AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Del Skrevet 13. februar 2024 Med tanke på allergi, er gull et tryggere alternativ enn sølv? Jeg har i mange år brukt alt mulig av øredobber og ikke reagert noe særlig. For et år tilbake følte jeg ubehag da jeg brukte sølv øredobber, så tok en pause. Har i mellomtiden brukt øredobber av kirurgisk metall, men kan der merke forskjell på enkelte av øredobbene, noen gir meg ubehag og andre ikke. Så lurte på å prøve meg på gull øredobber, noe jeg nesten aldri har brukt før. Kan det anbefales hvis man har tendens til allergi? Anonymkode: 3d9d2...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Del Skrevet 13. februar 2024 Sølv, det er antibakterielt Anonymkode: b2b2c...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sølv, det er antibakterielt Anonymkode: b2b2c...e00 Takk for svaret, men kan du utdype litt? Er ikke gull antibakterielt? Har alltid hatt for meg at gull er mest trygt. Og hva med gullforgylt sølv? Anonymkode: 3d9d2...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Del Skrevet 13. februar 2024 Gull er best. Silikon enda bedre, men tror kun man får det på øredobber som brukes til å skyte hullet… Anonymkode: 993aa...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gull er best. Silikon enda bedre, men tror kun man får det på øredobber som brukes til å skyte hullet… Anonymkode: 993aa...327 Takk,😊 vil du og utdype litt? Hvorfor er gull sikrere? En annen her svarte stikk motsatt. Anonymkode: 3d9d2...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 13. februar 2024 #6 Del Skrevet 13. februar 2024 Gull og sølv (samt platina og palladium) er edelmetaller som kun i ekstremt sjeldne tilfeller kan fremkalle en allergisk reaksjon. "Problembarnet" i smykkeverdenen er nikkel som brukes i mange legeringer pga. metallurgiske egenskaper og pris. Sammenlignet med gull og sølv, palladium og platina er nemlig nikkel verdt omtrent like mye som en musefjert. Følgelig lønner det seg å holde seg til smykker som er sertifisert nikkelfrie, inneholder en høy grad (karat) av edelmetallet, og/eller velge smykker av kirurgisk stål eller titan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå