Gå til innhold

Evig hodepine. Ingenting hjelper. Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antar det kommer fra nakken. Men jeg har det nonstop.  Verst på kveldstid.  Hjelper ikke med smertestillende.  Er det noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 3ea6f...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kiropraktor. Fysioterapeut. Optiker. Styrketrening. Tøyeøvelser. Varmeflaske. Ergonomi. 

Anonymkode: 194ec...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kald klut på pannen❤️

Anonymkode: 15b4b...733

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker p-piller kan det være en forklaring på hyppig hodepine. Jeg hadde på et tidspunkt migrene 15 dager i måneden. Byttet til minipiller og har nå migrene ca. 2 dager i måneden istede, så var for det meste hormonell migrene for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langvarig bruk av smertestillende kan også føre til hodepine :)

Anonymkode: 96b09...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor 

Anonymkode: 1e80a...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Antar det kommer fra nakken. Men jeg har det nonstop.  Verst på kveldstid.  Hjelper ikke med smertestillende.  Er det noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 3ea6f...3cb

synskontroll

Anonymkode: c633b...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor 

Anonymkode: 4557a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen styrkeøvelser som skal gjøres 4 ganger i uken. Det har gjort underverker. 

Hodepine kommer fort av svake muskler. Hvordan er holdningen din? Sitter du mye foroverbøyd? 

Min kiropraktor sa at løsningen ofte er enkel, men at mange ser etter enklere løsninger som ikke virker. 

Anonymkode: 8f536...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får Botox i nakke og skuldre. Det ga meg et nytt liv etter 20 år med hodepine.

Anonymkode: 7800c...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelterapeut

Muskelterapeuter og massører bruker behandlingsteknikker som massasje og triggerpunktbehandling slik at blodsirkulasjonen blir bedre. Muskelterapeutens viktigste oppgave er å løse opp spenninger i muskulaturen og bindevev så at du opplever at spenningene og smertene slipper.

Anonymkode: 31839...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt blodprøver i det siste? 

Jeg gikk rundt med hodepine det meste av tiden i flere år før jeg fikk tatt blodprøver da var blant annet b12 nivåene kjempe lave

Anonymkode: 7a342...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd noe så enkelt som å kutte ut laktose?

Høre helt teit ut, men jeg slet med noe av det samme og ble tipset av ei som var laktoseintollerant. Kuttet da laktose og hodepinen forsvant. 

Etter noen år innførte jeg sakte laktose igjen og når tåler jeg det som aldri før.

Anonymkode: f1289...88b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ikke-medisinske tips; dusj, fotmassasje, spise iskrem. 
 

Ikke minst massasjebriller som masserer tinningen👍🏻Fant ikke de jeg har, men her er noen som ligner👇🏼
 

https://ortorex.no/p/eye-massager/?utm_source=Google Shopping&utm_campaign=ortorex.no&utm_medium=cpc&utm_term=woocommerce_gpf_98746&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI0rPvuOylhAMVJRaiAx3Cowy0EAQYASABEgI-YfD_BwE

Anonymkode: 639d5...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd noe så enkelt som å kutte ut laktose?

Høre helt teit ut, men jeg slet med noe av det samme og ble tipset av ei som var laktoseintollerant. Kuttet da laktose og hodepinen forsvant. 

Etter noen år innførte jeg sakte laktose igjen og når tåler jeg det som aldri før.

Anonymkode: f1289...88b

Tenkte litt i samme leia som dette.
Sjekk allergier og intoleranse. Cøliaki f.eks. Kan også ha hodepine som symptome.

Lag dagbok når du får hodepine  for å se om du kan se et mønster. 
https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/skjema/diverse/hodepinedagbok-kalender-og-app

Anonymkode: c33b1...a38

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for gode tips❤️Massasjebriller har jeg aldri hørt om. Og alt annet også burde jeg prøve. Fått time til fysio. 

TS

Anonymkode: 3ea6f...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  Det er over 90% sannsynlig at hodepinen din er migrene.  Nakkesmerter er et vanlig migrenesymptom.
Fysio er antakelig bortkastet tid og penger her dessverre. 

Bestill deg heller en time hos fastlegen, og mens du venter på timen kan du registrere hodepinen i denne kalenderen:
https://braintwin.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg fikk noen styrkeøvelser som skal gjøres 4 ganger i uken. Det har gjort underverker. 

Hodepine kommer fort av svake muskler. Hvordan er holdningen din? Sitter du mye foroverbøyd? 

Min kiropraktor sa at løsningen ofte er enkel, men at mange ser etter enklere løsninger som ikke virker. 

Anonymkode: 8f536...55c

Hvilke øvelser fikk du? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...