Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rettere sagt det såkalte kjøttfyllet. Det er ikke ekte kjøtt, men en samling bittesmå smuler bestående av delvis kjøtt og delvis krydder av den mindre velsmakende typen, for å si det snilt. Smaken er en ting, men når man i tillegg biter i denne ufyselige unaturlige konsistensen bidrar det til at man spytter ut hele munnfullen. Hvordan tacos har fått slik status her i landet er uforståelig.

Kjøpte en burrito her om dagen, bare for å oppdage at "kjøttet" var tacokjøttdeig. 

Og når man først snakker om denne typen retter; forsøkte også gyros i en gresk restaurant her i byen. Den inneholdt store stykker med kjøtt som var seigere enn et viskelær. Klarte ikke så mye som en eneste bit, og etterlot hele greia til måkene.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også smakt dårlig mat. Det er heldigvis den gode maten jeg har spist jeg husker best, og har fokus på. 

Anonymkode: 1a10a...378

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

La vær å spis det da. 

Anonymkode: 782bd...20e

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Så bra at vi ikke driver med tvangsfòring av taco og burritos her til lands da 🤠

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Tacokjøttet ordner vi selv av ren karbonade og krydrer etter som vi ønsker. Ikke noe problem da . .

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
upa skrev (58 minutter siden):

Rettere sagt det såkalte kjøttfyllet. Det er ikke ekte kjøtt, men en samling bittesmå smuler bestående av delvis kjøtt og delvis krydder av den mindre velsmakende typen, for å si det snilt. Smaken er en ting, men når man i tillegg biter i denne ufyselige unaturlige konsistensen bidrar det til at man spytter ut hele munnfullen. Hvordan tacos har fått slik status her i landet er uforståelig.

Kjøpte en burrito her om dagen, bare for å oppdage at "kjøttet" var tacokjøttdeig. 

Og når man først snakker om denne typen retter; forsøkte også gyros i en gresk restaurant her i byen. Den inneholdt store stykker med kjøtt som var seigere enn et viskelær. Klarte ikke så mye som en eneste bit, og etterlot hele greia til måkene.

Tror du trenger et lite kurs i å lage mat 😉

Anonymkode: b0966...3d2

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjøtt er jo i sitt vesen ganske vemmelig. Jeg mener, vi spiser jo egentlig bare døde dyr. Jeg er ikke veganer eller noe sånt altså, men det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig 😅

Anonymkode: 9f6d5...241

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror du trenger et lite kurs i å lage mat 😉

Anonymkode: b0966...3d2

Snakker om det man kjøper.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøtt er jo i sitt vesen ganske vemmelig. Jeg mener, vi spiser jo egentlig bare døde dyr. Jeg er ikke veganer eller noe sånt altså, men det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig 😅

Anonymkode: 9f6d5...241

Aner ikke hva poenget ditt er. Vi snakker om smak og konsistens til en matrett her, ikke hvorvidt en ingrediens som "i sitt vesen er ganske vemmelig".

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har også smakt dårlig mat. Det er heldigvis den gode maten jeg har spist jeg husker best, og har fokus på. 

Anonymkode: 1a10a...378

Godt for deg.

Skrevet
EmVeeJee skrev (22 minutter siden):

Så bra at vi ikke driver med tvangsfòring av taco og burritos her til lands da 🤠

Men så var det da heller aldri tema.

  • Liker 1
Skrevet
upa skrev (1 minutt siden):

Aner ikke hva poenget ditt er. Vi snakker om smak og konsistens til en matrett her, ikke hvorvidt en ingrediens som "i sitt vesen er ganske vemmelig".

Åja så du klarer å betrakte mat som løsrevet fra sitt opphavelige legeme når du spiser? Klassisk estetiker.....

Anonymkode: 9f6d5...241

  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor snakker du om deg selv i tredjeperson?

Anonymkode: 8be25...7cf

  • Nyttig 1
Skrevet

Drittkasting blir ikke besvart.

Skrevet
3 minutter siden, upa said:

Drittkasting blir ikke besvart.

Det er jo ingenting å besvare uansett. Rant om tacos og gyros der du bor. 

Anonymkode: 42c63...714

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
upa skrev (58 minutter siden):

Snakker om det man kjøper.

Kjøper hvor da? Restaurant?

Anonymkode: d0b4d...fa6

  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i taco. Enig med deg om smuldrete kjøttdeig med krydder.

  • Liker 3
Skrevet

Kan vel velge om man vil ha strimlet kylling, eller bare vegetar?

Jeg liker ikke kjøttdeig, så jeg bestiller aldri med det. Trenger jo ikke å betale for noe man ikke liker?

Anonymkode: 757aa...6a1

  • Liker 1
Skrevet

Men da får du vel bestille deg noe annet.

Anonymkode: 6e3cd...240

  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker den klassisk norske fredagstacoen med kjøttdeig :)

Men det er jo kjøttdeigen du hater, ikke tacos.

Kjøp nå heller tacos/burritos med biff, kylling, pulled pork, fisk eller vegetar neste gang du er på et sånt sted. Det står på menyen hva som er inni burritoen, du kan velge bort kjøttdeig. 

Anonymkode: 839de...abb

  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...