AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Del Skrevet 14. februar 2024 Tok en tatovering på mandag. Igår var huden rundt nederste delen av tatoveringen ganske rød/rosa og varm. I dag er ikke huden varm lengre, men fortsatt litt rosa/rødlig i fargen. Er så lenge siden jeg har tatt tatovering nå, flere år siden faktisk. Så jeg husker ikke egentlig hvordan det var når de andre tatoveringene mine grodde. Er dette normalt? Anonymkode: ff2ce...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. februar 2024 #2 Del Skrevet 14. februar 2024 Rødt og varmt tyder på infeksjon. En tatovering er et åpent sår. Om det ikke stelles riktig så kan det bli infeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Del Skrevet 14. februar 2024 Jeg har blitt rødlig/rosa og varm etter mine, men det har som regel gått over etter et par dager, uten noe tegn til infeksjon. Er jo ikke så rart at man blir litt rød og varm, er jo som konstant skrubbing i x-antall timer. Ville reagert mer, dersom det kom puss eller blod, og feber så klart. Kan være lurt å følge med på om rødheten sprer seg også. Anonymkode: ae983...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Del Skrevet 14. februar 2024 Hulderen skrev (3 minutter siden): Rødt og varmt tyder på infeksjon. En tatovering er et åpent sår. Om det ikke stelles riktig så kan det bli infeksjon. Ja, det skjønner jeg. Men jeg er ikke like varm i huden lengre nå i dag, men er fortsatt litt rosa/rød i huden. Og jeg prøver så godt jeg kan å stelle tatoveringen riktig. Fikk instrukser om å vaske tatoveringen 3 x daglig med vann og la lufttørke og så smøre med en salve. Så det har jeg drevet på å gjort siste dagene. Anonymkode: ff2ce...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. februar 2024 #5 Del Skrevet 14. februar 2024 Det er ganske vanlig at den er litt rød sånn rett etterpå. Du har jo irritert huden kraftig, og den reagerer på dette - men infeksjon er det nok ikke når det allerede er på vei tilbake. Men følg godt med 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 14. februar 2024 #6 Del Skrevet 14. februar 2024 Ikke uvanlig at den er rød og sår, spesielt om den er veldig detaljert. Også kommer det litt an på lokalisasjon, vanligvis anbefaler de slik som med din, men med min siste som er i nakken så plaster jeg den hvertfall en uke, mulig mer, husker ikke, fordi jeg jobber i helsevesenet og kragen på uniformen kunne komme borti, håret kom borti og det er generelt en og annen bakterie på jobb. Så det spiller en rolle om hvor du har tatoveringen også om hvordan du steller den. Utfallet på tatoveringen har en del å si når det kommer til stell og hvordan den gror.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå