Gå til innhold

Hvorfor respekteres ikke kristne?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Enkelt:

For å få respekt, må man selv vise respekt.

:Nikke:

Dessverre er det mange kristne som dømmer mange ikke-kristne på grunnlag at et par respektløse ikke-kristne de har møtt og omvendt.

Jeg anser å rope "kom deg til helvete hjem og be, din kristenfaen" for like respektløst som å gå opp til en person på gaten og si "du kommer til å brenne i helvete dersom du ikke gjør dette!"

Alle her har sagt det, "det handler om respekt". Helst begge veier. ;)

Ellers var det dette uttrykket med denne kammen, da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi kristne ikke kjenner Jesu ord?

Lukas 6 31

Som dere vil at andre skal gjøre mot dere, slik skal dere gjøre mot dem.

Dere som kjenner og er så opptatt av Jesu ord, mener dere at dette også bør gjelde for dere?

Vil ikke dere at andre skal gjøre mot dere, slik som dere gjør mot andre?

Er det rett av ett menneske å forlange mer av et annet menneske enn av seg selv, uavhengig av tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt vica verca.

Er så drittlei av å få det slengt i trynet at jeg kommer til å brenne og være fortapt dersom jeg ikke omfavner Jesus. Hva faen! Hvis ikke det er respektløst så vet ikke jeg! Hva veit en kristen kar på gata eller på nett hva slags religion jeg har? Jeg synes det er direkte støtende å få beskjed om at jeg havner i grillen etter jeg har tatt reper'n dersom jeg ikke tror på det samme som de selv tror. De *sensur*. Og DET mener jeg om de som prøver å prakke på meg religionen sin på den måten. Selvsagt skal de få tro på hva de vil, men ikke rakk ned på andres religioner på den måten for det.

Hva forventer du å finne i et fora som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg lei av at såkalte kristne går rundt og skal "overbevise" andre om at deres levesett er det eneste riktige. Det er fullstendig respektløst etter min mening og jeg føler overhodet ikke for å respektere folk som oppfører seg sånn. For å få respekt må man gjøre seg fortjent til det.

En liten tråd om dette her.

*verve verve* :sjarmor:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjenner og er så opptatt av Jesu ord, mener dere at dette også bør gjelde for dere?

Vil ikke dere at andre skal gjøre mot dere, slik som dere gjør mot andre?

Er det rett av ett menneske å forlange mer av et annet menneske enn av seg selv, uavhengig av tro?

Jeg synes dette er et fint råd fra Jesus og har ingen problemer med å følge det. Men jeg trenger ikke å følge dem, da jeg ikke er kristen. Du derimot følger jo ikke dette budet, ref. deg selv:

For å få respekt, må man selv vise respekt.

Svar fra deg:

Kanskje det er derfor mange kristne ikke viser respekt for ikke-kristne?

Er det ikke viktigere for deg i din tilstreben om å nli en god kristen å forsøke å etterfølge Jesu ord? Er du ikke en god kristen?

Lukas 6

35 Nei! Elsk deres fiender, gjør godt og lån bort uten å vente noe igjen. Da skal deres lønn bli stor, og dere skal være Den høyestes barn. For han er god mot de utakknemlige og onde. 36 Vær barmhjertige, slik deres Far er barmhjertig.

Hvorfor ikke konsentrere deg mer om å følge hva kristne skal følge? Klarer du ikke å følge disse enkle ordene her er du ikke noe bedre enn synderne selv:

Lukas 6

33. Og om dere gjør godt mot dem som gjør godt mot dere, er det noe å takke dere for? Det gjør jo også synderne.

Og du, ikke fordøm andre, hvis du vil være en god kristen:

Lukas 6

37 Døm ikke, så skal dere ikke bli dømt. Fordøm ikke, så skal dere ikke bli fordømt. Ettergi, så skal dere få ettergitt.
Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et fint råd fra Jesus og har ingen problemer med å følge det. Men jeg trenger ikke å følge dem, da jeg ikke er kristen. Du derimot følger jo ikke dette budet, ref. deg selv:

Svar fra deg:

Er det ikke viktigere for deg i din tilstreben om å nli en god kristen å forsøke å etterfølge Jesu ord? Er du ikke en god kristen?

Lukas 6

Hvorfor ikke konsentrere deg mer om å følge hva kristne skal følge? Klarer du ikke å følge disse enkle ordene her er du ikke noe bedre enn synderne selv:

Lukas 6

Lukas 6

Nå synes jeg det er like feil av kristne å angripe ikke-kristne med bibelord som omvendt. Det står såpass mye i bibelen at alle kan finne et argument å bruke mot andre. ;)

Ellers tror jeg hensikten bak å skrive ned disse tingene i utganspunktet var positiv.. :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva forventer du å finne i et fora som dette?

I et fora som dette forventer jeg nada, niks og null. Det er uansett ingen unnskyldning for de som velger å komme med slike utsagn og samtidig forvente å bli respektert.

Men når jeg går og aner fred og ingen fare på Karl Johan forventer jeg faktisk at jeg slipper å få ting som jeg nevnte i forrige innlegg slengt i fleisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er like feil av kristne å angripe ikke-kristne med bibelord som omvendt. Det står såpass mye i bibelen at alle kan finne et argument å bruke mot andre.  ;)

Ellers tror jeg hensikten bak å skrive ned disse tingene i utganspunktet var positiv..  :sjenert:  :ler:

Synes det å bruke bibelvers i argumenteringen sin er et tegn på at man mangler egne argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det å bruke bibelvers i argumenteringen sin er et tegn på at man mangler egne argumenter.

Du sier noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke kunne ha kildehenvisninger er tegn på manglende substans og tyngde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Dessverre er det mange kristne som dømmer mange ikke-kristne på grunnlag at et par respektløse ikke-kristne de har møtt og omvendt.

Jeg anser å rope "kom deg til helvete hjem og be, din kristenfaen" for like respektløst som å gå opp til en person på gaten og si "du kommer til å brenne i helvete dersom du ikke gjør dette!"

Alle her har sagt det, "det handler om respekt". Helst begge veier.  ;)

Ellers var det dette uttrykket med denne kammen, da.  :ler:

Vil bare si at det er ikke min mening at kristne ikke respekterer ikke-kristne, men dette kommer stadig fram her på KG. Det var derfor jeg nevnte det.

Min respekt eller mangel på respekt overfor dere her på KG er avhengig av hva dere skriver, og hvordan dere uttrykker dere.

Ofte ser jeg at de som er ivrige etter å forlange respekt, er de som selv skriver respektløst.

Dette siste er ikke til deg hecuba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas 6

Lukas 6

Lukas 6

Ser du ikke hvor selvmotsigende du er?

Du forteller meg hvordan jeg bør være, og du virker temmelig fordømmende.

Og du forlanger at jeg ikke skal være som deg.

Er det slik du mener at jeg skal følge Jesu ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ikke enig med deg, for det er tross alt kristendom vi diskuterer.

Da har vi ingen bedre holdepunkter enn Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du ikke hvor selvmotsigende du er?

Du forteller meg hvordan jeg bør være, og du virker temmelig fordømmende.

Og du forlanger at jeg ikke skal være som deg.

Er det slik du mener at jeg skal følge Jesu ord?

Jeg bare spør deg om ikke du, som kristen, bør etterfølge Jesu ord? Selv er jeg ikke kristen. Jeg fordømmer deg heller ikke, men jeg bare minner deg på noen viktige ord fra Jesus.

Er det for mye å forvente av kristne at de følger Jesus ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spør deg om ikke du, som kristen, bør etterfølge Jesu ord? Selv er jeg ikke kristen. Jeg fordømmer deg heller ikke, men jeg bare minner deg på noen viktige ord fra Jesus.

Er det for mye å forvente av kristne at de følger Jesus ord?

Neida, absolutt ikke.

Men jeg bare påpeker at du gjør akkurat det som de fleste her ikke liker at kristne gjør, nemlig å fortelle dem hvordan de bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stina
Personlig er jeg lei av at såkalte kristne går rundt og skal "overbevise" andre om at deres levesett er det eneste riktige. Det er fullstendig respektløst etter min mening og jeg føler overhodet ikke for å respektere folk som oppfører seg sånn. For å få respekt må man gjøre seg fortjent til det.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille snille Jesus kom for å lære folket frelsen. Farriseere og skriftlærde var de som Jesus var vrede på, de var de rike og de høyst respekterte i folket, de ville ha en messias som kom til de og stille seg på deres lag om et jordisk rike, men de var blinde for sin egen synd og kom under Guds vrede som viste seg i Jesu sinne. Men døde ikke, de fikk refs.

Jesus ble da et offer for det urettferdige da Han ville beskytte de fattige og undertrykte. Det var og er det som er Guds vilje, Han kom for at dere skulle lære Faderen å kjenne, dere vil kjenne Faderens vilje ved å lære Sønnen og kjenne. Fordi Sønnen aldri gjorde sin egen vilje, men Faderens.

Vet det er hatefullt når vi tror våres synder er forlatt pågrunn av Jesu død på korset, vår stedfortreder. Og vi forteller det til ikke-kristne som mener de er bedre enn oss, fordi de ikke drikker eller røyker. Vel, det er synd at den slags forfølgelse mot kristne skjer, men takker Gud fordi jeg ser at oppfyllelsen i Skriftene skjer foran mine øyne når dette her skjer. Er man god og ikke-kristen, blir man opphøyet. Men blir man god fordi en tror på en god Gud blir man forfulgt.

Det er det innvendige som trenger å bli renset. Jesus gjør det for dere.

Han vil beskytte dere under Hans vinger når dere har det tungt.

Dere som aldri vil ha noe med Gud å gjør vil gjøre alt for å fornekte Ham. Jeg var en gang sånn. Men stoltheten ble skrøpelig. Ser jeg tilbake på da jeg ikke trodde, var jeg meget drepende stolt og egoistisk. Kan fortsatt vær det, men jeg mener jeg er nå frelst, trenger fortsatt frelse, og vil bli frelst. Holder meg til Jesus jeg, Han går aldri fra meg.

Gud velsigne dere! Dere som er her, vil egenlig ikke overse at det finnes en Gud, men dere er seere, og det driver dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille snille Jesus kom for å lære folket frelsen. Farriseere og skriftlærde var de som Jesus var vrede på, de var de rike og de høyst respekterte i folket, de ville ha en messias som kom til de og stille seg på deres lag om et jordisk rike, men de var blinde for sin egen synd og kom under Guds vrede som viste seg i Jesu sinne. Men døde ikke, de fikk refs.

Jesus ble da et offer for det urettferdige da Han ville beskytte de fattige og undertrykte. Det var og er det som er Guds vilje, Han kom for at dere skulle lære Faderen å kjenne, dere vil kjenne Faderens vilje ved å lære Sønnen og kjenne. Fordi Sønnen aldri gjorde sin egen vilje, men Faderens.

Vet det er hatefullt når vi tror våres synder er forlatt pågrunn av Jesu død på korset, vår stedfortreder. Og vi forteller det til ikke-kristne som mener de er bedre enn oss, fordi de ikke drikker eller røyker. Vel, det er synd at den slags forfølgelse mot kristne skjer, men takker Gud fordi jeg ser at oppfyllelsen i Skriftene skjer foran mine øyne når dette her skjer. Er man god og ikke-kristen, blir man opphøyet. Men blir man god fordi en tror på en god Gud blir man forfulgt.

Det er det innvendige som trenger å bli renset. Jesus gjør det for dere.

Han vil beskytte dere under Hans vinger når dere har det tungt.

Dere som aldri vil ha noe med Gud å gjør vil gjøre alt for å fornekte Ham. Jeg var en gang sånn. Men stoltheten ble skrøpelig. Ser jeg tilbake på da jeg ikke trodde, var jeg meget drepende stolt og egoistisk. Kan fortsatt vær det, men jeg mener jeg er nå frelst, trenger fortsatt frelse, og vil bli frelst. Holder meg til Jesus jeg, Han går aldri fra meg.

Gud velsigne dere! Dere som er her, vil egenlig ikke overse at det finnes en Gud, men dere er seere, og det driver dere

Jeg skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget. Føler du at du må forsvare deg selv fordi du tror på Jesus? Håper du mener det ironisk når du sier at det er hatefullt å tro på ham og fortelle andre om ham. Jeg vet ikke helt hvorfor du skriver om fariseerne i denne sammenhengen her. Det virker nesten som om du sammenligner de som ikke kaller seg kristne med dem. Fariseerne var de som kjente loven ut og inn. De gransket skriftene, står det. Og de trodde at de klarte å følge dem, og de kritiserte andre som ikke var like "flinke" som dem selv. Dagens fariseere er ikke å finne blant de såkalt ikke-kristne. Sånn tenker i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Liker ikke helt å sette mennesker i bås lille grethe, men f. eks en ikke-kristen jeg kjenner, en av beste-kompisene. Jeg røyker, han røyker ikke, jeg drikker mer alkohol enn ham. Vi har vokst opp i forskjellige miljø i ungdomstiden. Dårlig unnskyldning til at jeg fortsatt drikker og røyker.

Men pågrunn av ufortjent nåde sier jeg til ham mine synder er forlatt, Jesus tok på seg alle synder. Alle med stor A. Han liker det ærlig talt ikke.

Av og til sammenligner jeg ham med en fariseer, han pålegger meg lover, som han selv har lett for å holde grunnet hans situasjon, men tror selv ikke, og sier han synder mindre enn meg, kansje det.

Har ennå ikke sagt til ham det jeg tror og som står i bibelen og som jeg skjønner så godt. At den største synd, er å ikke tro på Jesus for den Han er i Bibelen.

Han lever i en kopi av et gudfryktig og rett liv, alle kan gjøre seg rene utenpå, bare Jesus mener jeg kan rense deg innvendig, først da blir legemet rent. Unnskyld kompis om du vil bli truffet av dette om du en dag skulle lese dette.

Om jeg røyker og drikker, so vet jeg at kjærligheten til Gud dag for dag frir meg ut ifra bundenhet. Om jeg synder, så er synden straff nok i seg selv, ille nok om man skulle fordømmes for hver synd man gjør, og må rettferdiggjør seg selv.

Jeg sier ikke til de som ikke tror at de synder ved å ikke tro på Jesus. Enhver kan ha sin egen sannhet. Men det finnes egentlig bare en enhetlig sannhet. Enten finnes Gud eller så gjør Han det ikke.

Av mine erfaringer tror jeg på at Gud finnes, Gud har gitt meg dem, hadde det ikke vært for dem, ville bibelen vært en telefonkatalog for meg, nedstøvet og for gamle nummer for idag. Men Gud er den samme igår, idag, ja til evig tid som det står. Stemmer for meg.

Lille grethe, vet ikke hva du fikk ut av dette her, men farisseerne hatet mer Jesus enn de troende, det var derfor de sa: Det er bedre at en mann dør, enn at hele folket skal gå til grunne.

Om du mener jeg tar feil i å sammenligne vil jeg godta det. Jeg mente godt, men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...