Gå til innhold

Hva ser du på som "harry"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

facebook status "gikk på livets harde skole"

Anonymkode: 9c65c...95b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som døper barna sine, selv om de ikke ser på seg selv som kristne. Det er HARRY det. Bare fordi det er "så koselig" eller tradisjon i familien. Å ikke ta standpunkt og stå opp for sine meninger er det mest Harrye jeg vet. Folk kan gå kledd som de vil, røyke hva de vil, drikke hva de vil og sminke seg som de vil. Men når de bare gjør ting uten å tenke igjennom hva de gjør da får jeg en sånn🤢følelse.

Anonymkode: 64c49...c78

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2024 den 17.13):

Å ikke kunne skrive sammensatte ord.

*charterturer
*Rune Rudbergfans
*designervesker
 

Anonymkode: 8da9f...427

Signerer denne.

Det finnes ikke noe mer harry enn folk med obligatorisk 10-årig grunnskole som faktisk ikke kan skrive ordentlig norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert_44 skrev (24 minutter siden):

Signerer denne.

Det finnes ikke noe mer harry enn folk med obligatorisk 10-årig grunnskole som faktisk ikke kan skrive ordentlig norsk.

De mest harry er de som må skrive på dialekt. Det er helt umulig å lese.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min verden er ikke harry noe negativt  heller motsatt. Det sier noe mer om å være litt nedpå iht å akseptere alt som iikke nødvendigvis er perfekt til enhvertd. Og forbinder harry med litt mer løst, ledig og ikke så høytidelig.  Et sted man kan være seg selv og slappe av samtidig.  Det finnes regler innenfor harry også iht hvor grenser går 

Anonymkode: 469f4...c8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Røyking, Egon, Dressmann, H&M, Cubus, Pepsi Max, uføretrygd, slitne tyske biler, vulgære amerikanske biler, charterferie, falske pupper, lepper osv, campingvogn, hardcore fotballsupporter. Lists er lang, men dette er det jeg kommer på i farta.

Skal sies at Dressmann har blitt bedre de siste årene.

Anonymkode: 5f967...e84

Hehe. Kan du gi et eksempel på en vulgær amerikansk bil? 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Vuitton. Utrolig harry, og gir meg følelsen av nyrike Østeuropeere som må flashe penger. Samme folka kler gjerne barna sine opp i klær med store brands, det være seg Ralph Lauren, Lacoste, Polo, Gant +++

Mest harry jeg ser.

Anonymkode: 0b65c...18b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Louis Vuitton. Utrolig harry, og gir meg følelsen av nyrike Østeuropeere som må flashe penger. Samme folka kler gjerne barna sine opp i klær med store brands, det være seg Ralph Lauren, Lacoste, Polo, Gant +++

Mest harry jeg ser.

Anonymkode: 0b65c...18b

Jeg er enig når du tenker på den mest kopierte Vuitton veske, den brune med LV-trykk, ikke den ekte er laget i skinn en gang. Og så har du Vuitton vesker som så vidt har preget LV i skinnet, på nedre høyre side og uten farge, egentlig ikke å se.

De dyreste merkene har ikke synlig logo uansett.

Anonymkode: de709...ff2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som går i treningstights utenom trening. 
 

 

Anonymkode: 41297...3e2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 15.44):

Røyking, Egon, Dressmann, H&M, Cubus, Pepsi Max, uføretrygd, slitne tyske biler, vulgære amerikanske biler, charterferie, falske pupper, lepper osv, campingvogn, hardcore fotballsupporter. Lists er lang, men dette er det jeg kommer på i farta.

Skal sies at Dressmann har blitt bedre de siste årene.

Anonymkode: 5f967...e84

Enig i flere her. De fleste punktene du og andre i tråden nevner som harry, er ting som folk har valgt selv å gjøre eller kjøpe eller dra på. 
Men uføretrygd er for de aller fleste mottakere ikke noe man ønsker, eller har dratt på seg frivillig. Det er noe man mottar fordi man ikke lenger har noe valg, grunnet skade eller sykdom. Hvordan det kan være harry, fatter ikke jeg. Håper du selv aldri kommer i den situasjonen. 

Anonymkode: b0ce0...326

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2024 den 12.54):

Å være for opptatt av hva andre mener om deg på det nivået at du ikke gjør det du ønsker eller gjør noe du egentlig ikke vil bare for å følge saueflokken 

Anonymkode: 32b62...2a4

Enig🤦🏽‍♀️ Synes også synd på slike mennesker.

Anonymkode: bdd13...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/10/2024 at 12:31 PM, AnonymBruker said:

Hva gjør noen harry/lavstatus i dine øyne? Faller du inn under kategorien selv? Jeg vet selv at jeg nok er ganske harry, men er dessverre flink til å dømme andre for sine harry laster.

Anonymkode: f35e8...2f9

Snyltere som går på trygd eller er uføre!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommenterer hva de skal ha til middag på fb under nyhets-saker for å understreke hvor uviktig nyheten/saken er. 

Anonymkode: 6892b...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hår i nesen og øyrer på menn

Damer med rosa interiør i bilen og type hello Kitty interiør😱

Råning med sånne råne biler

Damer på 50+ i velour fargerike klær og rosa hår

 

Anonymkode: fe62c...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av skrytepavene her inne på kg er jo mer enn harry. Skryter på seg mastergrader og millionlønn, når språk og oppførsel viser de neppe har bestått ungdomsskolen. 

Og de som faktisk har utdannelse og grei inntekt. Som heller skryter på seg dette framfor viktige egenskaper som empati og forståelse ovenfor medmennesker. 

 

Rett og slett troll er harry

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest Harry er at noen i det hele tatt bruker utrykket "Harry", det var jo bare noe en sauebonde slang ut av seg i et intervju på Dagsrevyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (3 minutter siden):

Det jeg synes er mest Harry er at noen i det hele tatt bruker utrykket "Harry", det var jo bare noe en sauebonde slang ut av seg i et intervju på Dagsrevyen.

Eeeh, nei! Sponheim oppfant ikke harry-begrepet. Det var i bruk lenge før han slang ut at det er harry å handle i Sverige. Vi brukte uttrykket harry selv da jeg var barn på 80-tallet. Begrepet harryhandel, derimot var det Sponheim som oppfant. Var gøy da han først klaget på at det var harry å handle i Sverige for så å bli fersket selv i Sverige kort tid etterpå :fnise: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...