Gå til innhold

Har fått invitasjon til bryllupet til eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For flere måneder siden fikk jeg save the date kort for bryllupet til eksen. Her om dagen kom invitasjonen. Vil høre litt tanker om dette. Vi har et felles barn sammen, men har stiftet familie på hver vår kant etterpå. Samarbeidet har vært skikkelig dårlig, og alt som blir gjort er irriterende for den andre. Jeg har møtt ho han skal gifte seg med gjennom jobb, og vi har et vanlig forhold, og har møttes en gang på fritid uten jobb eller barn, 1 gang. 
 

Venninnene mine syns det er meget spesielt at jeg og mannen blir bedt i dette bryllupet da ingenting har gått på skinner med barnefar. En av de presterte også å spørre meg om jeg virkelig klarte å stille opp i dette bryllupet, uten å være lei meg eller syns at det er rart. 
 

Jeg hadde aldri noe ønske om å gifte meg med han selv, visste at han ikke var rett mann for meg, så synes absolutt ikke det er leit. Men ja, men synes det er rart å bli bedt. Noen mener vi burde stille i kirka også dra hjem, men vi er bedt med på alt, fra kirke til fest. 
 

Hva hadde dere gjort om dere ble bedt i et bryllup der dere egentlig ikke har noen relasjon, bortsett fra et barn?

 

Jeg syns det er veldig hyggelig å bli bedt altså, men litt spesielt også. 

Anonymkode: 89825...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge dere ikke har en veldig god relasjon tenker jeg at det er greit å takke nei.

Hadde dere derimot hatt en veldig god relasjon og partnere på begge kanter hadde vært bekvemme med det, stiller det seg annerledes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner ikke alder på barnet, men det kan jo være for at dere skal være barnevakt?

Men det er helt ok å takke nei!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (2 minutter siden):

Du nevner ikke alder på barnet, men det kan jo være for at dere skal være barnevakt?

Men det er helt ok å takke nei!

Eller skal barnet være med på alt? Men mulig bruden prøver og legge ting mere tilrette for et godt samarbeid. Om samarbeidet er litt dårlig mellom deg og far. 

Anonymkode: 84e4a...287

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller skal barnet være med på alt? Men mulig bruden prøver og legge ting mere tilrette for et godt samarbeid. Om samarbeidet er litt dårlig mellom deg og far. 

Anonymkode: 84e4a...287

Mulig det også🤷🏼‍♀️

Men det blir jo heller ikke nevnt i HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Venninnene mine syns det er meget spesielt at jeg og mannen blir bedt i dette bryllupet da ingenting har gått på skinner med barnefar.

Utrolig spesielt å bli bedt i bryllupet til eksen. 

Mulig han gjør det for "plikt" og medlidenhet, som i utgangspunktet ikke er positivt rettet mot deg. Eventuelt fordi du skal ta vare på barnet deres så han slipper å tenke på det, for barnet må jo være der. 

Jeg hadde aldri i verden dratt i bryllup til eksen. Ikke engang om vi var venner og hadde et godt forhold. For jeg hadde følt at det ikke var min tid og sted å være i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har siden vi fikk save the date tenkt at det er spesielt, men hyggelig. Men nå når det nærmer seg så føler jeg mer og mer på at vi ikke burde være der. Begge har forresten blitt best i utdrikningslagene, og barnet er 10 år. 

Anonymkode: 89825...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt takket nei til eksens bryllup, jeg er ikke interessert i å snakke mer med han enn jeg må. (Dvs, ting som omhandler felles barn).

Hyggelig med giftemål, men jeg ville ikke blitt blandet inn i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Først syntes jeg det hørtes veldig rart ut. Tenkte at din x var din tidligere men som du en gang hadde giftet deg med. 

Men hvis dere hadde en kort kjæreste tid sammen, så er det litt mindre spesielt. Du har mann nå, og tydeligvis er alt av følelser ikke. Synes det høres litt rart ut, men hadde gått hvis min mann ville og jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 13.49):

Jeg har siden vi fikk save the date tenkt at det er spesielt, men hyggelig. Men nå når det nærmer seg så føler jeg mer og mer på at vi ikke burde være der. Begge har forresten blitt best i utdrikningslagene, og barnet er 10 år. 

Anonymkode: 89825...9f0

De må jo tro at dere har en bedre relasjon enn du syns dere har? 

Meget spesielt å invitere i utdrikkingslag og bryllup om man ikke har noe med hverandre å gjøre, (utenom praktiske ting med barnet).

Anonymkode: 8554b...6e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noe slikt og kunne aldri kommet på å invitert min eks til mitt bryllup nr 2. Nei, dette tør jeg påstå er høyst uvanlig. Hva tenker den kommende brud om at hun skal ha sin tilkommendes eks ved bordet på sin store lykkelige dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill en ferie den uka og si at det ikke passer. 

Anonymkode: e388f...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok på meg en god mine og dro i bryllupet til eksen. Vi hadde også et anstrengt forhold, men jeg tolket invitasjonen som en hånd de strakk ut og jeg tok den. For oss ble bryllupet en litt ny start og vi fikk bedre samarbeid etterpå😀 

Var forøvrig et fint og trivelig bryllup. Glad jeg ble invitert og glad jeg dro. 
 

Anonymkode: 264ea...764

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått, men holdt meg edru, tatt ansvar for barnet deres og tatt tidlig kveld. Hvis dere var invitert i utdrikningslag, så er dere jo ikke uvenner akkurat. 

Anonymkode: 766c1...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ville gått, men holdt meg edru, tatt ansvar for barnet deres og tatt tidlig kveld. Hvis dere var invitert i utdrikningslag, så er dere jo ikke uvenner akkurat. 

Anonymkode: 766c1...5e7

Neei. Drikk deg drita og lag en scene. Sørg for å få det filmet 🤩

Anonymkode: 59312...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker du er bedt for å ta ansvar for barnet? De vil at barnet skal komme, men har (naturlig nok) ikke kapasitet til pynting, kjøring og overnatting. Så i stedenfor å be deg være transportfirma og barnevakt, har de bedt dere i brylluppet. Som en slags date til barnet. Og kanskje også en støtte til barnet.

Anonymkode: 1dc0f...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme

Anonymkode: f85a3...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/26/2024 at 10:22 AM, AnonymBruker said:

Jeg tenker du er bedt for å ta ansvar for barnet? De vil at barnet skal komme, men har (naturlig nok) ikke kapasitet til pynting, kjøring og overnatting. Så i stedenfor å be deg være transportfirma og barnevakt, har de bedt dere i brylluppet. Som en slags date til barnet. Og kanskje også en støtte til barnet.

Anonymkode: 1dc0f...53d

Tenker det samme 

Anonymkode: f85a3...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 10.22):

Jeg tenker du er bedt for å ta ansvar for barnet? De vil at barnet skal komme, men har (naturlig nok) ikke kapasitet til pynting, kjøring og overnatting. Så i stedenfor å be deg være transportfirma og barnevakt, har de bedt dere i brylluppet. Som en slags date til barnet. Og kanskje også en støtte til barnet.

Anonymkode: 1dc0f...53d

Da ville de vel snakket om det først hvis det var for å passe på barnet.  Uansett spesielt. 
 

Kan du si ifra at du syns det er spesielt? 

Anonymkode: 9ea91...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...