AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Del Skrevet 13. februar I disse dager er det 30 år siden LIllehammer-OL, og også yngre generasjoner har rett til å ha en folkefest; synes dere ikke det ...? Riktignok koster det litt, men som et av verdens rikeste land har vi råd til dette; et nytt OL i Norge vil være et minne for livet. Anonymkode: 8585c...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 13. februar #2 Del Skrevet 13. februar Nja. Jeg elsket OL i 1994, satt klistret til skjermen med riktig antrekk og pins. Det var helt unikt og jeg er helt sikker på at vi ikke klarer å gjenskape det. For ikke å snakke om hvor store arealer som blir ødelagt for bygging av infrastruktur, noe som sannsynligvis blir stående ubrukt etter lekene. Jeg tror rett og slett det koster vanvittig mye mer enn det smaker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Del Skrevet 13. februar Jeg representerer yngre generasjoner og OL i Norge er det siste jeg ønsker meg. Bruk pengene på å oversette Ovid isteden. Anonymkode: 565b1...dce 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Del Skrevet 13. februar 4 minutter siden, Kålrota said: Nja. Jeg elsket OL i 1994, satt klistret til skjermen med riktig antrekk og pins. Det var helt unikt og jeg er helt sikker på at vi ikke klarer å gjenskape det. For ikke å snakke om hvor store arealer som blir ødelagt for bygging av infrastruktur, noe som sannsynligvis blir stående ubrukt etter lekene. Jeg tror rett og slett det koster vanvittig mye mer enn det smaker. Det stemmer at i andre land har OL-byene blitt rene spøkelsesbyer, men hvis man satset på et grønt, miljøvennlig OL med gjenbruk, burde dette ikke bli noe problem - byggene man bygget til 1952-OL har man fått svært god bruk for i ettertid med Sogn studentby eller Bislett stadion som gode eksempler, og det samme gjelder vel stort sett Lillehammer. Et større problem ville være utgiftene til sikkerhet og terrorsikring; verdensbildet er et helt annet idag enn i 1952 eller 1994, og dette er penger man ikke får noe igjen for - bare å se på regjeringskvartalet, et prosjekt som bare har est ut, og man sitter igjen med monsterbygg Oslo sentrum kunne være foruten og stengte sentrale byområder i nesten 20 år. Anonymkode: 8585c...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Del Skrevet 13. februar Nei takk Anonymkode: fb449...8b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #6 Del Skrevet 13. februar 27 minutter siden, AnonymBruker said: Nei takk Anonymkode: fb449...8b6 Forståelig, men det som skjer da, er at araberlandene går tungt inn i sporten; Qatar har hatt fotball-VM, store fotballklubber er for lengst kjøpt opp, golfsporten er i deres hender, og Saudi-Arabia staser også på vinter-OL: https://www.nrk.no/sport/ol-pa-lillehammer_-om-30-ar-er-allting-glemt-1.16759159 Quote Det er sannsynlig at vinter-OL kommer til å bli holdt i Saudi-Arabia før neste gang det er tilbake i Norge. Som gir desto større grunn til å feire 30-årsjubileet for «tidenes vinterleker». IOC og FIFA går dit pengene er, så snart blir vel både OL og Fotball-VM noe som roterer mellom overdådige arrangement i Midtøsten og Kina. Anonymkode: 8585c...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #7 Del Skrevet 13. februar Å herregud. Nei. For et idiotisk pengesløseri. Bedre å legge ned hele ol. Anonymkode: f4ede...640 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #8 Del Skrevet 13. februar Så lenge ioc ikke er villige til å skru ned de absurde kravene om at de skal bo på slottet sånn ca, så tenker jeg at det ikke er verdt å vurdere. Kunne vi lagt ol slik ol burde være, hadde det vært noe helt annet. Anonymkode: 0cd94...b67 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #9 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Forståelig, men det som skjer da, er at araberlandene går tungt inn i sporten; Qatar har hatt fotball-VM, store fotballklubber er for lengst kjøpt opp, golfsporten er i deres hender, og Saudi-Arabia staser også på vinter-OL: https://www.nrk.no/sport/ol-pa-lillehammer_-om-30-ar-er-allting-glemt-1.16759159 IOC og FIFA går dit pengene er, så snart blir vel både OL og Fotball-VM noe som roterer mellom overdådige arrangement i Midtøsten og Kina. Anonymkode: 8585c...fb8 Akkurat dette er jo ikke et problem. Det er få land som har klima til vinterleker. Interesse for langrenn og alpin er lav på et globalt nivå, det stopper allerede ved alpene. Anonymkode: d6752...ec4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #10 Del Skrevet 13. februar 8 minutter siden, AnonymBruker said: Å herregud. Nei. For et idiotisk pengesløseri. Bedre å legge ned hele ol. Anonymkode: f4ede...640 I dagens format sløser man bort penger på OL, ja. Men det er mange måter å bruke penger på: Ingen protesterer mot at man bruker 53,5 milliarder på et nytt regjeringskvartal. Til sammenligning kostet Lillehammer-OL 11 millarder brutto, og 7,9 milliarder netto. Tror folk fikk mer igjen for dette enn monsterbygg og en stor byggeplass i Oslo sentrum i nesten 20 år. Anonymkode: 8585c...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. februar #11 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): I disse dager er det 30 år siden LIllehammer-OL, og også yngre generasjoner har rett til å ha en folkefest; synes dere ikke det ...? Riktignok koster det litt, men som et av verdens rikeste land har vi råd til dette; et nytt OL i Norge vil være et minne for livet. Anonymkode: 8585c...fb8 Nei. OL koster oss penger. Dessuten er det et gjennomkorrupt system. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. februar #12 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Forståelig, men det som skjer da, er at araberlandene går tungt inn i sporten; Qatar har hatt fotball-VM, store fotballklubber er for lengst kjøpt opp, golfsporten er i deres hender, og Saudi-Arabia staser også på vinter-OL: https://www.nrk.no/sport/ol-pa-lillehammer_-om-30-ar-er-allting-glemt-1.16759159 IOC og FIFA går dit pengene er, så snart blir vel både OL og Fotball-VM noe som roterer mellom overdådige arrangement i Midtøsten og Kina. Anonymkode: 8585c...fb8 Jepp, OL er ren korrupsjon, og diktaturer bruker OL til "sportswashing". Vi bør derfor ta avstand fra dritten. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #13 Del Skrevet 13. februar 8 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat dette er jo ikke et problem. Det er få land som har klima til vinterleker. Interesse for langrenn og alpin er lav på et globalt nivå, det stopper allerede ved alpene. Anonymkode: d6752...ec4 Klima er ikke et problem der det er penger nok. Det som kanskje kjennetegner idrettsgrenene i dagens utgave av vinter-OL er rett og slett at dette er blitt altfor kjedelig i en verden der folk er vant til å velge og vrake i underholdning, og det å følge med på konkurransene skaper overhodet ikke samme entusiasme som i 1952 eller 1966 (da Oslo hadde VM). Konkurransen man fikk den gang fra mediene, var NRK i svart-hvitt. Idag har man et utall TV-kanaler og streamingstjenester. Men hvis de som har penger, kan hviske noen ord i øret på IOC, og gjøre dette om til et gigantisk show på deres premisser slik man har gjort med fotballen, kan det bli andre boller. Superstjerner, pauseunderholdning; TV-reklame. Spørsmålet er om det er dette vi egentlig ønsker. Anonymkode: 8585c...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #14 Del Skrevet 13. februar Eeeeeeh nei. Det skal virkelig godt gjøres å finne et prosjekt jeg har mindre interesse av enn et OL på hjemmebane. Anonymkode: 43e6c...fbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): I dagens format sløser man bort penger på OL, ja. Men det er mange måter å bruke penger på: Ingen protesterer mot at man bruker 53,5 milliarder på et nytt regjeringskvartal. Til sammenligning kostet Lillehammer-OL 11 millarder brutto, og 7,9 milliarder netto. Tror folk fikk mer igjen for dette enn monsterbygg og en stor byggeplass i Oslo sentrum i nesten 20 år. Anonymkode: 8585c...fb8 Ingen protesterer? Si meg, hvilken stein er det du bor under? Vinter-OL koster heller selvsagt ikke 11 milliarder i dag, du må nok doble det, minst. IOC er så korrupt, de får holde det i korrupte land. De vil til Norge bare sånn at de kan få vasket ryktet sitt litt, men de må heller skjerpe seg først, SÅ kan vi vurdere å ha OL. Korrupsjon er ekstremt unorsk, og også OL-pampenes krav om å omtrent få bygget egne hoteller og egne baner opp til Holmenkollen og sånt så de slipper å ta trikken med vanlige folk. Anonymkode: 9c00c...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 13. februar #16 Del Skrevet 13. februar Så ol skal vi ha råd til, samtidig som Norge velger å ikke løse den stigende fattigdommen i Norge? Forskjellige mellom rik og fattig blir stadig større. Vi har heller ikke råd til: nok sykehjemsplasser, gode nok veier, et bra nok kollektiv, et bra nok helsevesen +++. Men et stort idretts arrangement skal vi ha råd til.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 13. februar #17 Del Skrevet 13. februar Nei, bruk heller pengene i helsesektoren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 13. februar #18 Del Skrevet 13. februar Nei. Jeg anser OL som totalt bortkastede penger. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #19 Del Skrevet 13. februar 10 minutter siden, AnonymBruker said: IOC er så korrupt, de får holde det i korrupte land. De vil til Norge bare sånn at de kan få vasket ryktet sitt litt, men de må heller skjerpe seg først, SÅ kan vi vurdere å ha OL. Korrupsjon er ekstremt unorsk, og også OL-pampenes krav om å omtrent få bygget egne hoteller og egne baner opp til Holmenkollen og sånt så de slipper å ta trikken med vanlige folk. Anonymkode: 9c00c...5e4 Er OL-pampenes krav egentlig så forskjellige fra våre hjemlige politikere, som pakker dette pent inn, enten det gjelder aksjespekulasjon i statsministerboligen, pendlerboliger, nettverksbygging, frynskegoder, fusk på eksamen og bruk av titler som "siviløkonom"? Forskjellen er at IOC eller FIFA tillater seg å gjøre dette åpenbart, men korrupsjonskultur er noe man finner over alt, og Norge er ikke noe unntak. Vil bare minne på hvem den neste norske statsministeren antagelig blir. Anonymkode: 8585c...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #20 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er OL-pampenes krav egentlig så forskjellige fra våre hjemlige politikere, som pakker dette pent inn, enten det gjelder aksjespekulasjon i statsministerboligen, pendlerboliger, nettverksbygging, frynskegoder, fusk på eksamen og bruk av titler som "siviløkonom"? Forskjellen er at IOC eller FIFA tillater seg å gjøre dette åpenbart, men korrupsjonskultur er noe man finner over alt, og Norge er ikke noe unntak. Vil bare minne på hvem den neste norske statsministeren antagelig blir. Anonymkode: 8585c...fb8 Synes du vi godtar dette? Igjen, jeg vet ikke hvilken stein du bor under, men jeg har sett masser reaksjoner på alle disse tingene. Hele regjeringen er jo byttet ut pga det. Og ja, de er så forskjellige. Jeg sier ikke at korrupsjon ikke finnes, men Norge er blant et av verdens minst korrupte land og du er helt tåkelagt om du sammenligner Norge med FIFA når det kommer til grad av korrupsjon. Det blir som å si at vi ikke har så annerledes klima enn Sahara, for det kommer et snøflak der også en gang hvert tiende år. Anonymkode: 9c00c...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå