Gå til innhold

Tar hun meg som en selvfølge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har venninne som skal flytte for 3 gang på 8 år. Sist hun flyttet for 2 år siden sa jeg at det er siste gang at at jeg hjelper. Jeg har ikke helse til det. Har nok med jobb og følge opp barn. 

I dag fikk jeg melding fra henne: hei, jeg får nøkkelen til leiligheten Fredag 1 Mars og flyttebyrå kommer 6 Mars. 2 og 3 Mars tenker jeg å kjøre litt ting oppover til leiligheten. Da tenker jeg på de eskene jeg har pakket allerede og tingene fra kjelleren. Hvordan passer de dagene for deg?

 

Jeg trodde det var vanlig å spørre om hjelp og ikke ta det som en selvfølge 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du si nei. Si at helsa ikke er den beste. Du har ditt på det tørre.
Stå på ditt om hun surner. Jeg støtter deg. :) 

Anonymkode: 0fa6e...3a2

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var frekt, i alle fall om du ikke har tilbydd deg å hjelpe. Si du ikke kan hjelpe denne gangen pga helsa. 

Anonymkode: 0fbfd...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var frekt!! 
Da sier du:  Nei det passer ikke, jeg kan ikke hjelpe deg denne gangen, dessverre!

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke har tid til å hjelpe henne. Minn henne på at sist hun flyttet, sa du at det var siste gang du hjalp henne med flytting. 

Anonymkode: 310ae...bcc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer du: hei jeg trodde jeg hadde avklart med deg for en stund siden at jeg ikke hadde mulighet til å bli med å flytte denne gangen. Beklager men det får jeg ikke til nå

Anonymkode: da19b...755

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hjalp henne litt forrige helg. Hun inviterte meg på middag og sa spurte hun om jeg kunne hjelpe å bære en bokhylle ned i kjelleren. Jeg sa ja, men det var 6 esker med ting oppi også som skulle ned i kjelleren. 

 

Ts 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å være dørmatte. Si at du ikke har helse til å bære flyttelass og ønsk henne lykke til med flyttingen. 

Ville ikke kommet på besøk før om noen uker for å ikke bli involvert i å pakke ut. 

Anonymkode: fb666...bdd

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt å være dørmatte. Si at du ikke har helse til å bære flyttelass og ønsk henne lykke til med flyttingen. 

Ville ikke kommet på besøk før om noen uker for å ikke bli involvert i å pakke ut. 

Anonymkode: fb666...bdd

Ja, jeg skal det. Forrige gang bar jeg mye og var helt ødelagt i kroppen etterpå. Ikke verdt det når det ikke er mine ting som skal flyttes 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så frekt😏Så klart sier du nei! 

Anonymkode: dede1...edc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei. Eller du kan si at jeg har mulighet den ene dagen på noen ting. Men etter det har du ikke mulighet å står for det. Da for hun ikke noe å ta deg på eller bli sur. Ikke still opp begge dagene, å begrens tiden du hjelper. Litt er bedre enn ingenting.

Men det jeg lurer på her er: stiller venninna de opp når du trenger hjelp? Du skjønner det at jeg er i en liknende situasjon ikke med hjelp til flytting men står i en krise og jeg stilte opp for min venninne når hun hadde sine ting, men nå for jeg en kald skulder tilbake. 

Så jeg vil ikke at du skal bli utnyttet ts.

 

 

Anonymkode: 56fc0...1d6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og oppdatér oss på hvordan det går :- ) 

Anonymkode: 3f09a...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Si nei. Eller du kan si at jeg har mulighet den ene dagen på noen ting. Men etter det har du ikke mulighet å står for det. Da for hun ikke noe å ta deg på eller bli sur. Ikke still opp begge dagene, å begrens tiden du hjelper. Litt er bedre enn ingenting.

Men det jeg lurer på her er: stiller venninna de opp når du trenger hjelp? Du skjønner det at jeg er i en liknende situasjon ikke med hjelp til flytting men står i en krise og jeg stilte opp for min venninne når hun hadde sine ting, men nå for jeg en kald skulder tilbake. 

Så jeg vil ikke at du skal bli utnyttet ts.

 

 

Anonymkode: 56fc0...1d6

Hun stiller opp hvis jeg spørr. Men jeg hadde aldri spurt henne om å hjelpe med tunge løft hvis hun f eks sliter med vond rygg. 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde svare: "Hei, tror du sendte denne meldingen feil? 😊 Lykke til med flytting, dette blir bra! 😊"

Anonymkode: 3dfc4...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun stiller opp hvis jeg spørr. Men jeg hadde aldri spurt henne om å hjelpe med tunge løft hvis hun f eks sliter med vond rygg. 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

Ok.

Ja det er jo litt spesielt..

Anonymkode: 56fc0...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ok.

Ja det er jo litt spesielt..

Anonymkode: 56fc0...1d6

Det er det. Hun vet at jeg har fibromyalgi og har en del plager. 

Hun er heldig som ikke har noen plager som gjør at hun må ta hensyn til hva hun kan gjøre 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det? :) har du fått funnet ut hva du skal si, eller har du tatt ett valg om hva du blir å gjøre?

Anonymkode: 56fc0...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvordan gikk det? :) har du fått funnet ut hva du skal si, eller har du tatt ett valg om hva du blir å gjøre?

Anonymkode: 56fc0...1d6

Jeg sa at jeg kan ikke hjelpe med å bære tunge ting pga ryggen. Det er greit sa hun. Men etterpå sa hun: Marit skal hjelpe meg litt å få ting på plass etter jeg har flyttet inn

Hva skal jeg med den kommentaren ? Den forandrer ikke min mening om jeg ikke orker å hjelpe med å flytte f eks tunge esker 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg sa at jeg kan ikke hjelpe med å bære tunge ting pga ryggen. Det er greit sa hun. Men etterpå sa hun: Marit skal hjelpe meg litt å få ting på plass etter jeg har flyttet inn

Hva skal jeg med den kommentaren ? Den forandrer ikke min mening om jeg ikke orker å hjelpe med å flytte f eks tunge esker 

Anonymkode: 8c5d2...e6a

"Så flott du får hjelp av Marit! Det var godt å høre 😊"

Anonymkode: d5026...99a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...