Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

" Inneklemt fredag" , er det noe dere har som fridag på din jobb? Og hva jobber du som? 

Anonymkode: c0206...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt det som fridag med lønn, men de fleste avspaserer da. 

Anonymkode: 99dbb...cbe

• Liker 4
Skrevet

Ikke fri, jobber som lagermedarbeider.

Anonymkode: f6c18...fca

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri hatt det som fridag med lønn, men de fleste avspaserer da. 

hva jobber du som? 

Skrevet

Jupp, vi jobber inn 15min om dagen som vi bruker til å avspassere inneklemte dager.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

hva jobber du som? 

IT-medarbeider. Etter vi fikk mulighet til å jobbe hjemmefra tar jeg sjelden fri de dagene, siden det er fredelige dager uten møter og mas og man får mye mer gjort.

• Liker 2
Skrevet

Vi har 20 minutter lunsj og derfor fri på inneklemte dager.

Anonymkode: 28fab...37d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er den billigste oppsamling av fri jeg har hørt! 😮 Er det mulig? Hva jobber du som? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

10 minutter x 47 uker x 5 dager = 2350 minutter til avspasering, dvs 39 timer til avspasering. Er vel sjelden det er så mange inneklemte dager i et år? Eller får dere fri i feks romjulen også? Tror uansett man har krav på 30 minutter pause.

• Liker 2
Skrevet

Nei, da må vi avspasere eller bruke en feriedag. Alle kan heller ikke være borte en «inneklemt dag», da klinikken må være åpen. Jobber som tannlege i den offentlige tannhelsetjenesten.

Anonymkode: b6b51...519

• Liker 2
Skrevet

Vi kan avspasere eller bruke en feriedag på inneklemte dager. Ikke alle selvfølgelig, men en del. 

Anonymkode: a7b6b...2e3

Skrevet

10 minutter x 47 uker x 5 dager = 2350 minutter til avspasering, dvs 39 timer til avspasering. Er vel sjelden det er så mange inneklemte dager i et år? Eller får dere fri i feks romjulen også? Tror uansett man har krav på 30 minutter pause.

Ja, også fri i romjula. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De kan helt sikkert kreve 30 minutter pause, men da blir det jobb de dagene de nå avspaserer. Syns i grunn det virker som en grei løsning.

Hos oss er arbeidstiden satt opp slik at en full uke i år teller 38,5 time (tror jeg det var). Å da opparbeides det til avspasering i jul, påske og inneklemt dager. I tillegg er det noen bevegelige avspaseringsdager.

Anonymkode: 7872d...8eb

Skrevet

De kan helt sikkert kreve 30 minutter pause, men da blir det jobb de dagene de nå avspaserer. Syns i grunn det virker som en grei løsning.

Hos oss er arbeidstiden satt opp slik at en full uke i år teller 38,5 time (tror jeg det var). Å da opparbeides det til avspasering i jul, påske og inneklemt dager. I tillegg er det noen bevegelige avspaseringsdager.

Anonymkode: 7872d...8eb

Vi har også noen fridager i romjulen, og har vintertid lengre enn sommertid for å kompensere. Men tror ikke det er lov å ha kortere pause enn 30 min i løpet av en dag som en fast ordning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette tror jeg simpelthen ikke noe på . 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette tror jeg simpelthen ikke noe på . 

Lokale avtaler er noe herk..

Likte denne løsningen jeg.

Anonymkode: 38ba8...f24

Skrevet

Lokale avtaler er noe herk..

Likte denne løsningen jeg.

Da må det være en naiv arbeidsgiver. Eller en som sitter og tar tida på arbeidstagerne ved lunsjtid. Alle vet at en lunsjpause kan dra ut eller være kortere noen dager  men å få avspasering for det.. niks, den kjøper jeg ikke om jeg ikke får vite mer. 

• Liker 1
Skrevet

Da må det være en naiv arbeidsgiver. Eller en som sitter og tar tida på arbeidstagerne ved lunsjtid. Alle vet at en lunsjpause kan dra ut eller være kortere noen dager  men å få avspasering for det.. niks, den kjøper jeg ikke om jeg ikke får vite mer. 

Regner med du ikke jobber. Siden du ikke vet hva lokale avtaler og arbeidsmoral er.

Og du forstår jo tydligvis heller ikke egen logikk. Hvorfor skal en 30min pause dra ut mindre enn en 20min?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Regner med du ikke jobber. Siden du ikke vet hva lokale avtaler og arbeidsmoral er.

Og du forstår jo tydligvis heller ikke egen logikk. Hvorfor skal en 30min pause dra ut mindre enn en 20min?

Jeg jobber jo. Jeg regner med det ikke er bare jeg som mener dette er rart. Og så får jeg ikke vite mer om arbeidsplassen så det lukter litt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

" Inneklemt fredag" , er det noe dere har som fridag på din jobb? Og hva jobber du som? 

Vi jobber det inn og tar fri. Er planleggingsdag. Resten av planleggingsdagene er vi på kurs eller i barnehagen, men akkurat denne planleggingsdagen får vi langhelg🤩

Jobber i barnehage:)

Anonymkode: d6702...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...