Yogasoul Skrevet 19. februar #21 Del Skrevet 19. februar 11 hours ago, Helena * said: Ja, jeg har brukt rundt 10.000 for pergoveris og 1500 for fyramedel. Gonapeptyl 200 kr. Til sammen utgjør det litt i underkant av 12.000. Var det noe bivirkninger som du opplevd? Begynner om en uke 😍pergoveris her og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 19. februar #22 Del Skrevet 19. februar 7 hours ago, Yogasoul said: Var det noe bivirkninger som du opplevd? Begynner om en uke 😍pergoveris her og! Helt grusomt kvalm av pergoveris; oppkast mm. På dag 8 begynte det. Gleder meg til uttak. Men tror ikke mange reagerer så sterkt. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogasoul Skrevet 19. februar #23 Del Skrevet 19. februar 1 hour ago, Helena * said: Helt grusomt kvalm av pergoveris; oppkast mm. På dag 8 begynte det. Gleder meg til uttak. Men tror ikke mange reagerer så sterkt. 😊 Ah, ja, håper formen din blir bedre. Ikke så lenge til uttak? Og hvordan var formen de første dagene med stimulering? Jeg tror jeg skal ta pergoveris til kvelds og gonapeptyl om morgenen, håper dette er topp blanding 😁begynner ikke før dag 2 av menser, 28 februar/1 mars. Krysser fingrene for at formen blir ok, har så mye å gjøre på jobb🤪ikke tid til å ta egenmelding..ønsker deg masse lykke til med egguttak. Del gjerne erfaring hvordan det gikk 🙏✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogasoul Skrevet 19. februar #24 Del Skrevet 19. februar On 2/13/2024 at 1:30 PM, AnonymBruker said: Ser at flere skriver at medisiner ikke trenger å bli så kostbart dersom det er mannlig faktor til infertilitet. Vi skal i gang snart, jeg er i midten av 30-årene og alt ser greit ut for min del. Mannen har lavt antall svømmere. Høres ut som vi skal i gang med kort protokoll, husker ikke navnet på medisinene. Det var 2 ulike sprøyter i allefall. Hun på klinikken anslo rundt 8000-10000kr for første gangs prøving. Høres det realistisk ut? Anonymkode: 84d57...a67 Ja, høres jo greit. Har mannlig faktor her og, lavt antall. Bestilt medisiner på apotek tidligere i dag, tror alt koster rundt 16300,- (pergoveris og gonapeptyl, inkl en annen sprøyte, husker ikke navnet, rett før egguttak og progesteron etter uttaket). Tror kostnader blir høyre da er det en del reising til ivf klinikken og overnatting på pasienthotell mellom egguttak og innsetning (det står ihvertfall på papirene men usikker om jeg får tilbud til overnatting etter uttaket). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 19. februar #25 Del Skrevet 19. februar (endret) De fleste betaler bare ca 10 000 på første forsøk. Jeg hadde høy dose menopur og betalte likevel ikke mer enn 13000 første gang jeg hentet ut, men de skriver først bare ut for de første dagene. Ofte må man hente ut flere ganger etter å ha vært på UL for å se hvordan det ligger an. På hele uttaket kom det på ca 17 000, og Deretter ca 4000 for medisinene rundt første innsett (som ikke lyktes). Foreløpig ca 5000 for medisiner til andre innsett (fremdeles første forsøk), som denne gangen har lyktes - må fremdeles hente ut flere medisiner snart, så havner vel på litt i overkant av 30 000 for første forsøk med 2 innsett her. Skal sies at jeg har en annen progesteronmedisin enn den vanligste, så den er noe dyrere, og jeg har høyere dose. Så du må være forberedt på å betale mer ila kort tid. Masse lykke til! ❤️ Endret 19. februar av MariaIsabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 19. februar #26 Del Skrevet 19. februar 1 hour ago, Yogasoul said: Ah, ja, håper formen din blir bedre. Ikke så lenge til uttak? Og hvordan var formen de første dagene med stimulering? Jeg tror jeg skal ta pergoveris til kvelds og gonapeptyl om morgenen, håper dette er topp blanding 😁begynner ikke før dag 2 av menser, 28 februar/1 mars. Krysser fingrene for at formen blir ok, har så mye å gjøre på jobb🤪ikke tid til å ta egenmelding..ønsker deg masse lykke til med egguttak. Del gjerne erfaring hvordan det gikk 🙏✨ Nå har jeg tatt Gonapeptyl, den synes jeg ikke var god. De to andre sprøytene var overlevlige, men denne følte jeg var den verste. Takk for det, skal gi en oppdatering. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 21. februar #27 Del Skrevet 21. februar On 2/19/2024 at 8:14 PM, Yogasoul said: Ah, ja, håper formen din blir bedre. Ikke så lenge til uttak? Og hvordan var formen de første dagene med stimulering? Jeg tror jeg skal ta pergoveris til kvelds og gonapeptyl om morgenen, håper dette er topp blanding 😁begynner ikke før dag 2 av menser, 28 februar/1 mars. Krysser fingrene for at formen blir ok, har så mye å gjøre på jobb🤪ikke tid til å ta egenmelding..ønsker deg masse lykke til med egguttak. Del gjerne erfaring hvordan det gikk 🙏✨ Jeg følte uttaket gikk veldig bra. De eggposene som lå høyt var litt vonde, det var et par som var ekle, men det var mye mindre smertefullt enn forventet. Fikk 15 egg.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogasoul Skrevet 21. februar #28 Del Skrevet 21. februar 8 hours ago, Helena * said: Jeg følte uttaket gikk veldig bra. De eggposene som lå høyt var litt vonde, det var et par som var ekle, men det var mye mindre smertefullt enn forventet. Fikk 15 egg.😊 Sa godt å høre 🙏hvor mye tid tok det? Ble du ikke svimmel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #29 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 10.19): Hvor mange dager skal du stimuleres? Jeg hadde også kort protokoll og legen hadde i første omgang bare satt av medisiner til 6 dager. Det kosta meg rundt 12.000. Men etter første ultralyd viser det seg at jeg må stimuleres 3 dager til, så nå har jeg brent av 5000 ekstra. 😛 det er ikke unormalt at man begynner med medisiner for veldig få dager, for så å hente ut mer når legene har vurdert situasjonen på første ultralyd. Noen responderer fort og andre er trege. Selv går jeg på høyeste dosen menopur fordi jeg har DOR, så dette blir dyrt! Kommer nok til å bikke refusjonsgrenser på egguttak nr 2. Noen kvinner går igjennom IVF pga mannlig faktor. Hvis det ikke er noe galt, og man har gode eggreserver, da trenger ikke medisinene bli så dyre. Så dette er veldig individuelt. Anonymkode: 985b4...2ce 12 dager stimulering Og kvinnelig faktor. Ts Anonymkode: 8727b...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #30 Del Skrevet 23. februar MariaIsabel skrev (På 19.2.2024 den 20.25): De fleste betaler bare ca 10 000 på første forsøk. Jeg hadde høy dose menopur og betalte likevel ikke mer enn 13000 første gang jeg hentet ut, men de skriver først bare ut for de første dagene. Ofte må man hente ut flere ganger etter å ha vært på UL for å se hvordan det ligger an. På hele uttaket kom det på ca 17 000, og Deretter ca 4000 for medisinene rundt første innsett (som ikke lyktes). Foreløpig ca 5000 for medisiner til andre innsett (fremdeles første forsøk), som denne gangen har lyktes - må fremdeles hente ut flere medisiner snart, så havner vel på litt i overkant av 30 000 for første forsøk med 2 innsett her. Skal sies at jeg har en annen progesteronmedisin enn den vanligste, så den er noe dyrere, og jeg har høyere dose. Så du må være forberedt på å betale mer ila kort tid. Masse lykke til! ❤️ Vi fikk alle medisinene med en gang - en stor bærepose med medisiner fra innsett til uttak - 12 dager. Ikke fått beskjed om at jeg trenger mer, men mye kan jo skje (7 dager igjen). Ts Anonymkode: 8727b...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #31 Del Skrevet 23. februar MariaIsabel skrev (På 19.2.2024 den 20.25): De fleste betaler bare ca 10 000 på første forsøk. Jeg hadde høy dose menopur og betalte likevel ikke mer enn 13000 første gang jeg hentet ut, men de skriver først bare ut for de første dagene. Ofte må man hente ut flere ganger etter å ha vært på UL for å se hvordan det ligger an. På hele uttaket kom det på ca 17 000, og Deretter ca 4000 for medisinene rundt første innsett (som ikke lyktes). Foreløpig ca 5000 for medisiner til andre innsett (fremdeles første forsøk), som denne gangen har lyktes - må fremdeles hente ut flere medisiner snart, så havner vel på litt i overkant av 30 000 for første forsøk med 2 innsett her. Skal sies at jeg har en annen progesteronmedisin enn den vanligste, så den er noe dyrere, og jeg har høyere dose. Så du må være forberedt på å betale mer ila kort tid. Masse lykke til! ❤️ Og tusen takk ❤️ Anonymkode: 8727b...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 23. februar #32 Del Skrevet 23. februar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fikk alle medisinene med en gang - en stor bærepose med medisiner fra innsett til uttak - 12 dager. Ikke fått beskjed om at jeg trenger mer, men mye kan jo skje (7 dager igjen). Ts Anonymkode: 8727b...954 Det varierer hvor mye medisiner man trenger, og det finner de først ut når du er på UL, så det er umulig å beregne nøyaktig dessverre. På skjemaet skriver de opp frem til UL, og så tar de videre vurdering da om du er klar for uttak eller må fortsette. De fleste jeg vet om måtte fortsette noen dager til. Har du flaks, så trenger du ikke mer, men vær forberedt på at det kan hende. Har du fått alle medisiner til innsett også (lutinus eller annen variant av progesteron)? Er det isåfall nok frem til testdag, eller for hele perioden dersom det fester seg (8-12 uker)? Endret 23. februar av MariaIsabel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #33 Del Skrevet 23. februar MariaIsabel skrev (7 timer siden): Det varierer hvor mye medisiner man trenger, og det finner de først ut når du er på UL, så det er umulig å beregne nøyaktig dessverre. På skjemaet skriver de opp frem til UL, og så tar de videre vurdering da om du er klar for uttak eller må fortsette. De fleste jeg vet om måtte fortsette noen dager til. Har du flaks, så trenger du ikke mer, men vær forberedt på at det kan hende. Har du fått alle medisiner til innsett også (lutinus eller annen variant av progesteron)? Er det isåfall nok frem til testdag, eller for hele perioden dersom det fester seg (8-12 uker)? Jeg har en ekstra penn med Rekovelle 36mg (3 doser for meg) hvis det blir behov for lengre stimulering. Hadde litt små follikler nå så mye tyder på at det kan bli noen dager til. Vi skal pgt-a teste så det blir ikke innsett før i sommer en gang ☺️ Anonymkode: 8727b...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #34 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en ekstra penn med Rekovelle 36mg (3 doser for meg) hvis det blir behov for lengre stimulering. Hadde litt små follikler nå så mye tyder på at det kan bli noen dager til. Vi skal pgt-a teste så det blir ikke innsett før i sommer en gang ☺️ Anonymkode: 8727b...954 Håper det er en ny penn som er ubrukt. For de skal ikke brukes dersom de har vært åpen mer enn 28 dager etter de først er åpnet. Anonymkode: 07792...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #35 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håper det er en ny penn som er ubrukt. For de skal ikke brukes dersom de har vært åpen mer enn 28 dager etter de først er åpnet. Anonymkode: 07792...977 Ja, jeg skriver jo at jeg har en «ekstra penn»…? Anonymkode: 8727b...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå