Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å se ut som man vil??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et skikkelig selvdisiplins-problem!

Jeg har klart for meg hvordan jeg vil at kroppen min skal være, fungere og se ut- selvfølgelig utifra forutsetningene denne kroppen har. Men gang på gang spolerer jeg for meg selv ved å enten sløve for mye, eller spise for mye. Gang på gang. Ikke bare en gang iblant..

Jeg er 19 år gammel. Bruker størrelse 38/40 i klær.

Jeg vil stramme opp. Tone ned. Få den kroppen jeg vet jeg vil trives best med. Det handler ikke om spiseforstyrrelser eller noe.

Hvorfor saboterer jeg for meg selv??? Vil jeg egentlig ikke? Hva er det som skjer?

Jeg er medlem på SATS. Det vil si- støttemedlem er vel mer riktig å si. Men det er, i hodet mitt, for mye ork å komme seg på trening hver dag, må jo igjennom halve byen. (Bor i Oslo)

Hater kollektivtrafikk, har ikke lappen.

Jeg er stolt av meg selv for den jeg er, men dette har jeg jobbet med i lang tid nå. Selvdisiplinen altså.

OG DET BLIR BARE IKKE BEDRE!!!! Jeg ødelegger for meg selv hver gang. Jeg orker ikke å trene, jeg orker ikke å ta fatt i meg selv.

Av og til orker jeg- men det varer bare noen få minutter.

Det betyr mye for meg å se bra ut. Hva må til for at jeg skal leve som om det var det også? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen supre råd til deg, ville bare si at akkurat slik er jeg også. :roll:

Kanskje vi skulle piske hverandre litt (ikke bokstavelig talt, altså! :ler: ) så vi kommer oss opp av sofaen?

Du er i hvert fall SATS-medlem da...jeg er ikke dét engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke selvdisiplin selv jeg. Mager trøst, men du er ikke den eneste. Sikkert noen som har noen råd til deg. Men egentlig trur jeg det eneste er å fortsette å ta seg sjøl i nakken.....

"Nå Majken blir det ikke noe mer tv-titting på deg før du har trimmet minst en time" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...vet ikke hva sånn selvdisiplin er jeg allså.....men...... :wink:

Kanskje det er vanskelig fordi vi er skapt slik vi egentlig skal være??? Er det flere enn meg som har tenkt slik mon tro? Tror kanskje at vi ikke skal "tukle" for mye med skaperverket jeg da...... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Meg2

Kjenner meg igjen jeg også ...kan være så misformøyd med meg selv at jeg har lyst å grine - og så begynner jeg å tenke på alt jeg burde gjort med det ...men kommer ikke i gang.

Men så traff jeg en mann og pling! var motivasjonen der :) Så nå spiser jeg sunnere og mye mindre ....er mer i bevegelse - går raske turer ikke bare rusleturer, og trener øvelser for å stramme opp musklene. Og det hjelper sakte men sikkert.

Men så får jeg tilbakefall da hvis det skjærer seg litt med oss en periode *ler* Lett å spise noe godt da .......

Om helgen så unner jeg meg litt godt - kan ikke bare leve sundt det går ikke for meg i alle fall.

Nei finn noe som motiverer deg ...og så er det bare å sette i gang.....men er enig i at det ikke er lett. jeg trengte i alle fall dette sparket i rumpa for å komme orntlig i gang . Godt og høre at andre også har det slik som meg *ler*

Lykke til !!

LilleMeg2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, kanskje du ikke vil nok?

At du liker imaget med å "like å ta vare på seg selv", men egentlig gir litt F?

Jeg liker å trene, men det er ikke alltid like motiverende å ut tidlig på morgenen å løpe, for eksempel. Eller en styrkeøkt etter lange ukedager... Da tenker jeg ikke på at "nå skal jeg snart trene - orker jeg det tro?", men bare konstaterer at jeg etterpå skal ut igjen, henter treningstøy, og går. Uten å tenke mer over det.

Funker bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ElleVille, må arresstere deg litt her....det er ikke SÅ enkelt...for deg er det det fordi du går befalskola, og har ikke noe valg.

I din verden er det ingenting som heter "orker ikke", for da er løpet kjørt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å tren sammen med venner som kan dra deg med de dagene du egentlig ikke har lyst! Finn faste dager å trene på, da er treningen noe som "bare skal gjøres" og da blir det oftere gjort... Legg treningen til på vei hjem fra jobb, skole.

Bestem deg for å ha en eller to godte dager i uken (den er hard, prøver så godt jeg kan, men noen ganger skeier jeg VOLDSOMT ut..). Spis masse frukt og grønnsaker,, spis hver 3. time (ikke masse, men spis deg passe mett, da er det mindre sjanse for å små spise!) Spis mindre saus, dip, potetgull, smør karbohydrater osv. drikk masse vann.

Når du begynner og trene så kommer overskuddet og gleden ved å trene gradvis! Få et trenignsprogram på sats, hvor "din ansvarlig" sjekker om du har gjort programmet ditt når du skal (kan gi et lite dytt!) Ikke personlig trener jeg tenker på da altså...

Begynn i det små, så skal du se at det ikke tar så lang tid før du ser resultater!!

Og du, når du bor i Oslo... det er jo sats sentere OVER ALT!!! Begynn og gå til det nærmeste, så har du allerede trent litt, FØR du har kommet på treningen!! :blunke:

Kom deg opp, og ut! Lykke til!!!! Det er ikke så mye som skal til!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ jo ikke trene på et senter for å komme i nogenlunde form da.

Jeg trener ikke i det heletatt jeg, men er i god form og har kondis. I stedet for å betale en formue for å sprade rundt på et treningssenter så går jeg lange turer med hunden. Jeg er også i fysisk aktivitet i forbindelse med jobben.

Det er jo ikke noe krav å ha hund da. Men det blir litt morsommere da og man har jo egentlig ikke noe valg. Hunden kan med fordel byttes ut i en venninne eller kamerat som kan bli med å gå noen ganger i uka. Da har du noen som pusher og det blir ikke så lett å synke ned i godstolen.

38/40 er jo en av de vanligste størrelsene her i Norge, så jeg tviler på at du veier for mye. Det eneste du trenger er nok en skikkelig tur et par ganger i uka.

Det er heller ikke så vanskelig å ta noen sit-ups, push-ups og sånt hjemme. Kjøp deg et sett med håndmanualer og et hoppetau og sett av noen minutter hver dag til litt hjemmetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg et treningssenter nær der du bor/ studerer/ jobber! Da er det myyye enklere å komme i gang. Det finnes flere steder enn sats, vet du...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn at hvis jeg skeier ut en dag, gidder jeg ikke å trene. Synes det ikke er vits i.... Uansett, et av mine nyttårsforsetter er å begynne på treningssenter(2-3 ganger i uka). I tillegg går jeg på step fra før av. Gleder meg :) (hvis jeg greier å holde det da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVille, jeg arresterer deg tilbake (:P ).

Jeg trener i tillegg til alt som skjer på skolen - altså i fritida, og "rådet" fungerer for meg utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare arrestèr i vei du snuppa mi :lol:

Likevel er det enklere for deg, fordi du MÅ.

Mener jeg da.

Men så har det pokker ta meg gitt deg resultater også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje spørsmålet kan snus?

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere hvordan man ser ut?

38/40 er ingen stor størrelse, med mindre du er 150cm høy eller lavere.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...