AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Del Skrevet 11. februar Har kort protokoll (IVF) og har akkurat hentet ut medisiner (Rekovelle, Cetridide og Ovitrelle). Betalte «bare» 13 000. Er dette vanlig pris? Jeg syns jeg ofte leser om at folk betaler rundt 20 000 og at de fleste overstiger grensen til Helfo for refusjon. Hadde overført 25 000 fra sparekontoen før jeg dro på apoteket, så ble litt overrasket. Hva betalte dere? Anonymkode: 8727b...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 11. februar #2 Del Skrevet 11. februar Prisen varierer. Man får ulike doser og ulike medikamenter - ergo ulike summer å betale.. For første simulering er alt mellom 13.000 og 18.000 helt normalt - alt avhengiger av dose og stimuleringslengde man skal ha og hvilke medikamenter man får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Del Skrevet 11. februar Jeg betalte vel rundt 11.000, hadde ganske kort stimulering på 10 dager. Anonymkode: 56837...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Del Skrevet 11. februar Ah, ok. Så da er det normalt Ble plutselig litt stresset for om de hadde satt meg på «for lite» medisin i forhold til hva som er normalt, men er nok bare jeg som overtenker 🫣 Anonymkode: 8727b...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Del Skrevet 11. februar Vanlig med flere forsøk, tror jeg kom over grensen for refusjon på 3. uttaket. Anonymkode: aeffb...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 11. februar #6 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanlig med flere forsøk, tror jeg kom over grensen for refusjon på 3. uttaket. Anonymkode: aeffb...9b8 Vi kom over refusjonsgrensen allerede på innsett nr2 - så er veldig varierende når man passerer den grensen. Vi betalte 17.000 for første runde medikamenter og hadde styrt syklus ved innsett nr 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #7 Del Skrevet 13. februar Hvor mange dager skal du stimuleres? Jeg hadde også kort protokoll og legen hadde i første omgang bare satt av medisiner til 6 dager. Det kosta meg rundt 12.000. Men etter første ultralyd viser det seg at jeg må stimuleres 3 dager til, så nå har jeg brent av 5000 ekstra. 😛 det er ikke unormalt at man begynner med medisiner for veldig få dager, for så å hente ut mer når legene har vurdert situasjonen på første ultralyd. Noen responderer fort og andre er trege. Selv går jeg på høyeste dosen menopur fordi jeg har DOR, så dette blir dyrt! Kommer nok til å bikke refusjonsgrenser på egguttak nr 2. Noen kvinner går igjennom IVF pga mannlig faktor. Hvis det ikke er noe galt, og man har gode eggreserver, da trenger ikke medisinene bli så dyre. Så dette er veldig individuelt. Anonymkode: 985b4...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #8 Del Skrevet 13. februar Ser at flere skriver at medisiner ikke trenger å bli så kostbart dersom det er mannlig faktor til infertilitet. Vi skal i gang snart, jeg er i midten av 30-årene og alt ser greit ut for min del. Mannen har lavt antall svømmere. Høres ut som vi skal i gang med kort protokoll, husker ikke navnet på medisinene. Det var 2 ulike sprøyter i allefall. Hun på klinikken anslo rundt 8000-10000kr for første gangs prøving. Høres det realistisk ut? Anonymkode: 84d57...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 13. februar #9 Del Skrevet 13. februar Høres absolutt mulig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 18. februar #10 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 13.16): Har kort protokoll (IVF) og har akkurat hentet ut medisiner (Rekovelle, Cetridide og Ovitrelle). Betalte «bare» 13 000. Er dette vanlig pris? Jeg syns jeg ofte leser om at folk betaler rundt 20 000 og at de fleste overstiger grensen til Helfo for refusjon. Hadde overført 25 000 fra sparekontoen før jeg dro på apoteket, så ble litt overrasket. Hva betalte dere? Anonymkode: 8727b...954 Jeg brukte nøyaktig 20 472,- på menopur, fyrmadel, ovitrelle og lutinus. 13 dager gikk jeg på medisiner. Hvor mye man må ut med kommer jo an på hvilke medisiner og ikke minst dose. Jeg stod på 300 menopur dose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 18. februar #11 Del Skrevet 18. februar On 2/13/2024 at 1:30 PM, AnonymBruker said: Ser at flere skriver at medisiner ikke trenger å bli så kostbart dersom det er mannlig faktor til infertilitet. Vi skal i gang snart, jeg er i midten av 30-årene og alt ser greit ut for min del. Mannen har lavt antall svømmere. Høres ut som vi skal i gang med kort protokoll, husker ikke navnet på medisinene. Det var 2 ulike sprøyter i allefall. Hun på klinikken anslo rundt 8000-10000kr for første gangs prøving. Høres det realistisk ut? Anonymkode: 84d57...a67 Ja, jeg har brukt rundt 10.000 for pergoveris og 1500 for fyramedel. Gonapeptyl 200 kr. Til sammen utgjør det litt i underkant av 12.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #12 Del Skrevet 19. februar Brukte ca 11.000 med kort protokoll, ca 150 gonal f og fyremadel. Mener å huske at gonal f var dyrt. 😊 Hadde 9-10 dager med sprøyter, som jeg tror er ganske standard. Pluss Ovitrelle. Jeg har ingen åpenbar årsak og grei amh. Anonymkode: b380b...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 19. februar #13 Del Skrevet 19. februar Blomst91 skrev (9 timer siden): Jeg brukte nøyaktig 20 472,- på menopur, fyrmadel, ovitrelle og lutinus. 13 dager gikk jeg på medisiner. Hvor mye man må ut med kommer jo an på hvilke medisiner og ikke minst dose. Jeg stod på 300 menopur dose. Glemte å nevne: det var mannlig faktor hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #14 Del Skrevet 19. februar Vi brukte kun rett i underkant av 7000,- på medisiner på første forsøk. Var mannligfaktor her, så sikkert det som kan gjøre det litt billigre. Anonymkode: f43d4...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 19. februar #15 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi brukte kun rett i underkant av 7000,- på medisiner på første forsøk. Var mannligfaktor her, så sikkert det som kan gjøre det litt billigre. Anonymkode: f43d4...454 Var mannlig faktor hos oss. Brukte fortsatt 20 472,- på første forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #16 Del Skrevet 19. februar Blomst91 skrev (Akkurat nå): Var mannlig faktor hos oss. Brukte fortsatt 20 472,- på første forsøk. Hadde kun stimulering i 8 dager og halve dosen din, så mulig det har noe å si? Tror også menupure er en god del dyrere enn gonal-f som jeg brukte. Rart det skal være så stor forskjell prismessig. Anonymkode: f43d4...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 19. februar #17 Del Skrevet 19. februar (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde kun stimulering i 8 dager og halve dosen din, så mulig det har noe å si? Tror også menupure er en god del dyrere enn gonal-f som jeg brukte. Rart det skal være så stor forskjell prismessig. Anonymkode: f43d4...454 Ja derfor når jeg svarte over her skrev at det kommer vel an på hvilke medisiner man skal ta og ikke minst dose. Fra menopur start til jeg satt ovitrellen gikk det 13 dager, så 12 dager med menopur og fyrmadel. Kanskje de private velger billigere medisiner siden selve behandlingen hos de er ganske kostbar? Eller så er det ulik preferanse på medisiner fra klinikk til klinikk? Vi går via det offentlige, Fertilitetsavdelingen på Porsgrunn sykehus. Endret 19. februar av Blomst91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 19. februar #18 Del Skrevet 19. februar Blomst91 skrev (3 minutter siden): Ja derfor når jeg svarte over her skrev at det kommer vel an på hvilke medisiner man skal ta og ikke minst dose. Fra menopur start til jeg satt ovitrellen gikk det 13 dager, så 12 dager med menopur og fyrmadel. Kanskje de private velger billigere medisiner siden selve behandlingen hos de er ganske kostbar? Eller så er det ulik preferanse på medisiner fra klinikk til klinikk? Vi går via det offentlige, Fertilitetsavdelingen på Porsgrunn sykehus. Jeg tok menopur 12 dager og fyrmadel 9 dager. Også en ovitrelle sprøyte. Fikk 3 pakker med lutinus, startet på kvelden for egguttak og skal ta de frem til graviditetstest 16 dager etter innsett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #19 Del Skrevet 19. februar Blomst91 skrev (3 minutter siden): Ja derfor når jeg svarte over her skrev at det kommer vel an på hvilke medisiner man skal ta og ikke minst dose. Fra menopur start til jeg satt ovitrellen gikk det 13 dager, så 12 dager med menopur og fyrmadel. Kanskje de private velger billigere medisiner siden selve behandlingen hos de er ganske kostbar? Eller så er det ulik preferanse på medisiner fra klinikk til klinikk? Vi går via det offentlige, Fertilitetsavdelingen på Porsgrunn sykehus. Vi går på riksen i det offentlige, så vet ikke hvorfor det er så forskjell på hvilke medisiner de velger på samme faktor. Anonymkode: f43d4...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst91 Skrevet 19. februar #20 Del Skrevet 19. februar (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi går på riksen i det offentlige, så vet ikke hvorfor det er så forskjell på hvilke medisiner de velger på samme faktor. Anonymkode: f43d4...454 Preferanse da kanskje🤷🏻♀️ Kanskje den klinikken du går til har mer erfaring med de medisinene du fikk enn hva jeg gikk på. Jeg fikk ut 9 egg😊 Endret 19. februar av Blomst91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå