fe...e34

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det ikke en nugattimann også? Eller var det et annet program kanskje? 

Anonymkode: f62ad...b9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å hvor skal man begynne?

Melkemannen er flott. 

Til sammenligning ville min melkeregning i dag blitt over 6000 kr om jeg trakk like mange liter 💸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette parodi eller ekte?😂 210 l melk i måneden😂

Anonymkode: 1cb00...cf2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker spesielt en episode (muligens fra den svenske eller danske versjonen)  hvor deltakeren hadde vunnet 20 000 kroner (eller hva det nå var) hver eneste måned i tjue år eller noe sånn. 

Likevel var de tydeligvis "nødt til" å ta opp svindyre SMS-lån eller forbrukslån eller noe, fordi de hadde visst ikke nok penger å leve for. Selv om de hadde både jobb og disse ekstra 20 000 eller noe hver eneste måned. Ikke hadde de peiling på hvor mye forbrukslån eller kredittkort de egentlig hadde tatt opp heller.    

Anonymkode: 7a0fc...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker veldig godt en familie fra Bergen, tror de opprinnelig var fra Vietnam, som hadde jobbet seg opp fra ingenting. De kjøpte seg en stor generasjonsbolig, samtidig som bedriften(e) deres ble rammet av krakket i 2008. Ingen typisk Luksusfellen-episode; økonomene var tydelige på at de «bare» hadde vært skikkelig uheldige. 

Ellers husker jeg godt en svensk episode med ei dame rundt 50, som bodde i en bitteliten leilighet stappfull av nips 🙈

Anonymkode: e06d4...c14

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...