AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Del Skrevet 16. februar Hvilken metode er best for å forbrenne flest kalorier, men samtidig forbedre kondisjonen? Jeg har tidligere hatt følgende intervalltreninger som jeg har vekslet litt på: Økt nr 1: 5 minutter oppvarming : 6,2 km/t 4 minutter løping: 8,6 km/t 3 minuttet rask gange: 6,2 km/t 4 minuttet løping: 8,6 km/t 4 minutter løping: 8,6 km/t 3 minuttet rask gange: 6,2 km/t 4 minuttet løping: 8,6 km/t Har brukt 44 minutter på denne økten, 6 km totalt. Økt nr 2: 5 minutter oppvarming: 6,4 km/t 4 minutter løping: 10,6 km/t 3 minutter rask gange: 6,4 km/t 4 minutter løping: 10,6 km/t 4 minutter løping: 10,6 km/t 3 minutter rask gange: 6,4 km/t 4 minutter løping: 10,6 km/t Har brukt 28 Minutter på denne økten. 4 km totalt. Hvilken av disse øktene vil gi best resultater på sikt? Hilsen nybegynner på løpefronten. Anonymkode: 1367b...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Del Skrevet 16. februar Du løper jo like mange minutter på begge øktene; så skjønner ikke hvordan du bruker forskjellig tid? økt nr 2 hvir du løper fortere vil også gi deg høyere puls og forbrenne flere kalorier. Annet spørsmål: hvorfor har du valgt den oppdelingen på minuttene? Greide ikke å se helt systemet?😅 jeg ville byttet litt på. Blandet mellom lengre intervaller: 3-5 min med 1-2 min gåpause mellom, ca 4-5 ganger. Og en annen økt på på 60/45/30 sek med høyere tempo Anonymkode: e9221...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du løper jo like mange minutter på begge øktene; så skjønner ikke hvordan du bruker forskjellig tid? økt nr 2 hvir du løper fortere vil også gi deg høyere puls og forbrenne flere kalorier. Annet spørsmål: hvorfor har du valgt den oppdelingen på minuttene? Greide ikke å se helt systemet?😅 jeg ville byttet litt på. Blandet mellom lengre intervaller: 3-5 min med 1-2 min gåpause mellom, ca 4-5 ganger. Og en annen økt på på 60/45/30 sek med høyere tempo Anonymkode: e9221...5fd Beklager, ser jeg har skrevet feil. På økt nr 1 har jeg løpt 4 minutter x6, ikke x4. Løper da altså to km lenger på denne økten, men med lavere hastighet. Anonymkode: 1367b...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Del Skrevet 17. februar Dette var vanskelig å forstå. Faren din i intervall-dragene er så varierende! Da jeg begynte med 4x4 intervaller klarte jeg kun å holde en fart på rundt 8,8-9 km/t i dragene (avløst av rask gange). Men etter hvert som formen steg er jeg nå på 10,5 km/t på dragene på 4 min. Når du ikke har problemer å løpe samme fart (litt mer!) i 4 min så skjønner jeg ikke hvorfor du har økter som du bare kjører 8,6 km/t på. Det må vel være rolig jogg for deg. Bruk heller en komfortabel fart (vil tro det vil være 9-9,5 km/t for deg) og løp lenge kontinuerlig. Så kan du supplere med økt nr. 2. Anonymkode: a6e19...bbb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #5 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette var vanskelig å forstå. Faren din i intervall-dragene er så varierende! Da jeg begynte med 4x4 intervaller klarte jeg kun å holde en fart på rundt 8,8-9 km/t i dragene (avløst av rask gange). Men etter hvert som formen steg er jeg nå på 10,5 km/t på dragene på 4 min. Når du ikke har problemer å løpe samme fart (litt mer!) i 4 min så skjønner jeg ikke hvorfor du har økter som du bare kjører 8,6 km/t på. Det må vel være rolig jogg for deg. Bruk heller en komfortabel fart (vil tro det vil være 9-9,5 km/t for deg) og løp lenge kontinuerlig. Så kan du supplere med økt nr. 2. Anonymkode: a6e19...bbb Jeg skrev feil i innlegget. På øktene med 8,9 km/ løper jeg x6 istedenfor x4. Altså klarer jeg en lengre intervall økt fordi jeg ikke løper i like høy hastighet som den andre økten. Anonymkode: 1367b...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #6 Del Skrevet 18. februar Det er fine økter begge to. Hvor ofte gjør du disse? Kontinuitet er det viktigste om du ønsker fremgang, det hjelper lite om du tar en av disse annenhver uke... Ta de annenhver gang og annenhver dag (slik at det blir 3 økter ei uke og 4 økter ei uke) i minst 12 uker og du vil få en bra forbedring. Når de dragene du har litt mer fart på føles lettere kan du øke farten litt på disse. For referanse kan du gjøre en 3000m test (så raskt du klarer) nå, også gjør du en 3000m test etter 4, 8 og 12 uker så ser du fremgangen. Anonymkode: b7808...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 18. februar #7 Del Skrevet 18. februar Den du har motivasjon til å gjennomføre Beste for min løpsform er også rolige langturer ute, du bør variere litt. Så rolig at du omtrent kan gå i samme tempo. Ikke tell km, men tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #8 Del Skrevet 18. februar For å forbrenne mest kalorier og få bedre utholdenhet bør du løpe sakte og lenge. Vil du få bedre kondisjon bør du kjøre intervall med høyere fart i dragene. Anonymkode: 5f777...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå