Gå til innhold

Det er ikke så ille å være sosialklient...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest indiangranny

Si meg en ting har ikke du noe annet å bruke hodet på enn å henge deg opp i slike bagateller.Jeg synes det oser av rasistisk undertone i innlegget ditt. :evil:

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Rasistisk undertone? Det var jo bare referert til en artikkel i VG.

Jeg synes heller ikke denne saken er en bagatell. Det er snakk om store verdier og systematisk utnyttelse av desperate mennesker som vil til vesten. De gjør jo ikke dette for moro skyld de som står bak menneskesmugling. Svindelen med sosialstøtte blir bare en fillesak i denne saken. Skal vi bare lukke øynene og si at det er greit, og hvis vi reagerer mot slik praksis er det rasistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med siste gjest - må ærlig talt innrømme at det ikke er så rart om en blir en smule rasistisk - slike historier er jo med på å ødelegge for det store flertallet av "våre nye landsmenn" (er det politisk korrekt uttrykk???) som oppfører seg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være mot det noen gjør, er ikke det samme som rasisme. Og vi kan vel alle være enige i at sånn som dette er IKKE ok å gjøre. Men vi burde også innse at det er ikke bare innvandrere og asylsøkere som er mørke i huden som gjør sånne ting - og andre kriminelle ting - og det er det som reageres på her.

En drittsekk er en drittsekk - uansett hudfarge.

Og jeg begynner ærlig talt å bli ganske trett av Dunk med et eller annet fornavn som sakser ting fra VG som kun omhandler de som er mørke i huden og deres gjøres og laden som er alt fra snuskete til kriminelt. Visst skjer dette - men det er en veldig ensidig fremstilling av det som skjer i et helt samfunn.

Både hvis man kun leser VG.

Og hvis man kun setter fokus på hva innvandrere eller asylsøkere driver med av ulovlige greier.

Og det er det siste som EtEllerAnnetFornavn Dunk alltid gjør, og det mener jeg er nedlatende og rasistisk. Noen ganger må man se innlegg i sammen heng med andre innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bruker kun legger inn innlegg med peker til nyheter som kun dreier seg om innvandring, og som i tillegg er vinklet negativt for denne gruppen mennesker, blir innleggene samlet vurdert til å ha rasistisk undertone.

Dette strider mot våre regler, tråden lukkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...