AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Del Skrevet 13. februar Jeg er ofte på Marketplace på Facebook for å se på diverse biler som er lagt ut for salg. Det forekommer at en del skjuler registreringsskiltet sitt, hva kan årsaken være til det? Vil ikke folk være skeptisk til å gjøre handel med dem? Anonymkode: ec972...200 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 13. februar #2 Del Skrevet 13. februar Muligens for å ikke bli oppsøkt av uvedkommende på sin private eiendom? 🤔 Kan være flere grunner til det. Selv ser jeg ikke hva som er så problematisk med det 🤔 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 14. februar #3 Del Skrevet 14. februar Mardina skrev (9 timer siden): Muligens for å ikke bli oppsøkt av uvedkommende på sin private eiendom? 🤔 Kan være flere grunner til det. Selv ser jeg ikke hva som er så problematisk med det 🤔 Ville selv aldri kjøpt en bil uten å vite skiltnummeret på forhånd og fått sjekket opp på vegvesen.no informasjon om bilen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 14. februar #4 Del Skrevet 14. februar Illuminatum skrev (53 minutter siden): Ville selv aldri kjøpt en bil uten å vite skiltnummeret på forhånd og fått sjekket opp på vegvesen.no informasjon om bilen. De fleste skal igjennom en prosess fra man ser annonsen i Finn og til man gjør et kjøp. Veldig få kjøper biler usett. Så det er bare for å hindre at for mange ser persondata før det er nødvendig. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #5 Del Skrevet 14. februar 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ofte på Marketplace på Facebook for å se på diverse biler som er lagt ut for salg. Det forekommer at en del skjuler registreringsskiltet sitt, hva kan årsaken være til det? Vil ikke folk være skeptisk til å gjøre handel med dem? Anonymkode: ec972...200 Og så har du de som sladder bilskiltet på bildene, men legger det inn i annonsen slik at det er søkbart i Brreg. Anonymkode: db4e3...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Del Skrevet 14. februar På FINN gjør jeg ikke det, men på en scammeside som Facebook hadde jeg nok gjort det samme. Anonymkode: 4cc4a...2c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 14. februar #7 Del Skrevet 14. februar Druid skrev (47 minutter siden): De fleste skal igjennom en prosess fra man ser annonsen i Finn og til man gjør et kjøp. Veldig få kjøper biler usett. Så det er bare for å hindre at for mange ser persondata før det er nødvendig. Det var med Markedplace det var snakk om her. Ville selvsagt ikke kjøpt bilen usett. Ville sjekket i alle fall motorstørrelse, mål, antall eiere og registreringer i forhold til EU kontroll før jeg eventuelt kontaktet selgeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #8 Del Skrevet 14. februar Av samme grunn som jeg har anonymisert Finn-profil. Vil ikke bli plaget av alle mulige useriøse tullebukker, jeg vil avtale med hver enkelt om de skal komme og se. Gidder ikke folk som "bare skal kjøre forbi og ta en titt", og så plutselig finner ut at det er en god idé å komme uanmeldt på døra. Har man reg.nr. på en bil, har man også navn, og har man navn, har man tlf.nr. og adresse. Anonymkode: 6f774...9b6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 14. februar #9 Del Skrevet 14. februar Illuminatum skrev (32 minutter siden): Det var med Markedplace det var snakk om her. Ville selvsagt ikke kjøpt bilen usett. Ville sjekket i alle fall motorstørrelse, mål, antall eiere og registreringer i forhold til EU kontroll før jeg eventuelt kontaktet selgeren. Markedsplace er 10 ganger værre en finn i tilknytning til levetiden av bilder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. februar #10 Del Skrevet 14. februar 5 hours ago, AnonymBruker said: Av samme grunn som jeg har anonymisert Finn-profil. Vil ikke bli plaget av alle mulige useriøse tullebukker, jeg vil avtale med hver enkelt om de skal komme og se. Gidder ikke folk som "bare skal kjøre forbi og ta en titt", og så plutselig finner ut at det er en god idé å komme uanmeldt på døra. Har man reg.nr. på en bil, har man også navn, og har man navn, har man tlf.nr. og adresse. Anonymkode: 6f774...9b6 Men all denne informasjonen er jo da tilgjengelig hele tiden, ikke bare når man legger bilen ut for salg... Man kjører bilen i det offentlige rom. Eneste unntak mener jeg er når man legger ut noe spesielt, i klasse Porsche eller Ferrari. Samleobjekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #11 Del Skrevet 14. februar Jeg blir i alle fall skeptisk. Jeg vil sjekke opplysningene før jeg eventuelt tar kontakt. Hvis bilen har hatt 10 eiere og aldri gått gjennom EU-kontrollen på første forsøk så er den helt uaktuell for meg. Det sitter langt inne å ringe selgeren bare for å få registreringsnummeret. Anonymkode: 3a81c...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. februar #12 Del Skrevet 14. februar Jeg ville blitt skeptisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #13 Del Skrevet 17. februar Illuminatum skrev (På 14.2.2024 den 8.30): Ville selv aldri kjøpt en bil uten å vite skiltnummeret på forhånd og fått sjekket opp på vegvesen.no informasjon om bilen. Samme her. Da jeg skulle kjøpe bil sjekker jeg reg.numret hos Vegvesen på alle aktuelle biler jeg fant. Fikk jeg ikke oppgitt reg.nummer var bilen ikke aktuell Anonymkode: 1ef1d...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 17. februar #14 Del Skrevet 17. februar (endret) De gangene jeg har forsøkt å selge bilene her, så har jeg tatt bildene sånn at skiltnr ikke synes eller sensurert det på bildene, fordi jeg mer enn ofte har opplevd i andre situasjoner at folk er sjukt lystne på å søke opp telefonnummer/adresse og finne deg for å plage deg. Vil folk ha skiltnummer får de spørre om det, og de vil få det. Og jeg tenker ikke en eneste gang over det samme når jeg søker på biler heller. Endret 17. februar av Bålkaffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 17. februar #15 Del Skrevet 17. februar Firmaet gjør og det. Så bilen vi kjøpte så bildene forhandler hadde tatt hadde de sladdet skiltnr så har nå ikle tenkt så mye over det. Ser og der vi kjøpte så har de og skrudd av skilt på bilene ute og at de ligger inne i et skap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #16 Del Skrevet 18. februar Tiuren skrev (På 14.2.2024 den 15.49): Men all denne informasjonen er jo da tilgjengelig hele tiden, ikke bare når man legger bilen ut for salg... Man kjører bilen i det offentlige rom. Eneste unntak mener jeg er når man legger ut noe spesielt, i klasse Porsche eller Ferrari. Samleobjekter. Ja, men da vet jo ikke folk at bilen er til salgs. Man skal være veldig spesiell for å søke opp informasjon om en tilfeldig bil som kjører forbi. Anonymkode: 6f774...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #17 Del Skrevet 18. februar Slik at bildet ikke kan bli brukt i en "denne bilen kjørte nesten på puddelen min" og du mottar titalls dødstrusler på mobilen fordi folk har søkt opp nummeret. Anonymkode: ef64b...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 18. februar #18 Del Skrevet 18. februar Ut fra registreringsnummeret finner man ofte ut hvor bilen står, og jeg gidder ikke komme ut til en bil hvor katalysator, airbag, felger eller halve dashbordet (kjørecomputer, navigasjon og lydsystem)er borte, derfor legger folk ut bilder med sladdet registreringsnummer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 18. februar #19 Del Skrevet 18. februar 7 hours ago, bvp said: Ut fra registreringsnummeret finner man ofte ut hvor bilen står, og jeg gidder ikke komme ut til en bil hvor katalysator, airbag, felger eller halve dashbordet (kjørecomputer, navigasjon og lydsystem)er borte, derfor legger folk ut bilder med sladdet registreringsnummer. Men alt dette finner jeg jo med å gå ned på parkeringsplassen på nærmeste kjøpesenter og lete opp rett type bil. Der står det 20 Priuser og 10BMWer som er mulig å søke opp adresse på, klare til høsting i nærområdet. Nei, jeg mener fortsatt at det kun er nødvendig om man har en spesiell bil eller motorsykkel, samleobjekt, da det ofte viser vei til flere objekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 18. februar #20 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 23.00): Jeg er ofte på Marketplace på Facebook for å se på diverse biler som er lagt ut for salg. Det forekommer at en del skjuler registreringsskiltet sitt, hva kan årsaken være til det? Vil ikke folk være skeptisk til å gjøre handel med dem? Anonymkode: ec972...200 Gammel vane? Mange dropper også å legge ut pris på bilen. Det er den beste måten å oppnå så lav pris som mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå