AnonymBruker Skrevet 13. februar #21 Del Skrevet 13. februar 8 minutter siden, Enmanelskeråhate said: Nei, bruk heller pengene i helsesektoren Tror du virkelig at pengene vil bli brukt der, eller pøst inn i regjerningskvartalet, eller "gode" milliardprosjekter som støtte til regnskogen i Brasil, eller annet tull? Nei, pengene et OL ville ha kostet, vil fly ut likevel. Men i stedet for å gi folk en folkefest de kan ha glede av og huske, kan man "glede" seg over at regimet i et korrupt land i Afrika, eller andre deler av verden har fått noen milliarder i bistand som de kan sette inn på en sveitsisk bankkonto. Dette er realiteten i dagens verden; ja - IOC er korrupte, men det er i aller høyeste grad også politikere. Anonymkode: 8585c...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #22 Del Skrevet 13. februar 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du vi godtar dette? Igjen, jeg vet ikke hvilken stein du bor under, men jeg har sett masser reaksjoner på alle disse tingene. Hele regjeringen er jo byttet ut pga det. Og ja, de er så forskjellige. Jeg sier ikke at korrupsjon ikke finnes, men Norge er blant et av verdens minst korrupte land og du er helt tåkelagt om du sammenligner Norge med FIFA når det kommer til grad av korrupsjon. Det blir som å si at vi ikke har så annerledes klima enn Sahara, for det kommer et snøflak der også en gang hvert tiende år. Anonymkode: 9c00c...5e4 Det kommer typiske synlige reaksjoner, men virkeligheten er at Høyre får over 30% på målingene, og alle vet hvem landets neste statsminister antagelig blir. Og det er mine øyne ingen stor "reaksjon" på at et regjeringsmedlem går av, for å så raskt bli overflyttet til en toppjobb et annet sted takket være nettverket sitt. Så om man kan si at USA har fått presidenten de fortjener, kan man si det samme om norske politikere. Anonymkode: 8585c...fb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 13. februar #23 Del Skrevet 13. februar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men i stedet for å gi folk en folkefest de kan ha glede av Et OL i Norge vil ikke gi meg noen som helst glede, bare irritasjon over sløsing med penger. Har du ikke fått med deg alle kravene IOC kom med sist Norge vurderte å søke om OL? Blant annet krevde de å bli invitert til kong Harald, og at det skulle bygges egne filer på motorveiene som bare de skulle bruke. https://www.nrk.no/sport/ioc-krav_-cocktail-med-kongen-1.11961126 Komitéen vil blant annet ha si egen klubb nært de store arenaer. Den må ha utendørs terrasse, restaurant og en egen lounge som skal brukes til markedsføring. https://www.aftenposten.no/sport/i/jd3kyL/iocs-ol-krav-cocktail-med-kongen-og-egne-trafikkfiler Endret 13. februar av Hulderen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 13. februar #24 Del Skrevet 13. februar Nei vi har ikke råd, vi må sende penger til palestina og ukraina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #25 Del Skrevet 13. februar 10 hours ago, Hulderen said: Et OL i Norge vil ikke gi meg noen som helst glede, bare irritasjon over sløsing med penger. Har du ikke fått med deg alle kravene IOC kom med sist Norge vurderte å søke om OL? Blant annet krevde de å bli invitert til kong Harald, og at det skulle bygges egne filer på motorveiene som bare de skulle bruke. https://www.nrk.no/sport/ioc-krav_-cocktail-med-kongen-1.11961126 Komitéen vil blant annet ha si egen klubb nært de store arenaer. Den må ha utendørs terrasse, restaurant og en egen lounge som skal brukes til markedsføring. https://www.aftenposten.no/sport/i/jd3kyL/iocs-ol-krav-cocktail-med-kongen-og-egne-trafikkfiler Du får dette nesten til å høres ut som om IOC er de kravstore her. Ingen benekter at de er det, men hva med: "Jeg satser på å få en toppjobb i en internasjonal organisasjon etter politikken, så jeg øser ut milliarder i bistand for å få "goodwill"." Eller: "Jeg har vært inhabil i mange saker, jeg har bevisst løyet, men jeg har krav på å bli statsminister igjen, slik at den aksjeglade "siviløkonomen" og jeg kan flytte inn i statsministerboligen igjen. Og meningsmålingene støtter meg." IOC har sine svin på skogen, men de holder seg i det minste til feltet sitt uten å gå inn for å styre Norge, noe man ikke kan si om våre hjemlige, "snille" politikere. Ser man på alle fordelene stortingsrepresentanter har, hvodan de har utnyttet dette med pendlerboliger etc. i mange år, og hvordan de lever i sin egen boble atskilt fra vanlige folk, er kravene til IOC på ingen måte verre selv om de kan virke svulstige med egne klubber. Man har i aller høyeste grad nettverksbygging og egne "klubber" i politisk og økonomisk maktelite i Norge, men forskjellen er at mediene ikke tar dette opp. Bistandsbudsjettet for 2023 var rekordstore 59 milliarder; dette er penger som på papiret går til "gode" formål, men som i praksis ikke fører til reelle endringer bortsett fra toppjobber for norske poltikere når de er ferdige med politikken. Anonymkode: 8585c...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #26 Del Skrevet 20. februar OL bør legges til Norge hvert 12. år! https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/APjLOn/ol-boer-legges-til-norge-hvert-12-aar Quote Norge burde ikke arrangere vinter OL en gang til, vi burde arrangere det hele tiden. Anonymkode: 8585c...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #27 Del Skrevet 21. februar Nei, helst ikke. Bare korrupt uansett hele greia. De titalls milliardene bør brukes til å pusse opp vårt relativt nedslitte land. Anonymkode: d18eb...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #28 Del Skrevet 21. februar Er det ikke Sverige eller Finland sin tur til å arrangere ol nå da? Anonymkode: a181e...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #29 Del Skrevet 21. februar Ja. Vi er den nasjonen som bryr oss mest om vinter-OL, og jeg mener vi har et ansvar for å arrangere. Jeg hadde i hvert fall syntes det hadde være stor stas. Men det kan bli vanskelig å få IOC til å velge oss i steden for et diktatur. Diktaturer er mye lettere, fordi lovene kan endres til fordel for IOC på kort notis. Det blir vinter-OL midt i ørkenen i Saudi-Arabia før det blir vinter-OL i Norge. Anonymkode: 8ef99...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 21. februar #30 Del Skrevet 21. februar Som ledende vinternasjon skulle det bare mangle at vi ikke tar det ansvaret med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
certaincentury Skrevet 21. februar #31 Del Skrevet 21. februar Nei. Eget land har et skrikende behov på flere fronter. De gamle skrukkene i IOC skal ikke oppvartes av oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 21. februar #32 Del Skrevet 21. februar (endret) Sportsorganisasjoner er ihjelkorrupt fra A til Å. Om det gjelder friidrett, fotball, håndball eller vinteridrett har ingenting å si. Dette er ikke noe vi bør bruke skattepenger på. Særlig ikke et land som Norge som skal være så usedvanlig raus og naiv når man først setter i gang. Det er ikke måte på hvor mye penger vi er villig til å legge i det, og det er ikke måte på hvor villig vi er til å se mellom fingrene og unnlate økonomikontroll. Milliardene skytes ut i hytt og pine, mens man ler av det. Bedre blir det ikke når eliten i Norge også er ihjelsauset av kameraderi og korrupsjon, som mest sannsynlig ønsker å benytte anledningen til å mele sin egen kake foran å tenke på Norge og norske skattebetalere. Vi bør holde oss unna OL, VM'er, ESC osv. Milliardsluk uten like, med ubegripelig lav gevinst av det. Dessuten er den sikkerhetspolitiske tiden vi lever i endret seg. Å arrangere er ensbetydende med overhengende fare og risiko mot både samfunn og folk. OL i Lillehammer 94 vil man aldri klare å gjenskape. Det er en fjern drøm fra en annen tid. La heller korrupte land stikke av med korrupte idrettsarrangement for å berike korrupte personer. Endret 21. februar av Bombasi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #33 Del Skrevet 21. februar Som 26-åring kan jeg ikke tenke meg et større sløseri av penger. Anonymkode: 7fe71...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #34 Del Skrevet 21. februar Jeg er ikke fundamentalt mot at norge er værtsnasjon for et stort idrettsarrangement som OL.. Jeg tror det kunne blitt en fin folkefest dersom det var arrangert med magemål og gjort på en fornuftig skala som står til stil med vårt lille land, Uten ambisjoner om å overgå arrangementer gjort i andre, større land. Men slik som IOC er i dag skal ikke norge underholde, er nesten for ille at vi støtter dagens sirkus med å sende utøvere. Anonymkode: f4a26...99d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 21. februar #35 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er ikke fundamentalt mot at norge er værtsnasjon for et stort idrettsarrangement som OL.. Jeg tror det kunne blitt en fin folkefest dersom det var arrangert med magemål og gjort på en fornuftig skala som står til stil med vårt lille land, Uten ambisjoner om å overgå arrangementer gjort i andre, større land. Men slik som IOC er i dag skal ikke norge underholde, er nesten for ille at vi støtter dagens sirkus med å sende utøvere. Anonymkode: f4a26...99d Jeg er helt enig. Norge burde slutte å sende deltagere til OL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå