upa Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #21 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kan vel velge om man vil ha strimlet kylling, eller bare vegetar? Jeg liker ikke kjøttdeig, så jeg bestiller aldri med det. Trenger jo ikke å betale for noe man ikke liker? Anonymkode: 757aa...6a1 Ja, men nå var det hva jeg trodde var en tradisjonell burrito jeg bestilte. Er ikke engang sikker på om det er slik burritos skal lages, eller om det ble jukset ved å bruke tacokjøttdeig.
Illuminatum Skrevet 14. februar 2024 #22 Skrevet 14. februar 2024 Så kvernet kjøtt er ikke kjøtt? Så velg en annen konsistens da.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #24 Skrevet 14. februar 2024 2 hours ago, upa said: Snakker om det man kjøper. Hvor får man kjøpt taco-kjøtt? Det har jeg aldri sett før. Anonymkode: f2324...806 1
Ebbeliten Skrevet 14. februar 2024 #25 Skrevet 14. februar 2024 Fant80 skrev (9 minutter siden): Dette er GULL. 🤣 1
Ebbeliten Skrevet 14. februar 2024 #26 Skrevet 14. februar 2024 Taco er FANTASTISK. Og man kan lage mange varianter. Feks Taco med krabbe, mangosalsa og coleslaw med fennikel. Eller med pulled pork.. Hva med biff? Eller asiatiskinspirert med kewpie mayo?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #27 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har aldri i mitt liv KJØPT tacos, så da vil det si at kjøttet er førsteklasses. Prøv viltkjøtt i taco, det er godt det! Selv om det ikke blir mexikansk så blir det mye bedre. Anonymkode: b160b...522 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #28 Skrevet 14. februar 2024 Vet du hva jeg gjør med mat jeg ikke liker konsistensen på? Jeg lar vær å spise den. Så liker du ikke taco, trenger du jo heller ikke å spise der. Og den gyrosen din kunne du ha klagd på, om kjøttet var så seigt. Litt usikker på om måser har godt av å spise den type mat. Men der sier litt hvor bortskjemte vi er i dette landet, som kaller helt vanlig mat for motbydelig. Anonymkode: c49da...b7a 1
Mardina Skrevet 14. februar 2024 #29 Skrevet 14. februar 2024 Jeg synes sushi er motbydelig, men jeg nekter da ikke andre å spise det..... Om man ikke liker taco, så la være å spise det da 😊 Verre er det jo ikke 😄 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #30 Skrevet 14. februar 2024 upa skrev (8 timer siden): Ja, men nå var det hva jeg trodde var en tradisjonell burrito jeg bestilte. Er ikke engang sikker på om det er slik burritos skal lages, eller om det ble jukset ved å bruke tacokjøttdeig. Er det ikke vanligvis kjøttdeig i burritos? Jeg googlet, og de fleste oppskriftene jeg fant brukte det. Anonymkode: a01e3...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #31 Skrevet 14. februar 2024 upa skrev (11 timer siden): Rettere sagt det såkalte kjøttfyllet. Det er ikke ekte kjøtt, men en samling bittesmå smuler bestående av delvis kjøtt og delvis krydder av den mindre velsmakende typen, for å si det snilt. Smaken er en ting, men når man i tillegg biter i denne ufyselige unaturlige konsistensen bidrar det til at man spytter ut hele munnfullen. Hvordan tacos har fått slik status her i landet er uforståelig. Kjøpte en burrito her om dagen, bare for å oppdage at "kjøttet" var tacokjøttdeig. Og når man først snakker om denne typen retter; forsøkte også gyros i en gresk restaurant her i byen. Den inneholdt store stykker med kjøtt som var seigere enn et viskelær. Klarte ikke så mye som en eneste bit, og etterlot hele greia til måkene. 😂 og meningen med innlegget er?? Anonymkode: c3738...8b1 1
svartkatt Skrevet 14. februar 2024 #32 Skrevet 14. februar 2024 Man kan bruke kyllingbiter eller andre ting i tacoen også..
Maskinfører Skrevet 14. februar 2024 #33 Skrevet 14. februar 2024 Taco er godt da burde spiste mere av dette 😉 fylte pitabrød er også godt husker bare ikke åssen fyllet lages
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #34 Skrevet 14. februar 2024 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Taco er godt da burde spiste mere av dette 😉 fylte pitabrød er også godt husker bare ikke åssen fyllet lages Du lager jo det fyllet du vil... Anonymkode: b08d1...19b 1
Maskinfører Skrevet 14. februar 2024 #35 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du lager jo det fyllet du vil... Anonymkode: b08d1...19b Husker ett eller annet fra barndommen men husker ikke helt hva det var minnes store kjøttbiter i en slags saus eller noe utenlandsk
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #36 Skrevet 14. februar 2024 Når det kommer til protein fra dyr, så foretrekker jeg utelukkende kylling. I alt av form og fasong, pålegg, strimler, store kjøttbiter, pølser/farseprodukter etc. Svin er kun bacon og skinke til en viss grad. Kjøttdeig av storfe og svin får jeg ikke til å spise. For å presisere, jeg gir blanke faen i definisjonen på taco og alt som er i samme gate. Taco for meg er valgfritt protein (i mitt tilfelle kylling) med klassisk tacokrydder, i tortillalefse med grønnsaker, rømme, salsa/tacosaus og ost. Taco, burrito, quesadilla, fajitas etc, jeg bryr meg ikke hva det egentlig heter for her i huset heter alt sånt enkelt og greit for taco og taco kan lages på mange måter. Taco med kyllingkjøttdeig er mulig å spise. Ingen favoritt, men fult mulig å spise og å like. Taco med salatkylling er favoritten. Salsa og tacosaus er best, ikke med tacokrydder. Taco med kyllingfilet i tacokrydder er en god nr 2. Alt annet er ikke spisbar. Tacokrydderet bruker jeg minimalt av, for jeg synes de i pose er alt for salt. Nei, jeg orker ikke å lage krydderet selv for jeg bruker ikke en brøkdel av krydderet til vanlig. Uaktuelt å kjøpe inn flere glass med krydder for noe jeg lager maks 5 ganger i året. Anonymkode: 61783...824 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #37 Skrevet 14. februar 2024 Heldigvis kan Taco lages på mage måter. Anonymkode: 0b35e...567
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #38 Skrevet 16. februar 2024 Er det Egon på oslo s du har vært på? Viss ja, forstår jeg deg godt. Pulvirisert kjøttdeig som har konsistens som sand i munnen og smaker høgg. Har aldri smakt så jævlig mat som egon på oslo s. Det er ikke kjeden Egon men det er akkurat den resturangen. Anonymkode: bb143...a70 2
ThereGoesBob Skrevet 18. februar 2024 #39 Skrevet 18. februar 2024 For min del er den typiske norske familievennlige fredagstacoen et vemmelig sosialantropologisk forsøk på å flekse sine multikulturelle sider ved hjelp av forenklede gastronomiske kunnskaper med påfølgende lovpålagt nytelse. Jeg svelger heller et par kameler enn å legge meg ut med denne tvilsomme tacotradisjonen som heldigvis vel kan sies å være "past its prime" Men nå er jeg vel litt sær som synes Grandiosa ikke er særlig grand og at lettbrus er noe skikkelig skvip.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå