Gå til innhold

Boikotte Israel


Swifty

Anbefalte innlegg

Tiuren skrev (4 minutter siden):

Kan du legge ut litt mer info, har ikke abonnement på denne avisen :( 

Tror du kan høre artikkelen hvis du ikke har abonnement,  men kom ikke frem noe mer ift akkurat den saken. Jeg mener jo at dette må re avskjedigelsesgrunn, vi MÅ kunne stole på at personer ikke misbruker egen posisjon til å fremme hat mot en utsatt gruppe

Endret av Topsi
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Tiuren said:

Kan du legge ut litt mer info, har ikke abonnement på denne avisen :( 

Hvis du får til å lese engelsk, er saken omtalt i flere aviser, bl.a. her:

https://www.standard.co.uk/news/london/baby-birth-certificate-israel-jewish-london-scribbled-gaza-hamas-antisemitism-b1140766.html

Uttalelse fra Storbritannias innenriksminister James Cleverly:

Quote

"We apologise to the family for the offence caused and I have ordered an urgent review of a birth certificate being defaced. While we establish the facts, our commercial partner has suspended some staff. The matter is totally unacceptable. We will not tolerate antisemitism."

https://news.sky.com/story/home-secretary-james-cleverly-apologises-after-israel-scribbled-out-on-babys-birth-certificate-13077870

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (3 minutter siden):

Bra dette ble tatt tak i!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ichiko said:

Takker, jeg klarte etter mye strev å stave meg gjennom det 🙃 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Topsi said:

Bra dette ble tatt tak i!

Ja, men samtidig fortelles det om kraftig økning i antisemittiske hendelser i Storbritannia i 2023, der den verste perioden er den første uken f.o.m. 7. oktober. Innenriksministeren har betegnet dette som "forkastelig" og lovet å ta tak i dette.

Just now, Tiuren said:

Takker, jeg klarte etter mye strev å stave meg gjennom det 🙃

Vær så god 😊

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona skrev (På 21.2.2024 den 22.09):

Problemet til mange i denne tråden er at dere tenker Israel = jøder og Hamas= palestinere/Gaza.

Samme sier de idiotene som blokkerer nødhjelp fra å komme inn i Gaza, og skriker at " det er ingen uskyldige på Gaza! Ikke engang barna!"

Håpløst, hårreisende og tragisk.

Menneskeheten kan bare gi opp nå.

Hvor er asteroiden som drepte dinosaurene når man trenger den? 

😔

Den gikk i oppløsning, men kan hende det kommer en ny asteroide 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, Tekopp1 said:

Og hvor har du det fra? 

Sannheten er vel heller at hele Vesten mobiliserte nettopp for å hindre opprettelsen av en islamsk stat. Men jødisk stat, det er ok. Var ikke lite vold fra jødene da de opprettet sin stat. Og de holder fortsatt på. 

Snakker du om IS her?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
52 minutter siden, Topsi said:

Jeg er i utgangspunktet støttende til noe slikt. 
Når Norge, som er forpliktet til å følge terrorlisten ifra FN samt følge EU sin terrorliste, nekter å stemple khamas som en terror-organisasjon, så burde Norge bli møtt med motreaksjoner. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 timer siden):

Fantatisk skrevet! Og det setter fingeren på SÅ mye! Dette burde mange ta til seg. Hvor mange ganger har det ikke her blitt sagt at vi støtter folkemord når vi ber om kilder på diverse påstander. Og det blir hevdet at «mange/de fleste jøder er imot sionisme». Altså, at de er imot at de skal ha sitt eget land der de kan fritt være jøder. Som om! Dette innlegget var herlig lesning, endelig noen fornuftige motstemmee til alle som maler «La barna leve» på gravidmagen og tror de gjør noe nobelt… Jeg håper flere kan åpne øynene og se at de eneste som ønsker folkemord, det er Hamas!
 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (1 minutt siden):

Fantatisk skrevet! Og det setter fingeren på SÅ mye! Dette burde mange ta til seg. Hvor mange ganger har det ikke her blitt sagt at vi støtter folkemord når vi ber om kilder på diverse påstander. Og det blir hevdet at «mange/de fleste jøder er imot sionisme». Altså, at de er imot at de skal ha sitt eget land der de kan fritt være jøder. Som om! Dette innlegget var herlig lesning, endelig noen fornuftige motstemmee til alle som maler «La barna leve» på gravidmagen og tror de gjør noe nobelt… Jeg håper flere kan åpne øynene og se at de eneste som ønsker folkemord, det er Hamas!
 

Enig. Folk er fullstendig hjernevasket og nå nytter det ikke lenger hva vi enn sier. 
De argeste palestinavennene på venstresida er oppflasket med at de er palestinernes beste venner fra de var små. 
De står med palestinerne og dermed Hamas samme hva de gjør. 
-at de dreper, lemlester barn med VILJE -helt ok. Palestinerne har rett til å forsvare seg. 
-tar bena ut av ledd på kvinner for bedre å komme til, rett til å forsvare seg.

-kidnapping og sexslaveri? Rett til å forsvare…

Om de hadde greid å kaste alle israelere på sjøen så hadde det vært helt greit for disse, se over. 
 

Og ikke nevn det med sionisme, med z helst da. Vi er ikke imot jøder, bare zionister. 
Jadda. Vet ikke hva sionisme er engang stakkar, likevel spys det ut i kommentarfelt. 
 

Ingen vet hva Israel okkuperer land fra. 
Og hvorfor var det ingen palestinere på 60-tallet? Jo det skal jeg fortelle. Husker selv at de på nyhetene ble kalt for palestinaarabere. 
Det er ingen forskjell på arabere med opphav i det historiske palestina og arabere i Syria, Egypt og Jordan fex. Det er akkurat samme folket. Dette er et folk og et begrep som i sin tid ble skapt av blant andre Yassir Arafat. Skapt som et våpen mot Israel, vesten og jøder. 
Og verden går fem på. 
 

Med det jeg sier over her mener jeg ikke at det som skjer på Gaza er fint og flott. Det er det ikke. Det er grusomt. Og jeg er heller ikke på linje med kristensionistene som rabler om messias og det der. Tenker hva skal jødene med fiender når de har slike venner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 17.2.2024 den 12.38):

????? instagram er hovedsaklig private bilder.. Hva har dette å gjøre med bøker ? 😄

Du tenker at det ikke har noe med hvem du følger å gjøre? Har du familie, venner og et knippe kjendiser på lista di?  Joda, da er det nok lite å hente. 

Du skal lete lenge etter en nyhetskanal, offentlig instans, politisk debattant etc, som ikke har en instaprofil. Så vidt jeg vet er det neppe feriebildene til de ansatte som legges ut. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bacteria said:

Enig. Folk er fullstendig hjernevasket og nå nytter det ikke lenger hva vi enn sier. 
De argeste palestinavennene på venstresida er oppflasket med at de er palestinernes beste venner fra de var små. 
De står med palestinerne og dermed Hamas samme hva de gjør. 
-at de dreper, lemlester barn med VILJE -helt ok. Palestinerne har rett til å forsvare seg. 
-tar bena ut av ledd på kvinner for bedre å komme til, rett til å forsvare seg.

-kidnapping og sexslaveri? Rett til å forsvare…

Om de hadde greid å kaste alle israelere på sjøen så hadde det vært helt greit for disse, se over. 
 

Og ikke nevn det med sionisme, med z helst da. Vi er ikke imot jøder, bare zionister. 
Jadda. Vet ikke hva sionisme er engang stakkar, likevel spys det ut i kommentarfelt. 
 

Ingen vet hva Israel okkuperer land fra. 
Og hvorfor var det ingen palestinere på 60-tallet? Jo det skal jeg fortelle. Husker selv at de på nyhetene ble kalt for palestinaarabere. 
Det er ingen forskjell på arabere med opphav i det historiske palestina og arabere i Syria, Egypt og Jordan fex. Det er akkurat samme folket. Dette er et folk og et begrep som i sin tid ble skapt av blant andre Yassir Arafat. Skapt som et våpen mot Israel, vesten og jøder. 
Og verden går fem på. 
 

Med det jeg sier over her mener jeg ikke at det som skjer på Gaza er fint og flott. Det er det ikke. Det er grusomt. Og jeg er heller ikke på linje med kristensionistene som rabler om messias og det der. Tenker hva skal jødene med fiender når de har slike venner. 

«Palestina» var vel referert til som sør-syria under ottoman styret?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Topsi said:

Torkel Brekke hadde, som han forteller i VG, nylig et innlegg i Wall Street Journal med tittelen "Please Boycott My Country":

Quote

If universities in Norway are going to target Israel, they should pay a price.

https://www.wsj.com/articles/please-boycott-my-country-norway-higher-education-israel-antisemitism-2582f516

Både Universitetet i Oslo og Universitetet i Bergen er mot akademisk boikott av Israel.

Endret av Ichiko
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (5 timer siden):

Torkel Brekke hadde, som han forteller i VG, nylig et innlegg i Wall Street Journal med tittelen "Please Boycott My Country":

https://www.wsj.com/articles/please-boycott-my-country-norway-higher-education-israel-antisemitism-2582f516

Både Universitetet i Oslo og Universitetet i Bergen går mot akademisk boikott av Israel.

Galskap! Det er så tragisk…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Julebrunost said:

Galskap! Det er så tragisk…

Beklager, jeg ordla meg litt unøyaktig: universitetene i Oslo og Bergen er mot boikott av Israel; de har ikke planer om noe slikt. Har rettet opp innlegget du siterte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ichiko skrev (Akkurat nå):

Beklager, jeg ordla meg litt unøyaktig: universitetene i Oslo og Bergen er mot boikott av Israel; de har ikke planer om noe slikt. Har rettet opp innlegget du siterte.

Det var en lettelse😅 Håper det fortsetter slik🙌🏻

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (På 14.2.2024 den 16.20):

De jeg har sett som boikotter gjør det kun med ting de ikke trenger. Mobil, Nike osv bruker de. Det er bare for dumt. 
 

Jeg kjøpte en kasse vin fra Israel da det ble tatt opp forsalg om boikott. Kjøper alltid om det står «Israel» på et produkt, av prinsipp. 
 

At man skal boikotte det eneste demokrati i midtøsten og eneste jødiske land i verden er sykt. Men fremelsker Sharialover gjør man… 

Fullstendig enig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Julebrunost said:

Det var en lettelse😅 Håper det fortsetter slik🙌🏻

Ja, vi får håpe det. Men nå har Vinmonopolet innført full stans i alle varer fra Israel, og det er veldig synd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Påkrevd said:

Du tenker at det ikke har noe med hvem du følger å gjøre? Har du familie, venner og et knippe kjendiser på lista di?  Joda, da er det nok lite å hente. 

Du skal lete lenge etter en nyhetskanal, offentlig instans, politisk debattant etc, som ikke har en instaprofil. Så vidt jeg vet er det neppe feriebildene til de ansatte som legges ut. 
 

Jeg har en instagram konto som jeg aldri bruker likevel, så.... Følger nyheter på vanligere steder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...