Nice Skrevet 10. februar #1 Del Skrevet 10. februar Noen som har en enkel oppskrift på glutenfri kake? Jeg er bedt om bake til et arrangement der jeg vet at noen har glutenallergi. Jeg tenkte litt på suksessterte, men liker selv veldig godt ostekake med gelelokk. Hva kan jeg eventuelt ha som kjeksbunn i en ostekake i stedet for digestive kjeks som jeg vansligvis bruker? Anyone? 🌺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #2 Del Skrevet 10. februar Glutenfri digestive? Mandelbunn? Anonymkode: 30de6...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nice Skrevet 10. februar Forfatter #3 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glutenfri digestive? Mandelbunn? Anonymkode: 30de6...fb0 Takk for svar🌺, får jeg tak i glutenfrie digestive på vanlige butikker i allergihyllen tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Del Skrevet 10. februar Lager alle mine ostekaker med mandel eller nøttebunn. Naturlig glutenfri. Hvis det er ingen som har nøtteallergi Anonymkode: 74ff3...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 10. februar #5 Del Skrevet 10. februar Nice skrev (5 minutter siden): Takk for svar🌺, får jeg tak i glutenfrie digestive på vanlige butikker i allergihyllen tro? Ja da, det er ikke noe problem. Jeg bruker semper sine, men jeg vet at schär også har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Del Skrevet 10. februar Nice skrev (4 minutter siden): Takk for svar🌺, får jeg tak i glutenfrie digestive på vanlige butikker i allergihyllen tro? Mange butikker har det, og det er forskjellige merker som fører glutenfri digestive, som semper og schär. Begge de to merkene er vanlige i vanlige butikker. Anonymkode: ded10...39f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #7 Del Skrevet 10. februar Nice skrev (11 minutter siden): Takk for svar🌺, får jeg tak i glutenfrie digestive på vanlige butikker i allergihyllen tro? Du får tak i gf havrekjeks. Selv er jeg mest glad i nøttebunn. Anonymkode: b4aec...ca7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #8 Del Skrevet 10. februar Om du bruker Toro sin sjokoladekake er den glutenfri, du kan ha i rømme i stedenfor vann pluss ekstra smør. Da blir den veldig god❤️ Hilsen mamma til to med cøliaki. Anonymkode: 8f8bc...834 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. februar #9 Del Skrevet 10. februar Hva med Islandskake? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #10 Del Skrevet 11. februar Normal selger glutenfri Digestive som er billig og utrolig god i kjeksbunn på kaker. Ellers er Toro lanpanne glutenfri. Generelt kan du bruke alle kakeoppskrifter hvor det blir flytende røre og bare bytte ut melet med Semper Mix (den som heter Fin Mix er også fint mel, men hever dårligere) Sitronkaka fra Det Søte Liv er utrolig god og enkel å lage med glutenfritt mel. Anonymkode: a22d1...523 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Del Skrevet 12. februar Du kan lage nær sagt alle kaker klutenfrir, bare pass på at ingridiensene er glutenfrie. Har ikke folk skolekjøkken lengre? Anonymkode: d0d75...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #12 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du kan lage nær sagt alle kaker klutenfrir, bare pass på at ingridiensene er glutenfrie. Har ikke folk skolekjøkken lengre? Anonymkode: d0d75...9a1 Men de glutenfrie melblandingene inneholder andre ingredienser enn vanlig mel. Anonymkode: 28705...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #13 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du kan lage nær sagt alle kaker klutenfrir, bare pass på at ingridiensene er glutenfrie. Har ikke folk skolekjøkken lengre? Anonymkode: d0d75...9a1 Klutenfrir? Ingridiensene? Er ikke bare skolekjøkken det skorter på skjønner jeg. (PS: Det er et par generasjoner siden faget het "skolekjøkken"). *responderer med samme grad av hensiktsmessighet Anonymkode: c0e2e...db5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. februar #14 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du kan lage nær sagt alle kaker klutenfrir, bare pass på at ingridiensene er glutenfrie. Har ikke folk skolekjøkken lengre? Anonymkode: d0d75...9a1 Vi hadde både skolekjøkken og norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 12. februar #15 Del Skrevet 12. februar Bruk rene redskaper også! Veldig fint at du vil bake glutenfritt, men presiser at det kan være spor. For oss med cøliaki skal det gjerne lite til og da er det fint å vite hvor stor risikoen for kontaminasjon kan være. Og angående «skolekjøkken»: dette lærer man ikke særlig mye om, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 12. februar #16 Del Skrevet 12. februar Mamma lagde alltid god Glutenfri bløtekake til alle anledninger min kjære avdøde far hadde Cøliaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #17 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du kan lage nær sagt alle kaker klutenfrir, bare pass på at ingridiensene er glutenfrie. Har ikke folk skolekjøkken lengre? Anonymkode: d0d75...9a1 Ja alle kan i teorien lages glutenfrie. Men så skal de jo også smake godt, og det gjør ikke alle automatisk ved å bare bytte ut melet. Men gjærdeig trengs det litt ekstra triks og kunnskap. Baker du det på vanlig måte som du lærte på skolekjøkkenet så får du en uspiselig klump. Anonymkode: a22d1...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #18 Del Skrevet 12. februar Jeg har denne som min go to når det gjelder glutenfri kake https://glutenfrihet.no/2018/08/23/glutenfri-sitronkake/ Anonymkode: 75018...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 17. februar #19 Del Skrevet 17. februar Ryddet for tulleinnlegg. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå