Gå til innhold

Boikotte Israel

Swifty

Anbefalte innlegg

Freyja Valkyrie skrev (På 16.2.2024 den 20.40):

Dette er kun jødehat, verken mer eller mindre.

Jeg kommer aldri til å boikotte Israel.

ff96efadd202f4001ff479338948f5cc.jpg

Ekspander  

Jeg kjenner jøder som boikotter Israel, så den der er vel ganske skivebom.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangmoom skrev (På 14.2.2024 den 15.28):

Når er det på tide å henge opp davidsstjerna i butikker og jødiske hjem?  Er vi kommet dithen igjen?

k17_16_butikk-stengt.jpg

5c8f63fa03ec1.webp?v=1679394469

Ekspander  

Nå er det blitt mye snakk om de falske jødene. Er liksom dem de skal ta. Men ideen om å spre hat mot en gruppe er farlig. De mener de styrer verden og at de egentlig er dem som står bak all elendighet. Noen drar det til og med til det ekstreme og sier rabbinere suger blodet av penisen på babyer som de omkjærer. Hvordan de vet dette skjønner jeg ikke. De har sine "kilder" de velger å stole blindt på.

Alt muslimene står for og alle faenskap som rår der de bor snakkes det lite om. Er bare jødene som skal tas. 

Er helt sykt at mennesker aldri lærer av historie. Hat mot en spesiell gruppe er en farlig ideologi.  Noen har sett dokumentaren, europe, the last battle og tror dermed de kan HELE historien. De sitter på fasiten.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QL2yBCGXlW
  NatNat skrev (På 17.2.2024 den 11.40):

Jeg tror mange støtter Israel og misliker (med gode grunner) Hamas og Hamas "venner" men tør ikke si det høy. Det hjelper ikke med norsk media propaganda

Ekspander  

Går fint an å kritisere Hamas samtidig som man støtter palestinere 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (På 17.2.2024 den 15.18):

Nå er det blitt mye snakk om de falske jødene. Er liksom dem de skal ta. Men ideen om å spre hat mot en gruppe er farlig. De mener de styrer verden og at de egentlig er dem som står bak all elendighet. Noen drar det til og med til det ekstreme og sier rabbinere suger blodet av penisen på babyer som de omkjærer. Hvordan de vet dette skjønner jeg ikke. De har sine "kilder" de velger å stole blindt på.

Alt muslimene står for og alle faenskap som rår der de bor snakkes det lite om. Er bare jødene som skal tas. 

Er helt sykt at mennesker aldri lærer av historie. Hat mot en spesiell gruppe er en farlig ideologi.  Noen har sett dokumentaren, europe, the last battle og tror dermed de kan HELE historien. De sitter på fasiten.

Ekspander  

Jeg ville brule ordet islamister, jeg kjenner mange greie muslimer, islamister er noe helt annet

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 17.2.2024 den 16.50):

Jeg ville brule ordet islamister, jeg kjenner mange greie muslimer, islamister er noe helt annet

Ekspander  

Jeg vet da at det er mange flotte muslimer. Men jeg sier muslimer jeg. Mener langt i fra alle. Islamister blir kunstig for meg da jeg aldri bruker det ordet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duraton skrev (På 19.2.2024 den 9.17):

Da har visstnok administrerende direktør for vinmonopolet blitt anmeldt for heleri fordi dem selger 2 israelske viner.

https://www.document.no/2024/02/19/religionsprofessor-anmelder-direktoren-i-vinmonopolet-for-a-selge-vin-fra-israel/

Ekspander  

Dette begynner å ligne en farse. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swifty skrev (På 14.2.2024 den 12.30):

Jeg har lest ganske mange plasser at det oppfordres til å boikotte Israel. Coop som ikke skal selge poteter derfra, om vinmonopolet bør selge israelsk vin. Sist ei som reklamerte for noe hudpleieprodukt fra loreal som tydeligvis støtter Israel. 

Det jeg ikke skjønner er hva som er vitsen? Når jeg søker opp ting fra Israel får jeg opp teknologi som mobil/datating, nettsystemer, medisiner, elbil osv. Så skal en boikotte Israel må en altså kaste ut pc, mobilen, slette fb, kutte ut diverse medisiner, selge elbilen osv. Det kommer nok de færreste til å gjøre uansett 😅

Ekspander  

Vinmonopolet boikotter ikke Israel.

De har valgt å ikke kjøpe vin derfra fordi det er krig, og leveransen kan ikke garanteres. De kjøper fra andre steder, hvor de er sikker på at vinen kommer frem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikott er bare tull. Det er umulig å vite hvor alt man kjøper kommer fra.

Og for å sette det på spissen:

Kanskje Gunnar som tappet pepsi max på den flaska du kjøpte på kiwi i sta er konemishandler.

Skal du boikotte Ringnes da, eller kanskje kiwi,  eller Pepsi max...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (På 21.2.2024 den 14.36):

Vinmonopolet boikotter ikke Israel.

De har valgt å ikke kjøpe vin derfra fordi det er krig, og leveransen kan ikke garanteres. De kjøper fra andre steder, hvor de er sikker på at vinen kommer frem.

Ekspander  

Det var en avis som spurte folk om vinmonopolet burde boikotte vin fra Israel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (På 21.2.2024 den 17.14):

Selv om det kommer fra den belastede kilden Document så synes jeg de tok denne på kornet.... Bak betalingsmur (til imorgen), så jeg har ikke lest resten. 

https://www.document.no/2024/02/21/heller-klementiner-fra-israel-enn-dadler-fra-iran/

image.thumb.png.af4c874cd5b32c9151d64547e5638e0e.png

Ekspander  

Godt poeng dette ja! Og jeg kjøper alltid israelske frukt og grønnsaker om det er et alternativ i butikken. Anbefaler det, for å vise støtte til Israels kamp mot islamsk rasisme og terrorisme. Uvitende folk tenker at bare islamistene får som de vil i Israel, så stopper det der. Feil. Vi er neste offer om Israel faller.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (På 21.2.2024 den 18.24):

Godt poeng dette ja! Og jeg kjøper alltid israelske frukt og grønnsaker om det er et alternativ i butikken. Anbefaler det, for å vise støtte til Israels kamp mot islamsk rasisme og terrorisme. Uvitende folk tenker at bare islamistene får som de vil i Israel, så stopper det der. Feil. Vi er neste offer om Israel faller.

Ekspander  

Så sant!👏

Anbefaler Israelsk vin, om du drikker vin. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet til mange i denne tråden er at dere tenker Israel = jøder og Hamas= palestinere/Gaza.

Samme sier de idiotene som blokkerer nødhjelp fra å komme inn i Gaza, og skriker at " det er ingen uskyldige på Gaza! Ikke engang barna!"

Håpløst, hårreisende og tragisk.

Menneskeheten kan bare gi opp nå.

Hvor er asteroiden som drepte dinosaurene når man trenger den? 

😔

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona skrev (På 21.2.2024 den 21.09):

Problemet til mange i denne tråden er at dere tenker Israel = jøder og Hamas= palestinere/Gaza.

Samme sier de idiotene som blokkerer nødhjelp fra å komme inn i Gaza, og skriker at " det er ingen uskyldige på Gaza! Ikke engang barna!"

Håpløst, hårreisende og tragisk.

Menneskeheten kan bare gi opp nå.

Hvor er asteroiden som drepte dinosaurene når man trenger den? 

😔

Ekspander  

Da har du ikke fulgt diskusjonen. 
khamas=islamister

Man er stort sett enige i at pal-araberne vil få det mye bedre og friere når khamas er borte. 
Slikt det er nå, så undertrykker og kuer khamas befolkningen i gaza stripen. 
Jeg håper at khamas blir overvunnet slikt at de uskyldige barna i gaza stripen kan få oppleve å ha en fremtid, hvor dem ikke blir hjernevasket av khamas, blant annet gjennom unrwa. En fremtid der dem ikke blir brukt som sandsekker av khamas.

Barna i gaza stripen har lid under khamas. Det er nok nå.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Topsi skrev (På 22.2.2024 den 15.43):

Ser her noen som tilogmed boikotter Israel i sin offentlige jobb, skremmende!

https://www.aftenposten.no/verden/i/on48EK/fikk-tilbake-datterens-foedselsattest-med-israel-stroeket-ut

Dette går over alle skøvleskaft

Ekspander  

Det der er et klart lovbrudd, og bør få konsekvenser for den/de som har gjort dette.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (På 14.2.2024 den 15.20):

De jeg har sett som boikotter gjør det kun med ting de ikke trenger. Mobil, Nike osv bruker de. Det er bare for dumt. 

Jeg kjøpte en kasse vin fra Israel da det ble tatt opp forsalg om boikott. Kjøper alltid om det står «Israel» på et produkt, av prinsipp. 

At man skal boikotte det eneste demokrati i midtøsten og eneste jødiske land i verden er sykt. Men fremelsker Sharialover gjør man… 

Ekspander  

Og hvor har du det fra? 

Sannheten er vel heller at hele Vesten mobiliserte nettopp for å hindre opprettelsen av en islamsk stat. Men jødisk stat, det er ok. Var ikke lite vold fra jødene da de opprettet sin stat. Og de holder fortsatt på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekopp1 skrev (På 22.2.2024 den 15.48):

Og hvor har du det fra? 

Sannheten er vel heller at hele Vesten mobiliserte nettopp for å hindre opprettelsen av en islamsk stat. Men jødisk stat, det er ok. Var ikke lite vold fra jødene da de opprettet sin stat. Og de holder fortsatt på. 

Ekspander  

Hele vesten mobiliserte for å hindre opprettelsen av en muslimsk stat? Dette er jo ren løgn. De fleste vestlige stater støttet opprettelsen av palestina i 1948, og hvis det ikke var for vestlig støtte ville Palestina vært konkurs for lenge siden.

Det var forøvrig Israel som ble angrepet i 1948

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 22.2.2024 den 15.43):

Ser her noen som tilogmed boikotter Israel i sin offentlige jobb, skremmende!

https://www.aftenposten.no/verden/i/on48EK/fikk-tilbake-datterens-foedselsattest-med-israel-stroeket-ut

Dette går over alle skøvleskaft

Ekspander  

Kan du legge ut litt mer info, har ikke abonnement på denne avisen :( 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...