Gå til innhold

Christina Ygre S på snap

M.H85

Anbefalte innlegg

Sophie1988 skrev (3 timer siden):

INGEN som utleverer ett eller flere av barna sine på den måten fortjener å vinne noen Folkets favorittpris!

Tydeligvis gjør  hun det når det var nettopp det som er faktum! At DU personlig er uenig er en annen sak!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Admdir skrev (1 time siden):

Tydeligvis gjør  hun det når det var nettopp det som er faktum! At DU personlig er uenig er en annen sak!

Og du må jo bare synes det er helt fantastisk at barns diagnoser, sykdommer og alt av sykehusbesøk utleveres på det groveste som content.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (3 timer siden):

Og du må jo bare synes det er helt fantastisk at barns diagnoser, sykdommer og alt av sykehusbesøk utleveres på det groveste som content.

Det er hennes tøffe hverdag som hun deler på en utrolig ærlig og flott måte uten å være spekulativ. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har det så vanskelig, buhu osv.. Men prioriterer å ta flere bilder av legehelikopter, ambulanse og seg selv ved siden av helikopteret, for så å legge det ut på sosiale medier. Hvordan er det mulig å tenke content i en slik situasjon? Hun er helt koko.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (3 timer siden):

Hun har det så vanskelig, buhu osv.. Men prioriterer å ta flere bilder av legehelikopter, ambulanse og seg selv ved siden av helikopteret, for så å legge det ut på sosiale medier. Hvordan er det mulig å tenke content i en slik situasjon? Hun er helt koko.

Det er helt absurd. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (7 timer siden):

Nå prøver hun trå varsomt rundt barnekreftforeningen og økonomi - > kjøpekraft til at hun også vil starte forening.

"Eg e ikkje sjalu altså. Eg unne dei det, men eg kjenner noken som får gratis sydentur av barnekreftforeningen fleire år etter at de er kreftfri". 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shab skrev (4 timer siden):

Nå prøver hun trå varsomt rundt barnekreftforeningen og økonomi - > kjøpekraft til at hun også vil starte forening.

"Eg e ikkje sjalu altså. Eg unne dei det, men eg kjenner noken som får gratis sydentur av barnekreftforeningen fleire år etter at de er kreftfri". 

Hun, av alle, bør jo forstå at kreftfri ikke nødvendigvis betyr frisk! 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive om, og legge ut bilder fra, Vixen og helikopter som flyr datteren til sykehus i samme innlegg…

Kan det bli mer umusikalsk?

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av hennes følgere sender en melding og forteller at hen har en usynlig sykdom og sier videre de av og til skulle "ønske" det var kreft, for det er mer synlig. Da sier Christina at noen sykdommer har mer status enn andre? Hva faen? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (8 minutter siden):

En av hennes følgere sender en melding og forteller at hen har en usynlig sykdom og sier videre de av og til skulle "ønske" det var kreft, for det er mer synlig. Da sier Christina at noen sykdommer har mer status enn andre? Hva faen? 

Det er faktisk helt sant, noen sykdommer blir tatt mer på alvor og «tar seg bedre ut» en andre, det er ikke noe nytt. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (14 minutter siden):

Det er jo bare fakta. 

https://sykepleien.no/fag/2020/09/sykepleiere-rangerer-sykdommer-etter-prestisje

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (19 minutter siden):

Ja🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (54 minutter siden):

Det er faktisk helt sant, noen sykdommer blir tatt mer på alvor og «tar seg bedre ut» en andre, det er ikke noe nytt. 

Jaha, som en av de som har mistet en foreldre til kreft hvor det ikke ble tatt på alvor så er jeg ikke enig og jeg har også andre rundt meg som har opplevd det samme. At det tar seg bedre ut er bare veldig merkelig utsagn og i grunn litt provoserende at noen skriver 

Endret av Orly
  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (18 minutter siden):

Jaha, som en av de som har mistet en foreldre til kreft hvor det ikke ble tatt på alvor så er jeg ikke enig og jeg har også andre rundt meg som har opplevd det samme. At det tar seg bedre ut er bare veldig merkelig utsagn og i grunn litt provoserende at noen skriver 

Nå var ikke det ment til noen personlig, dessverre er det også sånn at noen kreftformer og andre sykdommer  også er mer «status» for sykehusene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (13 timer siden):

Hun, av alle, bør jo forstå at kreftfri ikke nødvendigvis betyr frisk! 

Dette!!! Kjenner ei med et barn som er «kreftfri», men som likevel er langtfra frisk. Ut og inn av sykehuset, infeksjoner, dårlig nyrefunksjon, fatigue (på en 3 åring), prøvetaking ukentlig, blodoverføringer, reising mellom sykehus, listen er lang. Hun bør trå varsomt her. Er det ikke fint at barnekreftforeningen finnes for lysglimt i hverdagen?

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan si - de fortjener det - så mye hun vil men det er tydelig at kreftforeningens økonomiske styrke provoserer henne. Epilepsi er jo en sykdom som rammer mange? Hun burde vel kanskje kontakte epilepsiforeningen først?

Endret av shab
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fullrulle skrev (15 timer siden):

Dette!!! Kjenner ei med et barn som er «kreftfri», men som likevel er langtfra frisk. Ut og inn av sykehuset, infeksjoner, dårlig nyrefunksjon, fatigue (på en 3 åring), prøvetaking ukentlig, blodoverføringer, reising mellom sykehus, listen er lang. Hun bør trå varsomt her. Er det ikke fint at barnekreftforeningen finnes for lysglimt i hverdagen?

Nemlig, og sånn er det for mange etter endt kreftbehandling. For mange blir livet aldri det samme igjen. Jeg synes det er ekstremt rart at hun ikke forstår det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullrulle skrev (16 timer siden):

Helt enig i at hun bør trå varsomt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (På 5.2.2025 den 18.01):

Akkurat den reagerte jeg på også….og gjorde at jeg fikk et helt annet syn enn det positive synet jeg har hatt på henne til nå.

Med uhelbredelig kreft, og i skrivende stund så er jeg midt oppi min tredje runde med cellegift-helvete som følge av nytt oppbluss av spredning så er ikke kreft en sykdom å ønske seg. Kan heller ikke se at det er noe status blant sykdommer å ha kreft. Mener hun at pga man mister håret så er det synlig at man har kreft og dermed forstår folk at man er syk? Datteren hennes bruker rullestol, samt hun har en spesiell type å gå på, så jeg vil tro at folk forstår at hun er syk. Ingen sitter i rullestol for gøy..

Og ang kreft; de fasene jeg står på stabiliserende behandling, håret har vokst ut igjen, og jeg ser helt frisk ut så er det ingen som ser hvor sterkt preget jeg er av fatigue som følge av kreft og cellegift, og ikke minst; uhelbredelig med kort forventet levetid. Ikke er jeg ei gammel dame heller men skulle hatt livet foran meg og alle planene mannen min og jeg planla da jentene forlot redet… status? Jeg er veldig glad i å være ute, og på gode dager prioriterer jeg å gå tur. Legger jeg ut en snap så tror «alle» at jeg er i superform. Det de ikke ser er hvor mye den turen kostet meg og jeg blir sengeliggende resten av dagen (men for min mentale helse sin del så var det verdt det) Eller alt jeg takker nei til pga fatuige.

Barnekreftforeningen har i mange år stått på og jobbet for diverse tilbud for kreftsyke barn: så tilbudene er der pga all jobben de har lagt ned over tid.

Kanskje epilepsi-forbundet burde gjort det samme? Likedan f.eks. blindeforbundet?

Ingenting kommer av seg selv, det må jobbes for. Hadde ikke kreftforeningen stått sånn på så hadde det heller ikke vært sykehus med ekstra tilbud til barn med kreft. Det er forøvrig ikke alle landets sykehus som har egne tilbud til kreftsyke barn.

Fikk en vond smak i munnen av at hun virket sjalu på barn med kreft pga de får ekstra goder (takket være kreftforeningen, ikke Haukeland sykehus) selv om hun presterte at hun ikke var sjalu.

Kreft er i allefall ingen status-sykdom; det kan jeg her og nå 

Endret av skruf
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 timer siden):

Akkurat den reagerte jeg på også….og gjorde at jeg fikk et helt annet syn enn det positive synet jeg har hatt på henne til nå.

Med uhelbredelig kreft, og i skrivende stund så er jeg midt oppi min tredje runde med cellegift-helvete som følge av nytt oppbluss av spredning så er ikke kreft en sykdom å ønske seg. Kan heller ikke se at det er noe status blant sykdommer å ha kreft. Mener hun at pga man mister håret så er det synlig at man har kreft og dermed forstår folk at man er syk? Datteren hennes bruker rullestol, samt hun har en spesiell type å gå på, så jeg vil tro at folk forstår at hun er syk. Ingen sitter i rullestol for gøy..

Og ang kreft; de fasene jeg står på stabiliserende behandling, håret har vokst ut igjen, og jeg ser helt frisk ut så er det ingen som ser hvor sterkt preget jeg er av fatigue som følge av kreft og cellegift. Jeg er veldig glad i å være ute, og på gode dager prioriterer jeg å gå tur. Legger jeg ut en snap så tror «alle» at jeg er i superform. Det de ikke ser er hvor mye den turen kostet meg og jeg blir sengeliggende resten av dagen (men for min mentale helse sin del så var det verdt det) Eller alt jeg takker nei til pga fatuige.

Barnekreftforeningen har i mange år stått på og jobbet for diverse tilbud for kreftsyke barn: så tilbudene er der pga all jobben de har lagt ned over tid.

Kanskje epilepsi-forbundet burde gjort det samme? Likedan f.eks. blindeforbundet?

Ingenting kommer av seg selv, det må jobbes for. Hadde ikke kreftforeningen stått sånn på så hadde det heller ikke vært sykehus med ekstra tilbud til barn med kreft. Det er forøvrig ikke alle landets sykehus som har egne tilbud til kreftsyke barn.

Fikk en vond smak i munnen av at hun virket sjalu på barn med kreft pga de får ekstra goder (takket være kreftforeningen, ikke Haukeland sykehus) selv om hun presterte at hun ikke var sjalu.

Kreft er i allefall ingen status-sykdom; det kan jeg her og nå avkrefte. 

Det er da virkelig ikke sjalusi hun uttrykker. Hun vil bare få frem at andre barn som er alvorlig syke også skulle hatt ett like godt tilbud. Det er ikke det samme som sjalusi. Hvorfor skulle hun ikke få lov å ønske det? Du/ Dere må ikke snu å vende på alt hun sier. Klart verken hun eller andre mener at barn med kreft  ikke fortjener det, selvsagt fortjener de kan få av gode opplevelser. Blir sjokkert av hvordan mange her klarer å få dette til å høres negativt ut. Jeg synes hun er utrolig flink til fortelle om sin situasjon med sitt barn. Hun står faktisk i en tøff hverdag men en alvorlig syk jente på lik linje som andre foreldre med kreftsyke barn eller andre alvorlige diagnoser. Det er lov å kjempe sin sak😊 Hun har heller aldri sagt at kreft er en status sykdom slik du tolker det. Det går ann å si at noen burde få det like bra, det betyr ikke at andre ikke skulle hatt det  

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...