AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Del Skrevet 15. februar 2024 Sønnen med barneautisme har alltid hatt store pupiller.veldig store. Jeg har lagt merke til at flere med diagnosen også har det. Er det noen som vet årsaken og hva det betyr? Anonymkode: 7b664...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Del Skrevet 15. februar 2024 Bivirkning av medisin? Anonymkode: 7de46...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bivirkning av medisin? Anonymkode: 7de46...65c Ingen medisiner.. Anonymkode: 7b664...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 21. februar 2024 #4 Del Skrevet 21. februar 2024 Pupillene til autister bruker lenger tid på å utvide seg og trekke seg sammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Del Skrevet 21. februar 2024 Blod skrev (1 minutt siden): Pupillene til autister bruker lenger tid på å utvide seg og trekke seg sammen Kilde..? Anonymkode: 451af...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden Dette har jeg også lagt merke til. Datteren min har alltid store pupiller og har autisme. Lagt merke til flere med autisme med store pupiller. Hva kommer det av mon tro? Ikke medisiner her heller. Anonymkode: c9f76...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Aner ikke hvorfor. Har ikke tenkt over det før du sa det, men det er interessant og det sånn er det hos meg også. Har autisme og store pupiller. Har /har hatt komplekser for det, fordi det ser ut som øynene mine er mørkere enn de egentlig er Anonymkode: 97d21...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Aldri lagt merke til og tror heller ikke det er et påvist fenomen. Finner ingen kilder som tilsier noe slikt. Anonymkode: 490db...204 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 22.51): Sønnen med barneautisme har alltid hatt store pupiller.veldig store. Jeg har lagt merke til at flere med diagnosen også har det. Er det noen som vet årsaken og hva det betyr? Anonymkode: 7b664...0c6 Det er studier som bekrefter dette, kan være ulik reaksjon på stimuli fra lys, følelser, sosial interaksjon, fysiologiske reaksjoner som påvirker nervene. Mye mer oppleves som stress og dermed utvider pupillene seg mer sammenlignet med andre uten diagnosen. Søk på autism pupil dilation så finnes det flere kilder. Anonymkode: d6cd7...35b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Autister har gjerne veldig intense og detaljerte sanseinntrykk, og habituerer ikke/blir ikke så fort vant i situasjoner. Pupillene utvider seg når visuell informasjon oppfattes som ny, interessant, attraktiv eller potensielt skremmende. En i perifer familie har et barn med Asperger (ung voksen nå). Jeg har kun sett barnet i bursdagsfester i oppveksten, og har aldri fundert på noen diagnose der, men med en gang diagnosen ble nevnt, falt det på plass. Barnet var aldri avslappet i blikket, men scannet omgivelsene på en måte, og var litt oppsperret i blikket. Til deg over her, så er store pupiller et attraktivt trekk. Anonymkode: 52b89...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå