Gå til innhold

Hvorfor respekteres ikke kristne?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg tror på Jesus, men jeg har et helt annet forhold til bilder og tegninger enn det mange muslimer har. Føler ikke at jeg ikke blir respektert om noen tegner noe som skal være Jesus, men som sikkert ikke ligner på ham en gang, og fremstiller ham mindre positivt. Har skrevet om dette i bloggen min hvis noen vil lese. http://lillegrete.blogspot.com/2006/02/et-...v-et-bilde.html

Har lagt ut en litt morsom tegning der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter
Jeg vil si at det og si at det og tro er og tro på eventyr er en klar mangel på respekt

You've got that right. Jeg respekterer ikke den troende FORDI h*n tror, men kan godt respektere ham/henne på andre plan.

Endret av Bjørnsdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor respekteres ikke kristne?

fordi dere er noen fordømte krek av noen fanatiske sionist-lakeier og som må bruke jesus som ei krykke fordi dere ikke takler livet

:overrasket: Hvor skal man egentlig begynne å ta for seg et slikt utspill?

Kristne kan ikke vente repsekt før de begynner og respektere andre.

F.eks selvom jeg repektere den kristne tro har ingen kristne vist repsekt over for hva jeg tror ( av de kristne jeg kjenner )

:ler: Det var da en bra barnslig kommentar? Bruker du det på andre områder i livet ditt også? Går du rundt og dreper og voldtar folk siden det åpenbart finnes mennesker som ikke lar være å drepe/voldta, selv om det idealistisk sett er det mest ønskede?

Hvorfor kan dere ikke la gudene selv ta seg av de som "angriper" religionen?

Så hvis noen latterliggjør ikke-troende, så skal jeg som agnostiker ikke ha en rett til å uttrykke at det er sårende, da jeg ikke har en gud som skal "straffe" de?

Sikkert fordi Kristne tror de er Guder.

Hm.... vet du egentlig hva kristendommen er?

För att återvända till respekten så tror jag att en eventuell brist på respekt gentemot de kristna hör samman med avsaknad av respekt för andra.

Personligen anser jag att både kristna, muslimer, ateister och andra blr respekteras för sina val och sin tro. Att välja att ta steg från kyrkan möts dock ofta av ett förlöljigande. Så som jag är korkad eller dum som inte vill vara med eller gifta mina barn - att jag vill frångå de vackra traditionerna som betyder så mycket (för andra - inte för mig).

Tyvärr sjunker MIN respekt för dessa människor och deras inställning till tro när de visar att de har svårt att respektera att andra människor inte tycker lika.

Siden du da har møtt intoleranse for ditt eget livssyn, bør det heller ikke føre til at du er flinkere til å forstå andre? Synes du f.eks. at det er greit at mobboffere er skikkelig nasty mot mobberene sine, om situasjonen snur og det er de som står med makten? Two wrongs don't make a right.

Hvorfor i huleste skal aviser vise respekt = ærbødighet ovenfor kristendommen? Hva er det som er så spesielt med å være kristen som gjør det verdt å respektere?

:klaske:

Hva er så spesielt med å være muslim?

Hva er så spesielt med å være hinduist?

Hva er så spesielt med å være paganist?

Hva er så spesielt med å være ateist?

De aller fleste kristne har et stort problem når det gjelder det å respektere andre livssyn. De mener jo at de sitter på sannheten og ingen andre. Det i seg selv er jo temmelig arrogant. Derfor kan de ikke i ordets rette forstand respektere andre livssyn. De kan gjerne fremstå som hyggelige utad men når det kommer til stykke så mener de jo at du tar feil og de har rett. Det ligger jo i menneskets natur å føle et slags hovmod i den settingen. Derfor kan de ikke fullt ut respektere meg f.eks. Jeg er jo bare en dum ateist.

De bruker jo metaforer slik som at vi ateister er "blinde for sannheten". Dette er jo ganske nedsettende mener jeg. Derfor mener jeg at de ikke har gjort seg fortjent til respekt fra meg.

Eller.. det vil si.. En kristen person har vanskelig for å gjøre seg fortjent til respekt av meg.

Men kjære vene, så klart kristne tror at de har funnet den ene, rette veien. Det er jo derfor de er kristne! Det er jo det som er poenget med å ha respekt for andres tro. Å innse at andre har et annet syn på hva som er det "rette". ALLE tror på en sannhet. For ateister (og til dels agnostikere) er det å ha en tro en feil, for en kristen er det feil å ikke tro på Jesus, for en hinduist er det feil å ikke tro på karma etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddy

Slik som jeg leser her er det et uendelig gnål om at Kristne skal respektere dere som ikke tror, men halloen her - dere er jo ikke hakket bedre. Dere har null respekt for oss som tror. Inne på dette forumet er det et eneste angrep på troende enten det være seg Kristne eller andre trosretninger. Jeg forventer at folk skal respektere det faktum at jeg tror, venter ikke at andre skal dele mitt syn eller trosretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kristne har ikke terrorgrupper - har de det, kan de ikke lengre kalle seg kristne fordi det strider mot kristendommens grunnleggende verdier.

Det er ikke så lenge siden Nord-Irland er det vel, og da snakka vi om to forskjellige typer kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kristne har ikke terrorgrupper - har de det, kan de ikke lengre kalle seg kristne fordi det strider mot kristendommens grunnleggende verdier.

Kristne har en terror gruppe..IRA i Nord Irland. Det er en terror gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hva er så spesielt med å være muslim?

Hva er så spesielt med å være hinduist?

Hva er så spesielt med å være paganist?

Hva er så spesielt med å være ateist?

Ingen verdens ting, derfor har jeg heller ikke respekt for folk pga livssynet deres. Jeg stemmer for å fjerne ordet respekt fra ordboka, NÅ. Så unngår vi mange misforståelser- selv om mange pakistanere må lære seg norsk på nytt igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at religiøse folk ofte kan bli sett på som rare ettersom de har et annet grunnleggende verdensbilde. Jeg ville også synes at en person som trodde at et stort spagettimonster skapte verden var rar. Det er kanskje vanskelig å være åpen for at en person som kan tro på noe slikt ikke er gal? Og gale folk er det lett å gjøre narr av. Det er min oppfatning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne har en terror gruppe..IRA i Nord Irland. Det er en terror gruppe.

Sannheten er nok at du ikke vet hva kristendom er.

De som driver terrorvirksomhet, lever ikke som kristne.

At de bor i et samfunn som kaller seg kristne, slik som Katolikker eller Protestanter i Nord-Irland, som var nevnt her tidligere, gjør ikke en eneste person kristen. Dette er et standpunkt som hver enkelt må ta selv, på sin overbevisning og tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de bor i et samfunn som kaller seg kristne, slik som Katolikker eller Protestanter i Nord-Irland, som var nevnt her tidligere, gjør ikke en eneste person kristen. Dette er et standpunkt som hver enkelt må ta selv, på sin overbevisning og tro.

Mange muslimer mener det samme. At terror og drap er mot Allahs vilje.

Likevel anser de muslimene som driver terrorvirksomhet seg selv som veldig religiøse. Jeg antar at medlemmene i IRA også gjør det(hvis ikke de har snudd seg i en mer politisk retning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hahaha.. verdens beste selvmotsigelser fra KR-øst idag

Så når terroristene har en overbevisning som er kristen og en kristen tro, så har de tatt et standpunkt og er kristne.

Vel, bestem deg nå. De har kanskje en kristen overbevisning, og siden du argumenterer for at en må bestemme dette selv- hvem er DU til å fortelle at disse ikke er kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at religiøse folk ofte kan bli sett på som rare ettersom de har et annet grunnleggende verdensbilde. Jeg ville også synes at en person som trodde at et stort spagettimonster skapte verden var rar. Det er kanskje vanskelig å være åpen for at en person som kan tro på noe slikt ikke er gal? Og gale folk er det lett å gjøre narr av. Det er min oppfatning.  ;)

Når jeg ser et slikt utsagn som du kommer med her, så skal du vite at jeg er hverken gal nok eller så dum at jeg skulle bry meg om å diskutere noe som helst med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser et slikt utsagn som du kommer med her, så skal du vite at jeg er hverken gal nok eller så dum at jeg skulle bry meg om å diskutere noe som helst med deg.

Jeg tror virkelig ikke du skjønte hva jeg skrev. Jeg har aldri ment dette, men jeg har fått inntrykk av at andre kan gjøre det, og at det ofte er derfor folk kan behandle religiøse/kristne som dumme(eller hva man vil kalle det).

Jeg skrev et seriøst svar på en tråd fordi jeg har oppevd å få akkurat disse kommentarene mot meg når jeg har prøvd å forklare mitt livssyn for folk. Du, derimot, virker veldig dømmende og lite åpen for å høre andre meniger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Inlägget ändrat, citerad text är borttagen /Furstina moderator

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror virkelig ikke du skjønte hva jeg skrev. Jeg har aldri ment dette, men jeg har fått inntrykk av at andre kan gjøre det, og at det ofte er derfor folk kan behandle religiøse/kristne som dumme(eller hva man vil kalle det).

Jeg skrev et seriøst svar på en tråd fordi jeg har oppevd å få akkurat disse kommentarene mot meg når jeg har prøvd å forklare mitt livssyn for folk. Du, derimot, virker veldig dømmende og lite åpen for å høre andre meniger.

Og det gikk opp for deg først nå? Allikevel så mater du ham med teskje?? Jeg gidder ikke lenger... Når han er opptatt av å lete etter ting han kan vri på for å angripe noen og i neste øyeblikk roper etter moderator, hvorfor ikke bare ta det for det det er? Billig underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pamela Anderson

Ja, en må være gal og dum for å diskutere med Hecuba.. Hyggelig påstand, i god, nestekjærlig, kristen ånd. Helt enig, hvor er moderator? Eller dørvakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. verdens beste selvmotsigelser fra KR-øst idag

Så når terroristene har en overbevisning som er kristen og en kristen tro, så har de tatt et standpunkt og er kristne.

Vel, bestem deg nå. De har kanskje en kristen overbevisning, og siden du argumenterer for at en må bestemme dette selv- hvem er DU til å fortelle at disse ikke er kristne?

Du har tydeligvis ikke forstått hva kristendom er. Les NT i Bibelen og få et innblikk i dette, hvis du vil gjøre annet enn å rakke ned på alle som kaller seg kristne.

Du bør ikke delta i en diskusjon uten å vite hva det dreier seg om.

En som har tatt et standpunkt for kristus, driver ikke med terror.

Og bland for all del ikke muslimene inn i dette utsagnet. De hverken kan eller vil jeg svare for.

Men for at du skal skjønne hva jeg mener , så skal jeg ta det litt enklere:

Om en terrorist kommer til tro på Kristus, da slutter han som terrorist.

Hvor ligger så selvmotsigelsen?

Jo, i at du ikke har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du har tydeligvis ikke forstått hva kristendom er. Les NT i Bibelen og få et innblikk i dette, hvis du vil gjøre annet enn å rakke ned på alle som kaller seg kristne.

Slike påstander vil jeg ha meg frabedt. At jeg påpeker inkonsekvensen i din argumentasjon betyr ikke at jeg rakker ned på kristne generelt. Slik billig hersketeknikk fortjener du smekk på lanken for.

Du bør ikke delta i en diskusjon uten å vite hva det dreier seg om.

En som har tatt et standpunkt for kristus, driver ikke med terror.

Om en terrorist kommer til tro på Kristus, da slutter han som terrorist.

Dette er dine teoretiske påstander, men de motsier du selv i neste setning når du legger begrepet kristen opp til egen overbevisning. Hvilke garantier har du for at en IRA terrorist ikke har en slik overbevisning, og tror på jesus kristus?

Kjedelig med aggressive personer som angriper andre, kun fordi de liker å angripe, uten at de har noe klokt å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også synes at en person som trodde at et stort spagettimonster skapte verden var rar. Det er kanskje vanskelig å være åpen for at en person som kan tro på noe slikt ikke er gal? Og gale folk er det lett å gjøre narr av. Det er min oppfatning.  ;)

Det var dette jeg svarte deg på, og det er da vitterlig din egen mening du kommer med her, og ikke henvisning til hva andre mener

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...