Gå til innhold

1544 kroner for "ikke møtt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har time på sykehuset i morgen tidlig. Kan ikke møte pga omgangssyke. Skal ringe i morgen, men får ikke avbestilt 24 timer i forveien. Gebyr for "ikke-møtt" er 1544 kroner, må jeg betale det? Eller betaler jeg bare 386 kroner slik timen koster?

Anonymkode: 3ad6a...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får høre når du ringer i morgen,det er jo litt sykt man må betale så mye når man har time en mandag,hvordan skal man få sagt i fra på 24 timers vasel på helg.

Anonymkode: 8555c...174

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Det vet ikke jeg, spørs hvor strenge de er.. 

Men forbered deg på det verste, og ta det derfra 

Anonymkode: efd83...22c

• Liker 1
Skrevet

Men får du ikke avbestille på nett heller? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har time på sykehuset i morgen tidlig. Kan ikke møte pga omgangssyke. Skal ringe i morgen, men får ikke avbestilt 24 timer i forveien. Gebyr for "ikke-møtt" er 1544 kroner, må jeg betale det? Eller betaler jeg bare 386 kroner slik timen koster?

Jeg har ALDRI måtte betale pga uteblivelse fra akutt sykdom 

Anonymkode: 16f84...fae

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siden fristen er 24t, blir det ikke-møtt-gebyr. 

• Liker 4
Skrevet

Det står jo gebyr for "ikke møtt" kr. 1544,-  Da er det 1544,- du må betale. 

Anonymkode: 8a9e2...9af

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men får du ikke avbestille på nett heller? 

Det er uansett for sent. Det er virkedager som gjelder. 
Vi har uansett lov å utvise skjønn.

Anonymkode: 8ff2a...9c3

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil tippe du slipper gebyr siden det er søndag i dag. Si i fra så fort de åpner. 

Anonymkode: 7f9a3...a29

• Liker 5
Skrevet

Du kan tilby deg å komme selv om du kaster opp… selvfølgelig ønsker de ikke smitte inn på sykehuset. Men det hadde vært minimalt med ventelister hvis folk faktisk hadde kommet til den oppsatte timen sin, derfor er det fullpris-gebyr for de som glemmer timen. At folk ikke møter er et kjempeproblem og utgjør overraskende mange av de oppsatte timene.

Anonymkode: da627...6c0

• Liker 33
  • Nyttig 4
Skrevet

Ring i morgen tidlig når de åpner og be de om å endre til ringetime. Da blir det vanlig egenandel. Sykehuset vil ikke ha folk med omgansyken tilstede. Hilsen helsesekretær som jobber på sykehus.  

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet

Akutt sykdom som man ringer og varsler om gir ikke gebyr. Det som gir gebyr er hvis man ikke varsler… min erfaring i alle fall. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke på en mandag

Ring i morgen når de åpner.

Sier seg selv..24timer før er søndag og da er det stengt😊

• Liker 3
Skrevet
KaraThrace skrev (1 minutt siden):

Akutt sykdom som man ringer og varsler om gir ikke gebyr. Det som gir gebyr er hvis man ikke varsler… min erfaring i alle fall. 

På visse steder må man uansett betale, det måtte alle da jeg jobbet på poliklinikk. Og var timen på mandag måtte man gi beskjed på fredag. 

Anonymkode: 6b2be...2d5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På visse steder må man uansett betale, det måtte alle da jeg jobbet på poliklinikk. Og var timen på mandag måtte man gi beskjed på fredag. 

Da hadde jeg bare stilt opp, med covid, oppkast og diaré, for å sette det på spissen. 1500 er mye 

• Liker 41
  • Nyttig 2
Skrevet

Som oftest kan man slippe unna med å betale om man har omgangsyken. Men igjen be om å endre til tlf time så får du hverfall snakket med behandler så setter de opp en ny time til deg. 

• Liker 4
Skrevet

Du må dekke inn det som Staten ikke dekker når de ikke behandler noen (pga at du ikke møtte opp)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da hadde jeg bare stilt opp, med covid, oppkast og diaré, for å sette det på spissen. 1500 er mye 

Jeg er ikke uenig i at det var en håpløs praksis, jeg ville bare få frem at det ikke er alle steder som er fleksible. 

• Liker 1
Skrevet

Du ringer bare og sier at du godt kan komme til timen, at du har fått omgangssyke og tenker det ikke vil være så lurt å utsette andre for smittefaren men at du ikke har råd til å betale 1544kr for en time du ikke har vært på. Tenker de glatt ser bort fra den 24 timers regelen

• Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...