Sol Rampelyset Skrevet 25. juni 2024 #141 Del Skrevet 25. juni 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rihay Skrevet 25. juni 2024 #142 Del Skrevet 25. juni 2024 FruRosa skrev (På 24.6.2024 den 17.16): Tenk dere dette scenariet: C og mannen og svigermor er på restaurant mens svigermor går på cellegift. Ved nabobordet sitter en familie der yngstebarnet har vannkopper (men ingen som viser). Servitøren samler sammen bestikk, tallerken og glass som det syke barnet har brukt, og bærer det inn på kjøkkenet. Uten å vaske hender serverer han så svigermoren til C... Nei fy flate. Den der kunne du ha spart deg for!! Å blande inn en historie der svigermor er involvert, som ikke lengre er blant oss. Skjønner det var for å få fram et poeng, men syns det var skikkelig smakløst!! Christina dumma seg kanskje litt ut, men jeg har fortsatt sansen for dama. Ei oppegående dame som er ufiltrert, god med de rundt seg, kreativ og går igjennom og tåler mye motgang. 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 25. juni 2024 #143 Del Skrevet 25. juni 2024 Hva skjer her i tråden da? Hun har lagt seg helt flat, og tar til seg ny lærdom og er takknemlig for det. Er ikke vannkopp-gate over da? Det synes jeg hvertfall…. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feitedorris Skrevet 26. juni 2024 #144 Del Skrevet 26. juni 2024 Tiara07 skrev (14 timer siden): Enig! Hjelpe meg! Grunnen til at Christina ikke har en vanlig jobb, er pga datteren som er syk og trenger tilsyn 24/7. Ja, hun har av og til avlastning, men det er vanskelig å ha en vanlig jobb i hennes situasjon….. Og klaging? Hun snakker om livet sitt - og det har vært krevende for dem siste tiden… Nå snakker jeg ikke om pleiepengene hun får for datteren, men drømmen om å bli influenser. Sykt å ville leve av å dele livet sitt på internett. Ja, klaging. Er livet så kjipt, så legg vegg tlf og fokuser litt på andre ting. De er ikke de eneste i verden som møter litt motgang. Hele Norge trenger da ikke detaljer om hennes krevende hverdag. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 26. juni 2024 #145 Del Skrevet 26. juni 2024 Feitedorris skrev (56 minutter siden): Nå snakker jeg ikke om pleiepengene hun får for datteren, men drømmen om å bli influenser. Sykt å ville leve av å dele livet sitt på internett. Ja, klaging. Er livet så kjipt, så legg vegg tlf og fokuser litt på andre ting. De er ikke de eneste i verden som møter litt motgang. Hele Norge trenger da ikke detaljer om hennes krevende hverdag. Da lar man være å følge, hvis det ikke passer for deg 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feitedorris Skrevet 26. juni 2024 #146 Del Skrevet 26. juni 2024 Tiara07 skrev (3 timer siden): Da lar man være å følge, hvis det ikke passer for deg Jeg følger hun ikke lenger, avfulgte den dagen hun sa hun skulle lage storytime. ☺️ 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 26. juni 2024 #147 Del Skrevet 26. juni 2024 Ser nå hun skriver hun har ordnet opp med forsikring. Aldri hatt bruk for hjelp slik når jeg har vært på tur. Men hvorfor kobler hun inn de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 26. juni 2024 Forfatter #148 Del Skrevet 26. juni 2024 Feitedorris skrev (9 timer siden): Nå snakker jeg ikke om pleiepengene hun får for datteren, men drømmen om å bli influenser. Sykt å ville leve av å dele livet sitt på internett. Ja, klaging. Er livet så kjipt, så legg vegg tlf og fokuser litt på andre ting. De er ikke de eneste i verden som møter litt motgang. Hele Norge trenger da ikke detaljer om hennes krevende hverdag. Enig i den. Det er jo konstant smerter og migrene hjemme som deles på snap. Men helt frisk i syden🤔 Hun deler ofte meldinger der folk skriver at " herregud dere må være de mest uheldige i verden!!!". Eller " Det finnes ikke sterkere mennesker enn dere" osv. Altså hun er ikke den eneste som opplever tøffe ting i livet! Hvorfor deler hun så mye om dette hele tiden? Da må man jo regne med folk er uenige om ting også. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 26. juni 2024 #149 Del Skrevet 26. juni 2024 (endret) M.H85 skrev (8 minutter siden): Enig i den. Det er jo konstant smerter og migrene hjemme som deles på snap. Men helt frisk i syden🤔 Hun deler ofte meldinger der folk skriver at " herregud dere må være de mest uheldige i verden!!!". Eller " Det finnes ikke sterkere mennesker enn dere" osv. Altså hun er ikke den eneste som opplever tøffe ting i livet! Hvorfor deler hun så mye om dette hele tiden? Da må man jo regne med folk er uenige om ting også. Ja jeg stusser litt på den utbrentheten hennes, smerter, sliten og vondter når hun er hjemme. Men nå hører man ingenting om det. Pussig det der. Ja, og når dattera får vannkopper, og C presterer å si : min uflaks. Var vel dattera sin uflaks, og ikke hennes? Endret 26. juni 2024 av Bibbi_ 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 26. juni 2024 Forfatter #150 Del Skrevet 26. juni 2024 Bibbi_ skrev (11 minutter siden): Ja jeg stusser litt på den utbrentheten hennes, smerter, sliten og vondter når hun er hjemme. Men nå hører man ingenting om det. Pussig det der. Ja, og når dattera får vannkopper, og C presterer å si : min uflaks. Var vel dattera sin uflaks, og ikke hennes? Det er mye meg,meg og meg ja. Har alltid stusset over det . Hjemme snapper hun også om at hun ofte tar timeout på eget rom når hun er sur, irritabel og sliten,og mannen ser etter barna. Er mannen som gjerne burde fått en timeout her,all ære å klare reise til syden dagen etter man gravlegger sin egen mor. Jeg hadde aldri orket det,men. Hun er flink å sminke seg da /sminke videoer ,men ja det er mye klaging enig... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 26. juni 2024 #151 Del Skrevet 26. juni 2024 Jaja, der de snakker mye om uflaks hadde de flaks denne gangen! Er meget kort forløp av vannkopper. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 26. juni 2024 #152 Del Skrevet 26. juni 2024 Bibbi_ skrev (4 timer siden): Ser nå hun skriver hun har ordnet opp med forsikring. Aldri hatt bruk for hjelp slik når jeg har vært på tur. Men hvorfor kobler hun inn de? Lege i utlandet kan være svindyrt, og hun bør ha legeerklæring på at vannkoppene er ferdige og at hun er smittefri (for å være sikker på å komme med på flyet). Forsikringen dekker nok både transport og legetimen. I tillegg kan forsikringen kompensere for «ødelagt ferie». Da ene barnet vårt ble syk på ferie for noen år siden, så fikk vi tilbakebetalt ganske mye fra forsikringen som kompensasjon fordi ferien ble påvirket i stor grad. De regnet med at det syke barnet + en voksen måtte være på hotellrommet i et visst antall dager, og vi fikk tilbake halvparten av utgiftene vi hadde betalt for disse dagene. I tillegg fikk vi dekt alle utgifter til lege, transport, en uke ekstra med hotell, nye flybilletter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunstone Skrevet 26. juni 2024 #153 Del Skrevet 26. juni 2024 M.H85 skrev (4 timer siden): Enig i den. Det er jo konstant smerter og migrene hjemme som deles på snap. Men helt frisk i syden🤔 Hun deler ofte meldinger der folk skriver at " herregud dere må være de mest uheldige i verden!!!". Eller " Det finnes ikke sterkere mennesker enn dere" osv. Altså hun er ikke den eneste som opplever tøffe ting i livet! Hvorfor deler hun så mye om dette hele tiden? Da må man jo regne med folk er uenige om ting også. Sliter selv med kroniske smerter og sykdom. Den tar aldri ferie. Men man må vel kunne leve litt likevel? Betyr vel ikke at hun er frisk i Syden, selvom hun ikke snakker om det der? Syns hun er ganske flink til å leve selvom hun har en kjip livssituasjon. Hun balanserer det bra syns jeg. Men jeg må påpeke at jeg syns det er trist å se at hun er så opptatt av content, og snakke til kamera store deler av dagen når denne ferien skulle være for å ha fullt fokus på barna, og spesielt sønnen hennes. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. juni 2024 #154 Del Skrevet 26. juni 2024 (endret) Bibbi_ skrev (18 timer siden): Ser nå hun skriver hun har ordnet opp med forsikring. Aldri hatt bruk for hjelp slik når jeg har vært på tur. Men hvorfor kobler hun inn de? De har rett på å få igjen penger for tapte feriedager, i tillegg til evt lege og sånt for hun som ble syk. De får jo også en amputert ferie pga det syke barnet; det var bare 1-2 ganger de var på restaurant da de først trodde det ikke var luftbåren smitte, etter det så har de spist i leiligheten. Barnet er heller ikke i bassenget, men på stranda. De unngår solsengene og ligger på håndduker rett på sanden et stykke unna folk for å unngå å smitte, utenom stranda et godt stykke unna folk så er barnet inne….sånn som det har blitt fremstilt her av enkelte at det er restaurant hver dag og barnet vandrer rundt som ei smittebombe stemmer ikke) De mistet vel 4-5 feriedager pga sykdom og dødsfall i nær familie ( turen ble bestilt lenge før svigermoren ble så syk), og man har rett på å få betalt fra forsikring når ferien blir forkortet eller utgår helt ved sykdom og/ eller dødsfall. Vi fikk igjen 20 000+dekket hjemreise da svigerfar døde uventet ( han var ikke syk da vi dro) 6 dager etter ankomst Hellas. Skulle være der i 2 uker. Måtte legge ut for hjemreise via rutefly selv og fikk alt etterbetalt. Synes Øystein snakket fint om sorg, at det ved å være i syden nå brakte frem gode minner fra tidligere turer dit i oppveksten (og ang når det er vanlig tidsintervall mellom dødsfall og begravelse så er det ikke en fasit, men det vanlige er rundt ei uke etter. At 14 dager er vanlig har jeg ikke hørt er vanlig da kroppen begynner å gå i forråtnelse straks man er død. 14 dager er lenge å vente. Det ble faktisk 12 dager med svigerfar pga bl.a vi måtte vente 2 dager før det gikk fly, og det er det lengste jeg har vært med på mellom dødsfall og bisettelse. 5-7 dager er mere vanlig. Hos svigermor til Christina så slapp de etterlatte å bruke tid på planlegging da svigermor hadde planlagt i forkant. I tillegg kommer det an på når prest og kirke har tid) Endret 27. juni 2024 av skruf 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 26. juni 2024 Forfatter #155 Del Skrevet 26. juni 2024 Sunstone skrev (1 time siden): Sliter selv med kroniske smerter og sykdom. Den tar aldri ferie. Men man må vel kunne leve litt likevel? Betyr vel ikke at hun er frisk i Syden, selvom hun ikke snakker om det der? Syns hun er ganske flink til å leve selvom hun har en kjip livssituasjon. Hun balanserer det bra syns jeg. Men jeg må påpeke at jeg syns det er trist å se at hun er så opptatt av content, og snakke til kamera store deler av dagen når denne ferien skulle være for å ha fullt fokus på barna, og spesielt sønnen hennes. Enig🙈 Denne ferien var jo kun for barna har hun sagt mange ganger. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 27. juni 2024 #156 Del Skrevet 27. juni 2024 (endret) Nå har denne tråden blitt lik mange andre. Full av folk som leter som gale etter feil ved en person. Nå gjorde hun en liten feil vedr disse vannkoppene, og la seg paddeflat. Langt fra alle influencere som gjør det. Pluss i boka for det fra meg. Det er hennes Snap- konto, og hun bestemmer innhold og mengde. Selvfølgelig! Har aldri skjønt vitsen med å bruke tid på å følge noen som irriterer skrekkelig. Bedre å fokusere på noe positivt. Her er noe av det jeg liker ved henne: Hun er kreativ (klær, symaskin, lager smykker...) Hun er flink med sminke Hun virker som en god mor til tre barn, hvorav et sykt. Er alene med dem flere dager om gangen mens mannen er på jobb. Hun prater på en måte som gjør at man hører at hun er intelligent og kunnskapsrik. Det høres når hun tar opp alvorlige temaer. Hun/de er flinke til å prioritere noen avbrekk i hverdagen. Snappen handler svært lite om interiør og oppussing. Nok av det på snap ellers. Hun viser at det går an å være sliten når livet er tungt, men likevel lage seg fine dager innimellom. Titt og ofte må hun kaste alt hun har i hendene og reise akutt til sykehus i Voss/Bergen/Oslo uten noe forvarsel. To barn igjen hjemme, og sikkert mye vanskelig logistikk. Hun er en fin miks av sprudlende og alvorlig. Veldig dyktig på å forklare/svare på spørsmål. Hun snakker åpent om at man i en vanskelig livssituasjon kan trøstespise og trøsteshoppe på nett. Det er et vanlig fenomen, og sikkert mange som deler det problemet og skjemmes over det. Hun viser vilje til å gjøre noe med det. Feil har hun/gjør hun helt garantert. Sånn er vi alle sammen. Endret 27. juni 2024 av Viki6 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 27. juni 2024 Forfatter #157 Del Skrevet 27. juni 2024 (endret) Viki6 skrev (5 timer siden): Nå har denne tråden blitt lik mange andre. Full av folk som leter som gale etter feil ved en person. Nå gjorde hun en liten feil vedr disse vannkoppene, og la seg paddeflat. Langt fra alle influencere som gjør det. Pluss i boka for det fra meg. Det er hennes Snap- konto, og hun bestemmer innhold og mengde. Selvfølgelig! Har aldri skjønt vitsen med å bruke tid på å følge noen som irriterer skrekkelig. Bedre å fokusere på noe positivt. Her er noe av det jeg liker ved henne: Hun er kreativ (klær, symaskin, lager smykker...) Hun er flink med sminke Hun virker som en god mor til tre barn, hvorav et sykt. Er alene med dem flere dager om gangen mens mannen er på jobb. Hun prater på en måte som gjør at man hører at hun er intelligent og kunnskapsrik. Det høres når hun tar opp alvorlige temaer. Hun/de er flinke til å prioritere noen avbrekk i hverdagen. Snappen handler svært lite om interiør og oppussing. Nok av det på snap ellers. Hun viser at det går an å være sliten når livet er tungt, men likevel lage seg fine dager innimellom. Titt og ofte må hun kaste alt hun har i hendene og reise akutt til sykehus i Voss/Bergen/Oslo uten noe forvarsel. To barn igjen hjemme, og sikkert mye vanskelig logistikk. Hun er en fin miks av sprudlende og alvorlig. Veldig dyktig på å forklare/svare på spørsmål. Hun snakker åpent om at man i en vanskelig livssituasjon kan trøstespise og trøsteshoppe på nett. Det er et vanlig fenomen, og sikkert mange som deler det problemet og skjemmes over det. Hun viser vilje til å gjøre noe med det. Feil har hun/gjør hun helt garantert. Sånn er vi alle sammen. Og du diskuterer også? Dette er et forum. Du har din mening. Andre har sin. Du snakker som det skulle være en bragd for et menneske være alene med barn noen dager fordi mannen er på jobb🙉? Etter hva Christina har sagt er det noen få dager han er borte og han kommer hjem om datteren hennes blir syk , i gjengjeld er han da også mye hjemme hele dager. Det finnes mennesker som er alenemødre og alenefedre som i tillegg har syke barn og ingen de kan ringe hjem, de får min sympati! I tillegg prater hun ekstremt mye om det og aldri ha energi, det finnes uttalige insta poster om det også. Det kan bli litt mye å gjenta å folk har rett mene det de vil npr hun selv utleverer seg selv. Du kan ikke regne med å bare få sympati å få høre stakkars deg,huff huff...,men noen har jo sterkt behov for den sympatien da, blir nesten en besettelse. Jeg hadde en venninne... Det var vondter her og der, alt var fælt 😭 og 😩,det var ikke måte på...Hun er verdens største offer,altså hun klaget på alt, og det var så synd i henne. Folk ble drittlei! Så det finnes slike folk også. Synpati kortet. Igjen dette var ikke Christina,men når man velger dele åpent kan man ikke forvente at alle er enige eller ikke skal reagere på noe. Og en annen ting. Hvis du er alene med barn og har det tøft da klarer man ikke sette av masse tid til å snakke til telefonen sin!?🤔 Er man kaputt og sliten er dette siste prioritet. Da prioterer man søvn og all lyd /forstyrrelser av. Endret 27. juni 2024 av M.H85 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 27. juni 2024 #158 Del Skrevet 27. juni 2024 M.H85 skrev (26 minutter siden): Og du diskuterer også? Dette er et forum. Du har din mening. Andre har sin. Du snakker som det skulle være en bragd for et menneske være alene med barn noen dager fordi mannen er på jobb🙉? Etter hva Christina har sagt er det noen få dager han er borte og han kommer hjem om datteren hennes blir syk , i gjengjeld er han da også mye hjemme hele dager. Det finnes mennesker som er alenemødre og alenefedre som i tillegg har syke barn og ingen de kan ringe hjem, de får min sympati! I tillegg prater hun ekstremt mye om det og aldri ha energi, det finnes uttalige insta poster om det også. Det kan bli litt mye å gjenta å folk har rett mene det de vil npr hun selv utleverer seg selv. Du kan ikke regne med å bare få sympati å få høre stakkars deg,huff huff...,men noen har jo sterkt behov for den sympatien da, blir nesten en besettelse. Jeg hadde en venninne... Det var vondter her og der, alt var fælt 😭 og 😩,det var ikke måte på...Hun er verdens største offer,altså hun klaget på alt, og det var så synd i henne. Folk ble drittlei! Så det finnes slike folk også. Synpati kortet. Igjen dette var ikke Christina,men når man velger dele åpent kan man ikke forvente at alle er enige eller ikke skal reagere på noe. Og en annen ting. Hvis du er alene med barn og har det tøft da klarer man ikke sette av masse tid til å snakke til telefonen sin!?🤔 Er man kaputt og sliten er dette siste prioritet. Da prioterer man søvn og all lyd /forstyrrelser av. Det er alltid noen som har det verre, selvfølgelig. Finner du ingenting positivt med henne da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 27. juni 2024 #159 Del Skrevet 27. juni 2024 M.H85 skrev (1 time siden): Og du diskuterer også? Dette er et forum. Du har din mening. Andre har sin. Du snakker som det skulle være en bragd for et menneske være alene med barn noen dager fordi mannen er på jobb🙉? Etter hva Christina har sagt er det noen få dager han er borte og han kommer hjem om datteren hennes blir syk , i gjengjeld er han da også mye hjemme hele dager. Det finnes mennesker som er alenemødre og alenefedre som i tillegg har syke barn og ingen de kan ringe hjem, de får min sympati! I tillegg prater hun ekstremt mye om det og aldri ha energi, det finnes uttalige insta poster om det også. Det kan bli litt mye å gjenta å folk har rett mene det de vil npr hun selv utleverer seg selv. Du kan ikke regne med å bare få sympati å få høre stakkars deg,huff huff...,men noen har jo sterkt behov for den sympatien da, blir nesten en besettelse. Jeg hadde en venninne... Det var vondter her og der, alt var fælt 😭 og 😩,det var ikke måte på...Hun er verdens største offer,altså hun klaget på alt, og det var så synd i henne. Folk ble drittlei! Så det finnes slike folk også. Synpati kortet. Igjen dette var ikke Christina,men når man velger dele åpent kan man ikke forvente at alle er enige eller ikke skal reagere på noe. Og en annen ting. Hvis du er alene med barn og har det tøft da klarer man ikke sette av masse tid til å snakke til telefonen sin!?🤔 Er man kaputt og sliten er dette siste prioritet. Da prioterer man søvn og all lyd /forstyrrelser av. Jeg synes faktisk det er en bragd og være alene med barn, hvorav det ene kan når som helst få et anfall med fatale konsekvenser. Altså så lever hun i et beredskapsmodus 24/7 fordi det er en realitet at det ikke er snakk om hvis, men om når det verste inntreffer. Christina gjør det hun kan for å mestre en slik hverdag. Og finner det givende å dele den med andre. Hun viser hvordan kroppen KAN reagere i slike pågående stress-situasjoner. Hun ble bl.a selv innlagt som følge av dette. Hun er ei oppegående dame, men som tror feil iblant. Hun tar hvertfall ansvar for det. Hun kan ikke legge seg mer flat enn det hun gjorde nå. Selvfølgelig trenger vi dermed ikke like alt hun sier eller gjør, slik er det vel med de fleste vi kjenner også? Jeg foreksempel synes hun har en litt på kanten-humor ( som forøvrig er topp), men som ikke passer like godt med barn i monitor rett etter. Og barn bør jo ikke vises i det hele tatt. Jeg personlig forstår heller ikke noen som velger å dele så mye av livet sitt i SoMe, men det tar på ingen måte vekk respekten og medfølelsen jeg har for den tøffe hverdagen hun har stått/står i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 27. juni 2024 Forfatter #160 Del Skrevet 27. juni 2024 Zenhouse skrev (1 time siden): Jeg synes faktisk det er en bragd og være alene med barn, hvorav det ene kan når som helst få et anfall med fatale konsekvenser. Altså så lever hun i et beredskapsmodus 24/7 fordi det er en realitet at det ikke er snakk om hvis, men om når det verste inntreffer. Christina gjør det hun kan for å mestre en slik hverdag. Og finner det givende å dele den med andre. Hun viser hvordan kroppen KAN reagere i slike pågående stress-situasjoner. Hun ble bl.a selv innlagt som følge av dette. Hun er ei oppegående dame, men som tror feil iblant. Hun tar hvertfall ansvar for det. Hun kan ikke legge seg mer flat enn det hun gjorde nå. Selvfølgelig trenger vi dermed ikke like alt hun sier eller gjør, slik er det vel med de fleste vi kjenner også? Jeg foreksempel synes hun har en litt på kanten-humor ( som forøvrig er topp), men som ikke passer like godt med barn i monitor rett etter. Og barn bør jo ikke vises i det hele tatt. Jeg personlig forstår heller ikke noen som velger å dele så mye av livet sitt i SoMe, men det tar på ingen måte vekk respekten og medfølelsen jeg har for den tøffe hverdagen hun har stått/står i. Alene?😅 Hun har en 100% tilstede mann som også har tatt vare på hennes datter fra dag 1 har hun sagt. Er helt annerledes være alene,mye tøffere. Det er hun ikke. Ser ikke på det som en bragd å være 2 foreldre for et sykt barn. Som foreldre gjør man det man kan for barna sine. Jeg har en fantastisk kjæreste nå som virkelig er der for barna mine,det er en helt ny verden kontra det å være alene.😅 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå