upa Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Rettere sagt det såkalte kjøttfyllet. Det er ikke ekte kjøtt, men en samling bittesmå smuler bestående av delvis kjøtt og delvis krydder av den mindre velsmakende typen, for å si det snilt. Smaken er en ting, men når man i tillegg biter i denne ufyselige unaturlige konsistensen bidrar det til at man spytter ut hele munnfullen. Hvordan tacos har fått slik status her i landet er uforståelig. Kjøpte en burrito her om dagen, bare for å oppdage at "kjøttet" var tacokjøttdeig. Og når man først snakker om denne typen retter; forsøkte også gyros i en gresk restaurant her i byen. Den inneholdt store stykker med kjøtt som var seigere enn et viskelær. Klarte ikke så mye som en eneste bit, og etterlot hele greia til måkene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har også smakt dårlig mat. Det er heldigvis den gode maten jeg har spist jeg husker best, og har fokus på. Anonymkode: 1a10a...378 7 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 La vær å spis det da. Anonymkode: 782bd...20e 7 2
EmVeeJee Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Så bra at vi ikke driver med tvangsfòring av taco og burritos her til lands da 🤠 7 3
senior Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 Tacokjøttet ordner vi selv av ren karbonade og krydrer etter som vi ønsker. Ikke noe problem da . . 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 upa skrev (58 minutter siden): Rettere sagt det såkalte kjøttfyllet. Det er ikke ekte kjøtt, men en samling bittesmå smuler bestående av delvis kjøtt og delvis krydder av den mindre velsmakende typen, for å si det snilt. Smaken er en ting, men når man i tillegg biter i denne ufyselige unaturlige konsistensen bidrar det til at man spytter ut hele munnfullen. Hvordan tacos har fått slik status her i landet er uforståelig. Kjøpte en burrito her om dagen, bare for å oppdage at "kjøttet" var tacokjøttdeig. Og når man først snakker om denne typen retter; forsøkte også gyros i en gresk restaurant her i byen. Den inneholdt store stykker med kjøtt som var seigere enn et viskelær. Klarte ikke så mye som en eneste bit, og etterlot hele greia til måkene. Tror du trenger et lite kurs i å lage mat 😉 Anonymkode: b0966...3d2 9 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Kjøtt er jo i sitt vesen ganske vemmelig. Jeg mener, vi spiser jo egentlig bare døde dyr. Jeg er ikke veganer eller noe sånt altså, men det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig 😅 Anonymkode: 9f6d5...241 4 1
upa Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du trenger et lite kurs i å lage mat 😉 Anonymkode: b0966...3d2 Snakker om det man kjøper.
upa Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøtt er jo i sitt vesen ganske vemmelig. Jeg mener, vi spiser jo egentlig bare døde dyr. Jeg er ikke veganer eller noe sånt altså, men det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig 😅 Anonymkode: 9f6d5...241 Aner ikke hva poenget ditt er. Vi snakker om smak og konsistens til en matrett her, ikke hvorvidt en ingrediens som "i sitt vesen er ganske vemmelig". 1
upa Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har også smakt dårlig mat. Det er heldigvis den gode maten jeg har spist jeg husker best, og har fokus på. Anonymkode: 1a10a...378 Godt for deg.
upa Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2024 EmVeeJee skrev (22 minutter siden): Så bra at vi ikke driver med tvangsfòring av taco og burritos her til lands da 🤠 Men så var det da heller aldri tema. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 upa skrev (1 minutt siden): Aner ikke hva poenget ditt er. Vi snakker om smak og konsistens til en matrett her, ikke hvorvidt en ingrediens som "i sitt vesen er ganske vemmelig". Åja så du klarer å betrakte mat som løsrevet fra sitt opphavelige legeme når du spiser? Klassisk estetiker..... Anonymkode: 9f6d5...241 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 Hvorfor snakker du om deg selv i tredjeperson? Anonymkode: 8be25...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 3 minutter siden, upa said: Drittkasting blir ikke besvart. Det er jo ingenting å besvare uansett. Rant om tacos og gyros der du bor. Anonymkode: 42c63...714 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #16 Skrevet 14. februar 2024 upa skrev (58 minutter siden): Snakker om det man kjøper. Kjøper hvor da? Restaurant? Anonymkode: d0b4d...fa6 1
NinaLisa Skrevet 14. februar 2024 #17 Skrevet 14. februar 2024 Jeg er heller ikke glad i taco. Enig med deg om smuldrete kjøttdeig med krydder. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #18 Skrevet 14. februar 2024 Kan vel velge om man vil ha strimlet kylling, eller bare vegetar? Jeg liker ikke kjøttdeig, så jeg bestiller aldri med det. Trenger jo ikke å betale for noe man ikke liker? Anonymkode: 757aa...6a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #19 Skrevet 14. februar 2024 Men da får du vel bestille deg noe annet. Anonymkode: 6e3cd...240 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #20 Skrevet 14. februar 2024 Jeg liker den klassisk norske fredagstacoen med kjøttdeig Men det er jo kjøttdeigen du hater, ikke tacos. Kjøp nå heller tacos/burritos med biff, kylling, pulled pork, fisk eller vegetar neste gang du er på et sånt sted. Det står på menyen hva som er inni burritoen, du kan velge bort kjøttdeig. Anonymkode: 839de...abb 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå