Gå til innhold

Har begynt å trene mye styrke for å bli større..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men buksene og toppene mine blir bare større og slakkere på. Jeg er allerede på en str xs, så jeg vil bli enda mindre! Jeg spiser rundt 80 gram proteiner til dagen, og fyller på med fett igjennom yoghurt og nøtter. Spiser mye mindre grønnsaker enn før, for å klare å spise så mye proteiner. Men har alltid litt karbohydrater på tallerkenen som ris eller pasta. 

Trener 5 ganger i uken (crossfit). Og trent i 6 uker nå. Vekten viser det samme, og jeg merker at jeg er sterkere, så da må det vøre fettprosenten som er gått ned (men den har jeg ikke målt, for jeg vet ikke helt hvordan). Når kan jeg forvente at kroppen blir større av all styrketreningen, og ikke mindre? 

Anonymkode: e450d...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men buksene og toppene mine blir bare større og slakkere på. Jeg er allerede på en str xs, så jeg vil bli enda mindre! Jeg spiser rundt 80 gram proteiner til dagen, og fyller på med fett igjennom yoghurt og nøtter. Spiser mye mindre grønnsaker enn før, for å klare å spise så mye proteiner. Men har alltid litt karbohydrater på tallerkenen som ris eller pasta. 

Trener 5 ganger i uken (crossfit). Og trent i 6 uker nå. Vekten viser det samme, og jeg merker at jeg er sterkere, så da må det vøre fettprosenten som er gått ned (men den har jeg ikke målt, for jeg vet ikke helt hvordan). Når kan jeg forvente at kroppen blir større av all styrketreningen, og ikke mindre? 

*Så jeg bil IKKE bli enda mindre

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man blir strammere og smalere av å trene styrke. Ikke alle av oss blir store av å trene styrke. Jeg er ikke generisk anlagt for det iallefalll.

Anonymkode: 3bd35...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis mer og tren tung styrke, du må presse deg til å løfte tyngre og tyngre, så vil volum i musklene vokse. Men å løfte medium og mange reps vil ikke gjøre deg større i den grad, da må du trene tungt og nesten til utmattelse. 

Og du må kanskje øke karbohydrater litt, jeg går ned i vekt når jeg har stor fokus på proteiner og for lite på karb. 

Anonymkode: 3a68e...82a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

80 gram proteiner er ikke veldig mye når målet er muskelvekst. Hvor mye veier du? Hvor mye kalorier spiser du sånn ca. hver dag?

Du trener MYE crossfit. Er ikke det ganske mye høyintensitet og forbrenning av kalorier? 

Anonymkode: a3b0f...88f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje ikke 80 g protein er nok. Prøv å øk litt på mengden mat og proteiner 

Anonymkode: 77d8b...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må kanskje spise mer?

Anonymkode: 74162...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ville nok droppet crossfitten og byttet over til trening som faktisk er spesifisert for å bygge muskler.

Gruppetimene/sirkeltreningen er generelt er veldig innefektive for muskelbygging fordi det trener utholdenhet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ha vite hva du spiser daglig.

Spiser du 2000 kalorier daglig, men går ned, må du legge deg litt høyere.

Alt må telles, ikke bare proteinene.

Anonymkode: cbb20...283

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

CrossFit er aktivitet men like trening. De variere variablene for mye til at det skjer en progressiv  overbelastning, de beste i CrossFit har jo trent styrke samt hypetrpfi gjerne først , så denne litt random leken etterpå. 

Anonymkode: 5d0a8...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

CrossFit er aktivitet men like trening. De variere variablene for mye til at det skjer en progressiv  overbelastning, de beste i CrossFit har jo trent styrke samt hypetrpfi gjerne først , så denne litt random leken etterpå. 

Men ikke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

CrossFit er definitivt trening jo. Men det er ikke den beste treningen for muskelvekst, hvis det er det som er målet. 

Anonymkode: 4c3d2...705

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

CrossFit er definitivt trening jo. Men det er ikke den beste treningen for muskelvekst, hvis det er det som er målet. 

Anonymkode: 4c3d2...705

mere enige med mark fra YouTube 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

På samme måte som at man ikke kan trene seg særlig slankere uten å spise mindre, kan du ikke trene deg større uten å spise mer. Spis flere kalorier, ikke bare protein. 

Anonymkode: dbc70...6b1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener styrke 3 ganger i uka og spiser 140g proteiner om dagen. Går opp i muskelvekst og ned i fettprosent. 

Anonymkode: fb154...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og synest 80 gram er lite med mindre du er veldig petit og lav 

Anonymkode: c7b76...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening og crossfit er treningsformer der man forbrenner svært mye kalorier. For muskelvekst er du nødt til å ha i deg langt mer proteiner enn du gjør nå. Gjerne 2-3 g per kilo kroppsvekt. Vær heller ikke redd for karbohydrater, det er med på å bygge opp igjen musklene etter trening. Skal du opp i størrelse med så mye trening, må du også spise mer av alt. Sliter du med å få i deg mye mat, er proteinshakes en god løsning, samt aminocarb før/under trening lurt for å få i deg mer karbohydrater.

Hilsen ei som er erfaren i styrketrening og trener for å bygge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...