Gå til innhold

I 14 år levde jeg med en særdeles vanskelig hund…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen som håndterer valpen sin 100% riktig - ikke jeg heller. Men jeg har 14 års erfaring med akkurat dette, så jeg vet litt. Og jo, er det noe jeg kan, så er det å lese hundens signaler.

Jeg har fulgt boka, og nei, jeg finner meg faktisk ikke i anklagene om at «dine feil har for din hund fått negative konsekvenser.» Dette har ikke jeg skapt. Dette er noe iboende i hunden.

Ts

Anonymkode: ed16d...cab

Nei, det er mer enn 14+ år siden du hadde valp og de metodene du lærte da er kanskje alllerede utdaterte og/eller uegna for den valpen du har nå. Du burde jo fått gått valpekurs og i hvertfall kontaktet hundetrenere med valpeerfaring da du merket at valpen var mer enn normalt nervøs. 

Og ja, jeg kontaktet hundetrener da valpen min viste Tenden til å utvikle problemadferd slik at jeg kunne få tips til metoder for å unngå at adferden eskalerte og utviklet seg videre. Derfor har jeg nå heldigvis en hund jeg kan ta til Vetrinæren og hundefrisør uten at hun må ha munnkurv. 

Og ros og kos er ikke alltid nok. her gikk det med ganske mye snack og jeg tror nesten alt av tørrfôr ble foret for hånd. Men jeg har fått en sosialt forstandig og fin hund som kommer til meg om verden er litt skummel eller andre hunder er for ville med henne. 

Anonymkode: 31f08...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...