Gå til innhold

Jeg vet ikke hvem jeg er

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har meninger og følger ikke nødvendigvis strømmen. Likevel føler jeg at jeg ikke vet hvem jeg er. Og det er ubehagelig.

Vet du hvem du er? 

Anonymkode: 0f741...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har meninger og følger ikke nødvendigvis strømmen. Likevel føler jeg at jeg ikke vet hvem jeg er. Og det er ubehagelig.

Vet du hvem du er? 

Jeg har ingen «råd» ville bare si at jeg føler på samme måte og det er veldig ekkelt, i det siste tar det mer og mer plass og jeg blir redd, redd for at det alltid skal føles slik og / eller det blir verre og vil spise meg opp

Anonymkode: 1418f...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ingen «råd» ville bare si at jeg føler på samme måte og det er veldig ekkelt, i det siste tar det mer og mer plass og jeg blir redd, redd for at det alltid skal føles slik og / eller det blir verre og vil spise meg opp

Takk for at du deler. Den følelsen er ordentlig ubehagelig og jeg synes det er verst om morgenen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at denne ble flyttet til generell debatt, når det vedrører helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for at du deler. Den følelsen er ordentlig ubehagelig og jeg synes det er verst om morgenen. 

Huff ja, skulle virkelig ønske jeg kunne gi noen råd, men det gjenstår for meg også å finne, jeg har derimot oppsøkt psykolog, da jeg ikke har noen andre nære å snakke med, kanskje det er en av grunnene (?)

Har du gode nære relasjoner?

og hvorfor tror du det er værst på morningen? 
For min del er det uavhengig tid på døgnet, kanskje litt ekstra mitt på natten de nettene jeg sliter med å sove 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hva er det som mangler i livet ditt da? Noe du savner? 

Har du ikke kontakt med deg selv og følelsene dine? 

Hvordan var Oppveksten din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2024 at 5:43 AM, AnonymBruker said:

Vet du hvem du er? 

Du beveger deg inn på et filosofisk spørsmål her. 

Etter min mening kan absolutt ingen vite hvem vi egentlig er annet enn at vi er senteret i vår egen bevissthet. Vi kan derimot dyrke en identitet ut i fra hvordan vi speiler oss selv fra andre og hva slags forventninger som samfunnet har til oss. Vår egen tolkning av oss selv er som regel veldig innbilsk også så å bruke konseptet "Hva ville JEG gjort" når vi tar  valg her i livet er bortkastet.

Det er helt vanlig å ønske seg en identitet å klamre seg fast til når livet blir forvirrende og man kjenner på litt eksistensielle problemer . Anbefaler deg å ikke bruke for mye energi på å dvele rundt dette. Folk uten et sterkt forhold til sin egen identitet er ofte de mest dynamiske, frie og interessante menneskene du vil møte fordi dørene vil alltid være åpne for nye erfaringer og forandringer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...