Gå til innhold

Ber man til Gud, Jesus eller Den Heliige Ånd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ber, ber jeg mange ganger til kun Jesus, andre ganger til Gud, begge to eller tar med Den Hellige Ånd hvis jeg er desperat.

Hva er forskjellen?

Anonymkode: c836d...4e5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du ikke ber til en gud. 

Anonymkode: f9112...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel en kirke i nærheten av der du bor? Spør en prest som jobber der. De har sikkert et mer fornuftig svar på dette enn de fleste av oss her på KG.

Anonymkode: f11b3...c5d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg ber, ber jeg mange ganger til kun Jesus, andre ganger til Gud, begge to eller tar med Den Hellige Ånd hvis jeg er desperat.

Hva er forskjellen?

Den Hellige ånd er stemmen til Guddommen enkelt forklart. Gud og Jesus kan du tilbe ! Jesus er en del av den treenige gud. Jesus brukte guds navn også JHVH (jeg er) og tok faktisk i mot tilbedelse. Så når du ber til guddommen som er JHVH og Jesus kan du be om den hellige ånds inspirasjon. Den treenige gud. Så tror jeg ikke Gud er streng med deg om du blander begrepene her. Det er din tro på Jesus Kristus som frelser deg i følge den kristne tro og Bibelen(NT), men også GT som hele tiden peker fremover mot Jesus og det NT.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har vel en kirke i nærheten av der du bor? Spør en prest som jobber der. De har sikkert et mer fornuftig svar på dette enn de fleste av oss her på KG.

Anonymkode: f11b3...c5d

Nei det har de ikke, i alle fall ikke om du snakker om prester i den norske kirke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger vel i at du ikke har forstått hva treenighet betyr.. 

Anonymkode: f617f...755

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å lese i Bibelen der får du svaret. Johannes 14:6, 13 og 14...Matteus 6:9,10... Jesus sier der at vi skulle be til Gud. Jesus ba selv til sin far det ser vi bla. i Matteus kap 26 fra vers 39.  Vi er avhengig av Jesu gjenløsningsoffer for å bli frelst så bønnen vi ber må gå gjennom Jesus, han er vår talsmann ifølge Bibelen, les Johannes 3:16-18. Jesus er vårt eksempel, lurt å lese beretningene om han! 

Anonymkode: 43a66...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber ikke til noe eller noen. Men det er en fin form for egenterapi.

Anonymkode: 804df...7a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det spiller så stor rolle. De siste par årene har jeg bedt til Elon Musk og effekten er stort sett den samme 😊

Anonymkode: 60cb4...006

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva betyr den?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva betyr den?

ts

Treenigheten er Gud faderen, Jesus Kristus sønnen og frelseren, Den Hellige Ånd Talsmannen som vi frelste får når vi tar i mot Jesus Kristus som vår Herre. Han er vår hjelper og veileder oss i vårt kristne liv. De er alle ett og sammen. Men vi skal be til Gud og Jesus. Den Hellige Ånd er smeltet sammen med vår Ånd, og Den Hellige Ånd er sendt oss fra Gud og den er i ett med Gud og Jesus. Så all kraft og veiledning fra Den Hellige Ånd er fra Gud og Jesus. 

Anonymkode: 80e33...69b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er det nok, men om du vet spørsmålet på det vedkommende spør om kan du ikke forklare da. Er jo en grunn for at man spør man vet ikke. For svaret ditt kan minne om litt hovmod og du burde ha vist dette… 

Anonymkode: 674ae...3a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ber til Jesus. Jesus er jo Gud.

Anonymkode: f97f8...85d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treenigheten er et kjempe interessant konsept som forklarer bibelen godt. 

Gud er Gud. Han er en. Men Gud  når han trer inn i skapelsen sin gir oss ulike inntrykk. Du har Gud, far i himmelen. Som han opptrer som i store deler av bibelen. Vi har Gud, den hellige ånd. Som er Gud usett og hans ord. Dette er et jødisk konsept. Så har vi Gud i kjøtt og blod, Jesus Kristus. Hans ord gitt fysisk form, han i fysisk form. 

Uttrykkene springer ut fra Gud, men er ikke den fulle forklaringen av Gud. Sammen er de Ham og gir forklaringene vi trenger.

Anonymkode: 177b1...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...