Gå til innhold

Betyr drømmer noe?

Anbefalte innlegg

Jeg husker en gang jeg hadde 40 i feber...

Da hadde jeg en heftig drøm, og sikkert det mange vil kalle for en "feberfantasi".

Drømte at jeg var på jobb, og skulle pakke kjøtt (jobbet i ferskvaredisk), og det var et fjell av kjøtt på det bordet jeg skulle pakke ifra...

Så husker jeg følelsen av at jeg følte jeg aldri ble ferdig, og fjellet ble ikke mindre uansett hvor effektiv jeg var 😂😂😂

Så det var nok feberen som herjet i kroppen, og ga utslag i jobb 😂. Mulig det hadde noe med å gjøre at jeg trivdes ekstremt godt i den jobben, for det gjorde jeg 👌

Andre ganger har jeg ofte drømt at jeg er i en bil....tre drømmer som jeg kan huske i forhold til det.

Ellers så er jeg en person som sjeldent drømmer om natta....

Dagdrømming derimot der tankene bare vandrer avsted er det verre med 😂😂😂

Så hender jeg må ta meg selv litt i det 😂

Endret av Irak
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irak skrev (4 timer siden):

Jeg husker en gang jeg hadde 40 i feber...

Da hadde jeg en heftig drøm, og sikkert det mange vil kalle for en "feberfantasi".

Drømte at jeg var på jobb, og skulle pakke kjøtt (jobbet i ferskvaredisk), og det var et fjell av kjøtt på det bordet jeg skulle pakke ifra...

Så husker jeg følelsen av at jeg følte jeg aldri ble ferdig, og fjellet ble ikke mindre uansett hvor effektiv jeg var 😂😂😂

Så det var nok feberen som herjet i kroppen, og ga utslag i jobb 😂. Mulig det hadde noe med å gjøre at jeg trivdes ekstremt godt i den jobben, for det gjorde jeg 👌

Andre ganger har jeg ofte drømt at jeg er i en bil....tre drømmer som jeg kan huske i forhold til det.

Ellers så er jeg en person som sjeldent drømmer om natta....

Dagdrømming derimot der tankene bare vandrer avsted er det verre med 😂😂😂

Så hender jeg må ta meg selv litt i det 😂

Dagdrømmer kan være utrolig fine. Jeg kan også dagdrømme litt-ting jeg ønsker skal skje, folk jeg gjerne vil møte...

Jeg har også drømt om jobb-litt stressende situasjoner. Når det er hektiske dager, kanskje. 

Da er det godt å våkne.

Tror vi drømmer mye vi ikke husker. Hjernen må vel tømme seg litt også 🥰

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer betyr ikke en dritt. 

Anonymkode: 7f8f4...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan jeg kjente på samme stemning som i drømmen et stykke utover dagen  Eller også når jeg skal legge meg igjen om kvelden.  

Som regel en god stemning heldigvis 🤗Noen som kjenner igjen det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryneren skrev (Akkurat nå):

Noen ganger kan jeg kjente på samme stemning som i drømmen et stykke utover dagen  Eller også når jeg skal legge meg igjen om kvelden.  

Som regel en god stemning heldigvis 🤗Noen som kjenner igjen det?

Ja, det kan sitte i en stund, spesielt mareritt og virkelig gode drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 18.2.2024 den 0.03):

Ja, det kan sitte i en stund, spesielt mareritt og virkelig gode drømmer.

Ja ikke sant. Jeg lurer på om noen V disse drømmene, som vi siden glemmer, gir grunnlag for detaljer bu! Følelsen du får av " dette hR jeg d opplevd før" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kryneren skrev (15 minutter siden):

Ja ikke sant. Jeg lurer på om noen V disse drømmene, som vi siden glemmer, gir grunnlag for detaljer bu! Følelsen du får av " dette hR jeg d opplevd før" 

Jeg er ikke helt sikker på hva du forsøkte å skriv her; 'detaljer 'bu!'? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke helt sikker på hva du forsøkte å skriv her; 'detaljer 'bu!'? 

Desja vy( lydskrift) deja vu. Bra du spør. Lurer altså på om glemte eller fortrengte drømmer kan være grunnlag for deja vu-opplevelsen av å ha opplevd noe før, uten å vite hvordan, hvor og når 😃

Endret av Kryneren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror drømmer forteller noe om sinnstilstanden din. Er du bekymret drømmer du om noe som bekymrer deg. Er din største skrekk at huset brenner ned, og du har lenge vært opptatt av hvor skummelt brann er, så kan du drømme om det dersom du natten før gruer deg til tannlegetime.

De fleste har noen spesielle bekymringsdrømmer, og noen søte drømmer som kommer fram når du gleder deg til noe. Gleder du deg til å gå på en konsert feks, kan du natten før drømme om at du slikker fitta til ei herlig jente, dersom det er noe du har fantasert om lenge. Jeg tror det er den gode følelsen som er sammenhengen, ikke hendelsene i drømmen. Slik er det i hvert fall for meg. Jeg har noen typiske drømmer som betyr bekymring, og noen som betyr at jeg gleder meg. De er ikke helt like, men handler mye om det samme.

Det er sjelden noen direkte sammenheng annet enn i gode og vonde følelser. Drømmene er ulike, men det du har angst for vil dominere, selv om du gruer deg til feks en eksamen kan du drømme at du har mistet ei klokke du er veldig glad i feks. 

Anonymkode: 56bda...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror drømmer forteller noe om sinnstilstanden din. Er du bekymret drømmer du om noe som bekymrer deg. Er din største skrekk at huset brenner ned, og du har lenge vært opptatt av hvor skummelt brann er, så kan du drømme om det dersom du natten før gruer deg til tannlegetime.

De fleste har noen spesielle bekymringsdrømmer, og noen søte drømmer som kommer fram når du gleder deg til noe. Gleder du deg til å gå på en konsert feks, kan du natten før drømme om at du slikker fitta til ei herlig jente, dersom det er noe du har fantasert om lenge. Jeg tror det er den gode følelsen som er sammenhengen, ikke hendelsene i drømmen. Slik er det i hvert fall for meg. Jeg har noen typiske drømmer som betyr bekymring, og noen som betyr at jeg gleder meg. De er ikke helt like, men handler mye om det samme.

Det er sjelden noen direkte sammenheng annet enn i gode og vonde følelser. Drømmene er ulike, men det du har angst for vil dominere, selv om du gruer deg til feks en eksamen kan du drømme at du har mistet ei klokke du er veldig glad i feks. 

Anonymkode: 56bda...c50

Det gir mening. At det er type følelse som kommer til uttrykk, ikke en hendelse man har vært med på . Og heller ikke kommer til å skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte i natt at en i familien (ikke blodslekt dog) fikk en aggressiv kreftform (det ble fortalt meg eksakt type kreft også). Det føltes ikke som en drøm heller, så jeg var litt fortvilet da jeg våknet. Forhåpentligvis er ikke det en av drømmene jeg har som viser seg å stemme. Jeg skal ikke advare vedkommende, for hvis det viser seg å bli sant så er det uansett 100% dødelig uavhengig av hvor tidlig det oppdages og jeg vil ikke påføre vedkommende stress. 

Anonymkode: aa362...1f4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg drømte i natt at en i familien (ikke blodslekt dog) fikk en aggressiv kreftform (det ble fortalt meg eksakt type kreft også). Det føltes ikke som en drøm heller, så jeg var litt fortvilet da jeg våknet. Forhåpentligvis er ikke det en av drømmene jeg har som viser seg å stemme. Jeg skal ikke advare vedkommende, for hvis det viser seg å bli sant så er det uansett 100% dødelig uavhengig av hvor tidlig det oppdages og jeg vil ikke påføre vedkommende stress. 

Anonymkode: aa362...1f4

Å den  er vond. Har drømt lignende jeg også. Men lurt å ikke si det til vedkommende. Jeg er enig med deg- det ville bare skapt bekymring, som ikke ville hjelpe uansett. 

Endret av Kryneren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 16.2.2024 den 10.35):

Tusen takk.

You too Ludvik 🥳🥳🥳.

Håper det er 🌞 der du er 🙌🙌🙌.

@Irak min venn💕🙏

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 23.22):

Jeg tror at drømmer som gjentar seg, betyr noe.  Selv har jeg i flere år hatt drømmer om "kaos".  At jeg er på reise og ikke finner billett, penger, mobiltelefon, pass.  Jeg leter febrilsk i en stor veske.  Om jeg finner mobilen husker jeg ikke nummer eller klarer å slå på tastene.  Konsekvensen er alltid den samme, at jeg ikke når buss, fly, tog eller når min mann på telefonen.  

Til daglig er jeg et rolig menneske med god orden og kontroll.  Men altså ikke i drømmene mine.  Har aldri forstått hvorfor.  

Anonymkode: 15f85...b74

Jeg drømmer nøyaktig det samme! Og er en person som deg med full kontroll på det meste, være seg huskelister, billetter, ting som skal gjøres, ja det meste egentlig. Hater de drømmene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...