Gå til innhold

Erfaring med Aleris fertilitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen? Skal gå privat, har gått litt bort fra Hausken etter å ha lest på legelisten og i div fora 

Anonymkode: fec5d...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke svar på ditt spørmål dessverre, men vi gikk også vekk fra Hausken. Tok fertilitetstesten der, og ble med den. Vi går videre med Medicus. Så langt virker de veldig gode. Ringer og følger opp. Prøver å finne den rimeligste pakken for oss. Motsatt opplevelse fra Hausken. Aleris har jeg ikke hørt så mye om. Spent på om noen her deler :)

Anonymkode: 3d644...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk råd fra min gynekolog å bruke livvio om jeg skulle gå privat 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte medicus i Stavanger. Helt topp service /behandling på alle måter og meget dyktige folk som jobber der!

Anonymkode: 93841...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF-tilbudet ved Aleris er relativt nyoppstartet ift. de øvrige klinikkene  som nevnes her i tråden (tror de startet vår/høst 2023). Så det er ikke sikkert du får så mange svar/erfaringer om deres tilbud her inne enda.  Er selv hos Medicus, og en av gynekologene flyttet (dessverre for meg) over til Aleris nå i høst. Hadde det ikke vært for at jeg nå har embryo på frys hos Medicus, kunne jeg gjerne ha byttet til Aleris pga. denne gynekologens faglige kompetanse og fantastiske væremåte ovenfor meg som pasient. Ønsker deg lykke til med valg av klinikk, og videre prosess😊

Anonymkode: 7239f...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anjatapinjata skrev (20 timer siden):

Fikk råd fra min gynekolog å bruke livvio om jeg skulle gå privat 😊

Hva var begrunnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

IVF-tilbudet ved Aleris er relativt nyoppstartet ift. de øvrige klinikkene  som nevnes her i tråden (tror de startet vår/høst 2023). Så det er ikke sikkert du får så mange svar/erfaringer om deres tilbud her inne enda.  Er selv hos Medicus, og en av gynekologene flyttet (dessverre for meg) over til Aleris nå i høst. Hadde det ikke vært for at jeg nå har embryo på frys hos Medicus, kunne jeg gjerne ha byttet til Aleris pga. denne gynekologens faglige kompetanse og fantastiske væremåte ovenfor meg som pasient. Ønsker deg lykke til med valg av klinikk, og videre prosess😊

Takk for info! Har skjønt at det er populære leger fra flere steder som har flyttet dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for info! Har skjønt at det er populære leger fra flere steder som har flyttet dit.

Da skal det nok ikke stå på den faglige kompetansen hos Aleris. Jeg er ellers veldig fornøyd med Medicus, altså. Ingenting å utsette på øvrige ansatte og det har vært fin flyt/god informasjon underveis i mine IVF-prosesser. Det var bare det at denne ene gynekologen, som nå er hos Aleris, utmerket seg litt ekstra for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva var begrunnelsen?

De har veldig flinke leger og ansatte der i følge min gynekolog 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om at klinikk Hausken ikke er bra. Hva er det som gjør at dere ikke vil gå dit? Spør fordi jeg skal ta fertilitetssjekk.

Anonymkode: 980ee...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har selv nylig utført to egguttak hos Aleris Frogner samt fertilitetssjekk. Har i den forbindelse rukket å møte alle tre legene/gynekologene der samt to av sykepleierne. Oppfølgingen har vært veldig bra. Alle har vært faglig dyktige, engasjerte og lyttet til meg som pasient. Jeg likte spesielt at de alle har lang erfaring og er utdannede leger med spesialisering. Det var derfor uvesentlig for meg hvem jeg fikk som behandler, men man kan bestille time hos spesifikk lege om man har en preferanse. Jeg har følt meg veldig godt ivaretatt, og kan anbefale de på det varmeste. Resultatet av behandlingen ble også vellykket. 😊
Lykke til!

Anonymkode: 0b22e...f2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi vurderer å bytte til privat (hører til Riksen). Vurderer Medicus. Er det noen som har lykkes i det private men ikke i det offentlige? Har det noe for seg rent borti fra fra kortere ventetid, bedre oppfølging osv? 

Anonymkode: 3afba...49d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, vi vurderer å bytte til privat (hører til Riksen). Vurderer Medicus. Er det noen som har lykkes i det private men ikke i det offentlige? Har det noe for seg rent borti fra fra kortere ventetid, bedre oppfølging osv? 

Byttet fra Riksen til Medicus og angrer ikke.

Men har ikke født levende barn enda, bare blitt gravid 3 av 3 innsett, så 100% sånn sett. Riksen ga meg en kjemisk av 7 innsett. Men, det er levende barn som teller, så jeg vet jo ikke om Medicus kommer til å klare å gi meg det enda. Er for tiden bare 12dpo men får knallsterk test. Var en 6 dagers blasto. På Riksen dyrket de bare til dag 2 hos meg.

Anonymkode: 1a929...44f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Byttet fra Riksen til Medicus og angrer ikke.

Men har ikke født levende barn enda, bare blitt gravid 3 av 3 innsett, så 100% sånn sett. Riksen ga meg en kjemisk av 7 innsett. Men, det er levende barn som teller, så jeg vet jo ikke om Medicus kommer til å klare å gi meg det enda. Er for tiden bare 12dpo men får knallsterk test. Var en 6 dagers blasto. På Riksen dyrket de bare til dag 2 hos meg.

Takk for svar! Har dere tatt sånn 3 pakning (3 for 2)? Var det isåfall noe de anbefalte selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Har dere tatt sånn 3 pakning (3 for 2)? Var det isåfall noe de anbefalte selv? 

Vi tok 3 for 2 ja. 😊

Og vi har brukt 2 forsøk. 🤗

Eller, det vil si... Vi har bare hatt ett uttak, men hvis du kjøper 3pk så er det litt andre regler. Du kan få 3 uttak og 3 innsett i forbindelse med uttakene i en 3-pakk. Eller du kan velge som vi gjorde; vi fikk 3 blastocyster på frys. Det første innsettet var i forbindelse med uttaket og dermed gratis-isj. Men så hadde vi to på frys og vi trengte to innsett til, og to innsett = ett uttak uten å betale. Vi kunne valgt å beholde de to siste uttakene i pakken og betalt for de to innsettene, men vi brukte av pakken vår istedenfor og satset på at det gikk. Så selv om vi bare har hatt ett uttak så har vi bare ett uttak igjen og med det bare ett innsett igjen i pakken uansett hvor mange vi eventuelt får på frys ved neste uttak. Da må vi betale per innsett fordi pakken jo er brukt opp før vi får satt inn. Hadde vi hatt to embyroer til på frys nå kunne vi brukt disse to innsettene istedenfor ett siste uttak.

Gir det mening? 😅

Ett uttak og ett innsett =  to innsett = 1 av 3 forsøk av 3-pakken.

Får man 5 embryoer så kan man bruke hele pakken på innsett av disse uten å betale ytterligere. Ett innsett i forbindelse med uttaket, de to neste innsettene som 2 av 3 forsøk og de to siste innsettene som 3 av 3 forsøk.

Jeg er glad vi valgte 3-pakk selv om det er litt dyrere totalt hvis man ikke behøver alt som inngår i pakken. For oss har det også vært dyrere enn om vi tok ett forsøk og deretter betalte per innsett. Men hvis jeg mister igjen nå så føles det trygt å ha det siste forsøket og dermed ett innsett igjen i pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi tok 3 for 2 ja. 😊

Og vi har brukt 2 forsøk. 🤗

Eller, det vil si... Vi har bare hatt ett uttak, men hvis du kjøper 3pk så er det litt andre regler. Du kan få 3 uttak og 3 innsett i forbindelse med uttakene i en 3-pakk. Eller du kan velge som vi gjorde; vi fikk 3 blastocyster på frys. Det første innsettet var i forbindelse med uttaket og dermed gratis-isj. Men så hadde vi to på frys og vi trengte to innsett til, og to innsett = ett uttak uten å betale. Vi kunne valgt å beholde de to siste uttakene i pakken og betalt for de to innsettene, men vi brukte av pakken vår istedenfor og satset på at det gikk. Så selv om vi bare har hatt ett uttak så har vi bare ett uttak igjen og med det bare ett innsett igjen i pakken uansett hvor mange vi eventuelt får på frys ved neste uttak. Da må vi betale per innsett fordi pakken jo er brukt opp før vi får satt inn. Hadde vi hatt to embyroer til på frys nå kunne vi brukt disse to innsettene istedenfor ett siste uttak.

Gir det mening? 😅

Ett uttak og ett innsett =  to innsett = 1 av 3 forsøk av 3-pakken.

Får man 5 embryoer så kan man bruke hele pakken på innsett av disse uten å betale ytterligere. Ett innsett i forbindelse med uttaket, de to neste innsettene som 2 av 3 forsøk og de to siste innsettene som 3 av 3 forsøk.

Jeg er glad vi valgte 3-pakk selv om det er litt dyrere totalt hvis man ikke behøver alt som inngår i pakken. For oss har det også vært dyrere enn om vi tok ett forsøk og deretter betalte per innsett. Men hvis jeg mister igjen nå så føles det trygt å ha det siste forsøket og dermed ett innsett igjen i pakken.

Det gjør det, tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...