Topsi Skrevet 14. februar #21 Del Skrevet 14. februar Okapi skrev (1 minutt siden): Det kan virke som om det er en del som ikke helt forstår det. Sånn som enkelte skriver og argumenterer, er det lett å få inntrykk av at de mener man må velge side; enten Israel, eller Hamas. Det er selvsagt bare tull. Egentlig burde man kanskje, i lys av alle disse trådene, prøver å snu det rundt: Hvem er det som faktisk støtter Hamas? Jeg har knapt sett et eneste godt ord om dem, fra noen side, men Julebrunost & co. virker å tro at en hel drøss med oss synes de er en trivelig organisasjon. Jeg har sett mange som støtter Hamas, de var i gatene etter 7 oktober og nærmest feiret, de var på NRK og snakket, så sier de selvsagt at de ikke støtter Hamas i en bisetning, mens akt annet viser de gjør det . Inkludert Mads Gilbert 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 14. februar #22 Del Skrevet 14. februar (endret) 8 hours ago, Okapi said: Det kan virke som om det er en del som ikke helt forstår det. Sånn som enkelte skriver og argumenterer, er det lett å få inntrykk av at de mener man må velge side; enten Israel, eller Hamas. Det er selvsagt bare tull. Egentlig burde man kanskje, i lys av alle disse trådene, prøver å snu det rundt: Hvem er det som faktisk støtter Hamas? Jeg har knapt sett et eneste godt ord om dem, fra noen side, men Julebrunost & co. virker å tro at en hel drøss med oss synes de er en trivelig organisasjon. Julebrunost & co. har deltatt jevnlig i disse debattene og har vel etter hvert det inntrykket at flere ser ut til å støtte Hamas. Det er i så fall ikke rart, det har også vært noen uttalte supportere innom KG, som senere har blitt utestengt pga. sine innlegg med omfattende regelbrudd. Selv lurer jeg fortsatt på følgende: Hvorfor blir opplysningene fra Hamas - sånn som de helt sentrale tallene på drepte - tatt som fullstendig ubestridelige fakta? Når Hamas har uttalt offentlig at de ønsker høye antall drepte sivile, spesielt drepte barn, kvinner og eldre; når de lyver om egne feilgrep som dreper folk i Gaza, for så å legge skyld på israelerne: hva slags troverdighet har de egentlig? Endret 14. februar av Ichiko 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 14. februar #23 Del Skrevet 14. februar Okapi skrev (27 minutter siden): Det kan virke som om det er en del som ikke helt forstår det. Sånn som enkelte skriver og argumenterer, er det lett å få inntrykk av at de mener man må velge side; enten Israel, eller Hamas. Det er selvsagt bare tull. Egentlig burde man kanskje, i lys av alle disse trådene, prøver å snu det rundt: Hvem er det som faktisk støtter Hamas? Jeg har knapt sett et eneste godt ord om dem, fra noen side, men Julebrunost & co. virker å tro at en hel drøss med oss synes de er en trivelig organisasjon. Nettopp! Har ikke sett noen som støtter Hamas, sivile Palestinere ja men ikke Hamas. Har derimot til å gode å se disse du nevner her har ytret noe form for sympati med de sivile på Gaza. Det er kun tåkelegging med argumenterer som at det er ikke Israel som står bak drap på sivile, det er Khamas. Det dehumaniseres og drap på sivile rasjonaliseres. Det jobbes også hardt for å dekke over at Israel er under lupen for folkemord. Da er det visstnok FN, en organisasjon som ble dannet i 1945 som er nynazister, antisemittiske og What not. Tenker at bildene vi får fra både Gaza og Vestbredden sier sitt, så kan andre lulle seg inn i historie fortelling som ikke henger på greip. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 14. februar #24 Del Skrevet 14. februar Okapi skrev (47 minutter siden): Det kan virke som om det er en del som ikke helt forstår det. Sånn som enkelte skriver og argumenterer, er det lett å få inntrykk av at de mener man må velge side; enten Israel, eller Hamas. Det er selvsagt bare tull. Egentlig burde man kanskje, i lys av alle disse trådene, prøver å snu det rundt: Hvem er det som faktisk støtter Hamas? Jeg har knapt sett et eneste godt ord om dem, fra noen side, men Julebrunost & co. virker å tro at en hel drøss med oss synes de er en trivelig organisasjon. The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist Nå skal jeg ikke uttale meg på vegne av Julebrunosten & co, men tror de fleste ikke sitter med en forståelse av at dette bunner i at man støtter spesifikt Hamas per se. Det er vel mer en sekundær effekt av et anti-Israelbias, og at man spiller Twister for å prøve å hviske Hamas mest mulig ut av ligningen. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 14. februar #25 Del Skrevet 14. februar (endret) Jeg har flere spørsmål. Hvorfor kreves det ikke at Hamas: - slutter å skyte raketter hvorav flere havner i Gaza? - frigir gislene? - slutter med stjeling av humanitær hjelp? Og hvis Hamas ses som noen man kan forhandle med, hvorfor er det da så "umulig" å legge internasjonalt press på dem? Hvorfor har ikke FNs generalforsamling fordømt Hamas' terrorangrep 7. oktober, og heller ikke engang nevnt dem i resolusjoner? Hvorfor brukte FN-organisasjonen UN Women nesten to måneder før de klarte å si noe om massevoldtekter og seksualisert vold mot israelske jenter, kvinner og også menn? Hvorfor blir dokumentasjon fra 7. oktober påstått av mange verden rundt å være falsk? Endret 15. februar av Ichiko 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. februar #26 Del Skrevet 14. februar 1 hour ago, Okapi said: Det kan virke som om det er en del som ikke helt forstår det. Sånn som enkelte skriver og argumenterer, er det lett å få inntrykk av at de mener man må velge side; enten Israel, eller Hamas. Det er selvsagt bare tull. Egentlig burde man kanskje, i lys av alle disse trådene, prøver å snu det rundt: Hvem er det som faktisk støtter Hamas? Jeg har knapt sett et eneste godt ord om dem, fra noen side, men Julebrunost & co. virker å tro at en hel drøss med oss synes de er en trivelig organisasjon. Hvis man skal avstå ifra khamas, så må man også avstå ifra å repetere propagandaen som dem spyr ut. å påstå at 70% er kvinner og barn er å gjenta khamas sin propaganda. Da er man ett talerør for khamas. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramona Skrevet 14. februar #27 Del Skrevet 14. februar Hvordan forklarer dere de uttallige tiktok-videoene hvor IDF filmer seg selv skyte folk og le, kle seg ut, danse idiotisk, latterliggjøre, lage mat i husene til folk de har fordrevet og sultet i 4 mnd, le mer, skyte barn på åpen gate og le av det, torturere folk, politikerne som sier at absolutt alle på Gaza er terrorister og dyr som fortjener å dø. Etc etc. Hvis det ikke er et folkemord eller krigsforbrytelser fra Israel sin side? Hvis Israel ikke gjør noe galt og nedslakting av et helt folk er eneste måte å ta Hamas på? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 14. februar #28 Del Skrevet 14. februar Ramona skrev (2 minutter siden): Hvordan forklarer dere de uttallige tiktok-videoene hvor IDF filmer seg selv skyte folk og le, kle seg ut, danse idiotisk, latterliggjøre, lage mat i husene til folk de har fordrevet og sultet i 4 mnd, le mer, skyte barn på åpen gate og le av det, torturere folk, politikerne som sier at absolutt alle på Gaza er terrorister og dyr som fortjener å dø. Etc etc. Hvis det ikke er et folkemord eller krigsforbrytelser fra Israel sin side? Hvis Israel ikke gjør noe galt og nedslakting av et helt folk er eneste måte å ta Hamas på? Det svarer de ikke på, forvent kun motspørsmål og tåkelegging 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 14. februar #29 Del Skrevet 14. februar 4 minutter siden, Ramona said: Hvordan forklarer dere de uttallige tiktok-videoene hvor IDF filmer seg selv skyte folk og le, kle seg ut, danse idiotisk, latterliggjøre, lage mat i husene til folk de har fordrevet og sultet i 4 mnd, le mer, skyte barn på åpen gate og le av det, torturere folk, politikerne som sier at absolutt alle på Gaza er terrorister og dyr som fortjener å dø. Etc etc. Jeg får ikke nyhetene mine fra tiktok. Delvis fordi appen er skrap i utgangspunktet, delvis fordi det er umulig for meg å verifisere om videoene der faktisk er ekte. Jeg vet det har vært mange eksempler på at bilder fra andre konflikter har vært brukt til propagandaformål i denne krigen. Når det er sagt ville jeg ikke akkurat hatt problemer med at IDF-soldater ler, danser, eller kler seg ut, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar opp det. 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 14. februar #30 Del Skrevet 14. februar Ramona skrev (16 minutter siden): Hvordan forklarer dere de uttallige tiktok-videoene hvor IDF filmer seg selv skyte folk og le, kle seg ut, danse idiotisk, latterliggjøre, lage mat i husene til folk de har fordrevet og sultet i 4 mnd, le mer, skyte barn på åpen gate og le av det, torturere folk, politikerne som sier at absolutt alle på Gaza er terrorister og dyr som fortjener å dø. Etc etc. Hvis det ikke er et folkemord eller krigsforbrytelser fra Israel sin side? Hvis Israel ikke gjør noe galt og nedslakting av et helt folk er eneste måte å ta Hamas på? https://www.nrk.no/urix/israel-anklages-for-folkemord-i-gaza-_-i-dag-starter-horingene-1.16709412 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 14. februar #31 Del Skrevet 14. februar Aliquis skrev (7 minutter siden): Jeg får ikke nyhetene mine fra tiktok. Delvis fordi appen er skrap i utgangspunktet, delvis fordi det er umulig for meg å verifisere om videoene der faktisk er ekte. Jeg vet det har vært mange eksempler på at bilder fra andre konflikter har vært brukt til propagandaformål i denne krigen. Når det er sagt ville jeg ikke akkurat hatt problemer med at IDF-soldater ler, danser, eller kler seg ut, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar opp det. Mange av de store mediene i Norge har verifisert videoene, men er vel fake news, men kan du ikke opplyse oss om fakta og hvilke kilder du bruker ? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. februar #32 Del Skrevet 14. februar 1 hour ago, Ichiko said: Jeg har flere spørsmål. Hvorfor kreves det ikke at Hamas: - slutter å skyte raketter hvorav flere havner i Gaza? - frigir gislene? - slutter med stjeling av humanitær hjelp? Og hvis Hamas ses som noen man kan forhandle med, hvorfor er det da så "umulig" å legge internasjonalt press på dem? Hvorfor har ikke FNs generalforsamling fordømt Hamas' terrorangrep 7. oktober, og heller ikke engang nevnt organisasjonen i resolusjoner? Hvorfor brukte FN-organsisasjonen UN Women nesten to måneder før de klarte å si noe om massevoldtekter og seksualisert vold mot israelske jenter, kvinner og også menn? Hvorfor blir dokumentasjon fra 7. oktober påstått av mange verden rundt å være falsk? Tror du da må se på hvem som skal bestemme dette, hvilke nasjoner... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 14. februar Forfatter #33 Del Skrevet 14. februar Enmanelskeråhate skrev (2 minutter siden): Mange av de store mediene i Norge har verifisert videoene, men er vel fake news, men kan du ikke opplyse oss om fakta og hvilke kilder du bruker ? Da kan du vel linke til de her? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 14. februar #34 Del Skrevet 14. februar 2 minutter siden, Enmanelskeråhate said: Mange av de store mediene i Norge har verifisert videoene, men er vel fake news, men kan du ikke opplyse oss om fakta og hvilke kilder du bruker ? Vis meg gjerne der norske medier har verifisert uttallige videoer av IDF som utøver tortur og skyter barn på åpen gate og ler av det. Når det kommer til mine kilder bruker jeg i stor grad wikipedia for historiske fakta, podcaster for innblikk i hva begge sider tenker om saken, OCHA og IDF for dødstall. For verifisering av enkelthendelser går det vel mest i store internasjonale medier som BBC, CNN, osv. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 14. februar #35 Del Skrevet 14. februar Ramona skrev (50 minutter siden): Hvordan forklarer dere de uttallige tiktok-videoene Bruker ikke tik-tok. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. februar #36 Del Skrevet 14. februar 1 hour ago, Ramona said: Hvordan forklarer dere de uttallige tiktok-videoene hvor IDF filmer seg selv skyte folk og le, kle seg ut, danse idiotisk, latterliggjøre, lage mat i husene til folk de har fordrevet og sultet i 4 mnd, le mer, skyte barn på åpen gate og le av det, torturere folk, politikerne som sier at absolutt alle på Gaza er terrorister og dyr som fortjener å dø. Etc etc. Hvis det ikke er et folkemord eller krigsforbrytelser fra Israel sin side? Hvis Israel ikke gjør noe galt og nedslakting av et helt folk er eneste måte å ta Hamas på? Hva tenker du om tiktok videoene der khamas kler seg ut som idf soldater og filmer seg selv der dem skyter folk, danser idiotisk, latterliggjør idiotene som tror på dem, spiser småbarn, lemlester folk og ler av det osv? 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 14. februar #37 Del Skrevet 14. februar Skulle ønske at Hamas sine videoer fra 7. oktober var like 'drøye' som disse IDF-videoene, det må jeg si. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 14. februar #38 Del Skrevet 14. februar Aliquis skrev (Akkurat nå): Skulle ønske at Hamas sine videoer fra 7. oktober var like 'drøye' som disse IDF-videoene, det må jeg si. Så 7.oktober fritar IDF for å vise hensyn og respekt for hva sivile på Gaza lever i? En sivilbefolkning hvor 40% er barn? Det er notert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 14. februar #39 Del Skrevet 14. februar (endret) Aliquis skrev (6 minutter siden): Skulle ønske at Hamas sine videoer fra 7. oktober var like 'drøye' som disse IDF-videoene, det må jeg si. Det spiller virkelig ikke noe rolle hva du mener er «drøyt».Disse bildene/filmene er fortsatt respektløst og viser den dehumaniseringen som foregår på Gaza. Endret 14. februar av caremore 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 14. februar #40 Del Skrevet 14. februar Okapi skrev (5 timer siden): Det kan virke som om det er en del som ikke helt forstår det. Sånn som enkelte skriver og argumenterer, er det lett å få inntrykk av at de mener man må velge side; enten Israel, eller Hamas. Det er selvsagt bare tull. Egentlig burde man kanskje, i lys av alle disse trådene, prøver å snu det rundt: Hvem er det som faktisk støtter Hamas? Jeg har knapt sett et eneste godt ord om dem, fra noen side, men Julebrunost & co. virker å tro at en hel drøss med oss synes de er en trivelig organisasjon. Det blir hersketeknikk når man er tom for argumenter. Det er ikke så mange gode argumenter for massedrap på barn heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå