Gå til innhold

Borettslag og sykkeltyveri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg flyttet for en tid tilbake til et borettslag som tidligere visstnok var godt drevet.  
En gruppe beboere med kulturbakgrunn, kuppet styret for å ta kontroll med det for et par år siden. 

Siden har problemene stått i kø. Da jeg skulle dra på jobben, så var det hendt igjen. En dyr el-sykkel som sto ute var igjen stjålet.

Styreleder gikk til valg på å sette opp sykkelskur med lås. Var ikke måte på hvor mange gode ideer han hadde. Skulle komme tak, dører og lås. Men ingenting skjer. Folk klager inn i beboergruppa vår. De som sitter i styret, setter trist- emoji eller sinna-emoji på sykkeltyveri-statusene, men gjør ingenting. 

I tillegg er det mye annet rart som skjer der. Ingenting blir fulgt opp. Stadig vekk er det vannlekkasjer, og det er dårlig vedlikehold. E-post blir stort sett ikke besvart, så det er bare å gi opp. 

Hva kan man egentlig gjøre i forhold til dette?
Mannen min og jeg er helt sjokkerte. Det rare er at det er et ressurssterkt strøk hvor man skulle tro at folk kunne si fra, men alle virker redde 

Anonymkode: c10ae...27b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min mann og jeg flyttet for en tid tilbake til et borettslag som tidligere visstnok var godt drevet.  
En gruppe beboere med kulturbakgrunn, kuppet styret for å ta kontroll med det for et par år siden. 

En gruppe med kulturbakgrunn? Hva mener du. 

Anonymkode: 839b5...3af

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunststudenter, litteraturstudenter, eller noe sånt? Muligens MDG-politikere. 

Anonymkode: f8923...d1f

• Liker 12
Skrevet

Med kulturgruppe mener du folk som jobber på biblioteker og semi forfattere som holder foredrag?

Anonymkode: b57d9...b1b

• Liker 7
Skrevet

Uansett så er det jo bare å stille opp til styret selv om dere er misfornøyde, lite annet å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fryktelig kjedelig så klart, men styret har vel ikke så mye med sykkeltyverier å gjøre? Har dere garasje eller parkeringskjeller? Skaffe bedre sykkellås? Sette sykkelen inne? 

Anonymkode: 5ad8e...de1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS mener sikkert fra en annen kultur, innvandrere som ikke er fra Europa.

Anonymkode: 997b8...0ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I tillegg er det mye annet rart som skjer der. Ingenting blir fulgt opp. Stadig vekk er det vannlekkasjer, og det er dårlig vedlikehold. E-post blir stort sett ikke besvart, så det er bare å gi opp. 

Det man kan gjøre, er å ta ansvar og stille til valg som styremedlem eller styreleder.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uansett så er det jo bare å stille opp til styret selv om dere er misfornøyde, lite annet å gjøre.

Vi har små barn og andre verv, så ingen mulighet med det første. Tror i tillegg at man må være på god fot med de som skal ha kuppet dette styret. 
Vi har ikke så mye med de å gjøre. 
Det bor veldig mange der som har yrker i kulturbransjen. Har ikke lyst til å skrive mer enn det.

noen andre forslag enn at vi selv skal stille til valg? 

• Liker 1
Skrevet

Bør  være mer konkret og oppklarende her. Hvis det er gjort et poeng ut av innlegget at de med en kulturbakgrunn gjør en dårligere jobb for borettslaget. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

nei. Bor stort sett etnisk norske der. Handler om yrker men det er ikke poenget. 

• Nyttig 1
Skrevet

Bør  være mer konkret og oppklarende her. Hvis det er gjort et poeng ut av innlegget at de med en kulturbakgrunn gjør en dårligere jobb for borettslaget. 

kulturbakgrunn og ingen tidligere erfaring fra styrearbeid er situasjonen her

• Liker 1
Skrevet

Finnes det folk uten kulturbakgrunn? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fryktelig kjedelig så klart, men styret har vel ikke så mye med sykkeltyverier å gjøre? Har dere garasje eller parkeringskjeller? Skaffe bedre sykkellås? Sette sykkelen inne? 

Anonymkode: 5ad8e...de1

takk for konstruktivt svar. Bor mange som stemmer på MDG her, så ingen garasjer eller parkeringskjellere. 
lite boder siden loft og kjeller er bygd ut til boliger. Finnes sykkelparkering ute men bare et par skur med netting runt og noen stativ. 
Skulle komme sykkelbur for et par år siden men ingenting skjer. 
har snakket med noen av naboene, alle klager over styret. Men ingen gjør noe. 

• Liker 1
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

Finnes det folk uten kulturbakgrunn? 

Slutt å trolle. Det bor folk her som har yrker i kulturbransjen. er det klarere for deg nå? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har små barn og andre verv, så ingen mulighet med det første. Tror i tillegg at man må være på god fot med de som skal ha kuppet dette styret. 
Vi har ikke så mye med de å gjøre. 
Det bor veldig mange der som har yrker i kulturbransjen. Har ikke lyst til å skrive mer enn det.

noen andre forslag enn at vi selv skal stille til valg? 

Klassiske holdningen til dette. Bare klaging, men ønsker ikke å bidra selv. Du får lite sympati fra min side. 

• Liker 7
Skrevet

Dessverre finnes det i styre i borettslag som ikke har peiling på hva jobben går ut på.  Det må settes budsjett hvert år for hva som skal gjøres. Dere har vel fått regnskapet det som var for 2022, 2023 kommer senere. Det er beboerne som velger inn folk til styret. Dere kan kaste styret hvis det er nok av beboere som ønsker dette.. Det er litt omstendelig. Styret burde ha laget en plan sånn at beboerne ser hva som skal gjøres etterhvert. Men hvis de ikke gjør noen ting så er det dere som må ta affære på det. Dere kan og kontakte boligbyggelaget dere er tilknyttet for råd. 

Anonymkode: 2c95f...8e9

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Siden har problemene stått i kø. Da jeg skulle dra på jobben, så var det hendt igjen. En dyr el-sykkel som sto ute var igjen stjålet.

Styreleder gikk til valg på å sette opp sykkelskur med lås. Var ikke måte på hvor mange gode ideer han hadde. Skulle komme tak, dører og lås. Men ingenting skjer. Folk klager inn i beboergruppa vår. De som sitter i styret, setter trist- emoji eller sinna-emoji på sykkeltyveri-statusene, men gjør ingenting. 

Mannen min og jeg er helt sjokkerte. Det rare er at det er et ressurssterkt strøk hvor man skulle tro at folk kunne si fra, men alle virker redde 

Å ikke ha sykkelbod i et borettslag er jo galskap.  Jeg har blitt frastjålet to sykler på et halvt år i en utebod med god lås og slå. Da sier det seg selv at en sykkel som står utendørs permanent ikke lever lenger enn en måned eller to. Jeg hadde krevd sykkelskur eller flyttet..Det er på sikt uholdbart å ikke kunne oppbevare sykkel i en bod.  De VIL bli stjålet gang på gang i takt med at du får deg nye 

Endret av Laraa
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Med kulturgruppe mener du folk som jobber på biblioteker og semi forfattere som holder foredrag?

Kunst, kultur, media, kommunikasjon, arkitektur. dette er bransjene naboene våre stort sett jobber i. mange har ikke forståelse og kunnskap for hvordan man skal drive borettslag. 
Problemet nå er stadige sykkeltyveri og dårlig vedlikehold men det vi synes er så rart er at mange er så redde og konfliktsky

• Liker 1
Skrevet

Kunst, kultur, media, kommunikasjon, arkitektur. dette er bransjene naboene våre stort sett jobber i. mange har ikke forståelse og kunnskap for hvordan man skal drive borettslag. 
Problemet nå er stadige sykkeltyveri og dårlig vedlikehold men det vi synes er så rart er at mange er så redde og konfliktsky

Kan jeg bare spørre hvilke bransjer som HAR forståelse og kunnskap for hvordan man skal drive borettslag? Så vi kan få en liste over hvem som bør få lov til å sitte i styrene. 

Anonymkode: f8923...d1f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...