Hoia Skrevet 18. februar 2024 #41 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg blir alltid så nervøs når jeg skal ta iq-tester, men gjør det ganske greit når jeg sitter for meg selv. Det er vel noen sosiale aspekter der også? Omsorgsevne kommer fra hjertet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #42 Del Skrevet 18. februar 2024 Hoia skrev (4 timer siden): Jeg blir alltid så nervøs når jeg skal ta iq-tester, men gjør det ganske greit når jeg sitter for meg selv. Det er vel noen sosiale aspekter der også? Omsorgsevne kommer fra hjertet da. Ikke helt riktig. Viljen og kjærligheten ksn være der, men uten god mentaliseringsevne er det gjerne vanskelig å skjønne egne og andres tanker, følelser og motiver, noe som er en forutsetning for å kunne gi riktig omsorg. Dette fordrer et abstraksjonsnivå som mange med lav IQ ikke alltid har, selv om de ellers skulle være gode og kjærlige mennesker. Anonymkode: 17c8b...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #43 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke helt riktig. Viljen og kjærligheten ksn være der, men uten god mentaliseringsevne er det gjerne vanskelig å skjønne egne og andres tanker, følelser og motiver, noe som er en forutsetning for å kunne gi riktig omsorg. Dette fordrer et abstraksjonsnivå som mange med lav IQ ikke alltid har, selv om de ellers skulle være gode og kjærlige mennesker. Anonymkode: 17c8b...bea Hva med oss med høgere IQ og har dårlige omsorgsevner? Anonymkode: 095d1...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #44 Del Skrevet 18. februar 2024 Noen veldig få med Down syndrom har normal IQ og kan lære som andre. Men så er jo spørsmålet om denne personen hadde det. Jeg ville nok vært skeptisk uansett. Men det er uansett veldig viktig å ikke tenke på mennesker med Down syndrom som barn. De er ikke som barn. De høytfungerende erfarer og lærer. De har levde liv med erfaring. De er ikke barn selv om de fleste scorer lavt på IQ-tester. Anonymkode: 0aec9...0f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #45 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mange med lavere iq har ikke diagnose. Anonymkode: ab79a...743 Godt poeng. De som er mentalt barn, men ikke har fått diagnose er desverre lette ofre for voksne som ønsker å utnytte andre mennesker. Om noen klager, så kan de påstå at vedkommende virker normal. Anonymkode: aa2a7...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #46 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva med oss med høgere IQ og har dårlige omsorgsevner? Anonymkode: 095d1...a9b De med høy IQ er ihvertfall ikke så lette ofre som de som er mentalt barn. Anonymkode: aa2a7...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 18. februar 2024 #47 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 18.10): Du mener å ”unormale” ikke har rettighet å være sammen med ”normale” og i så fall, hvor drar vi streken? Anonymkode: 095d1...a9b Det ser kanskje fint ut på papiret, at man ikke diskriminerer på bakgrunn av psykisk utviklingshemming når man skal bedømme hvem som bør ha intime relasjoner. Jeg tenker ikke det bør være ulovelig, men det er likevell i mange (mulig de fleste) tilfeller uetisk å ha sex med noen som har betydelig lavere kognitiv funksjon en seg selv. Det er de med pu som er helt eller tilnærmet like sosialt kompetent som de "normale". Men for å si det slik kunne jeg aldri ha datet noen som hadde ligget med en med ds av typen jeg kjenner til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #48 Del Skrevet 19. februar 2024 https://sosialnytt.com/han-gifter-seg-med-en-kvinne-med-downs-syndrom-og-de-vil-ha-barn-sammen-men-mange-kritiserer-dem/ Anonymkode: f1a99...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 19. februar 2024 #49 Del Skrevet 19. februar 2024 Det som er helt sikkert, er at man ikke kan putte ordinære mennesker i en setting med noen som er i den tilstanden, typisk i nett. Det handler om at den som ikke er handikapet blir forsinket i livet sitt, og ønsker ikke å være i den settingen, trolig. Så der bør det trolig ansettes helsepersonell. Jeg har ikke kompetanse på de tilstandene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #50 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://sosialnytt.com/han-gifter-seg-med-en-kvinne-med-downs-syndrom-og-de-vil-ha-barn-sammen-men-mange-kritiserer-dem/ Anonymkode: f1a99...552 Det er mange autister som går godt sammen med Downs 😊 https://youtu.be/r_b9l1E5IsI?si=fWGSue4ab2TNKEyL Anonymkode: fbafe...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #51 Del Skrevet 19. februar 2024 https://youtu.be/Jkh8UaaaXFw?si=n3TNaakUVb2jIduI Anonymkode: fbafe...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå