AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #41 Del Skrevet 30. mars 2024 On 2/24/2024 at 12:39 AM, AnonymBruker said: Jeg har trua. Tror Aksel Hennie har en kraftig stemme og er god i å synge. Han har jo sunget før også. Kanskje ikke musikal, men synge kan han. Anonymkode: 28341...f3c Hvor har Aksel sunget? Anonymkode: b1f1b...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #42 Del Skrevet 30. mars 2024 Det minner i utgangspunktet litt om da Atle Antonsen ble castet i Tryllefløyten. Jeg skal ikke dømme Aksel Hennie før jeg har hørt ham synge, men er bekymret for at det er en grunn til at vi ikke har hørt ham synge til nå. Anonymkode: d5300...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #43 Del Skrevet 25. august 2024 Premieren er 30. august. Så får se hvordan anmeldelsene blir da og om Aksel kan synge. Anonymkode: b1f1b...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #44 Del Skrevet 25. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Premieren er 30. august. Så får se hvordan anmeldelsene blir da og om Aksel kan synge. Anonymkode: b1f1b...8d2 Synes det kunne vært verre enn det man kan høre i denne videoen, men man hører jo han ikke egentlig er sanger. Og så er det ikke like lett live som å mikse til noe i studio. Så vi får se, jeg skal gi den en sjanse. Anonymkode: d5300...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #45 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det kunne vært verre enn det man kan høre i denne videoen, men man hører jo han ikke egentlig er sanger. Og så er det ikke like lett live som å mikse til noe i studio. Så vi får se, jeg skal gi den en sjanse. Anonymkode: d5300...3df Det der er en god korstemme, han har åpenbart trent mye teknikk. Men det er definitivt ikke en stemme verdig en hovedrolle i JCS! Hører selv i dette redigerte Studio opptaket at han kommer til å slite live... Aner ikke hva de har tenkt, det er jo vannvittig mange flinke musikalstjerner i dette landet?? 👎 Anonymkode: c5b14...899 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #46 Del Skrevet 25. august 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Det der er en god korstemme, han har åpenbart trent mye teknikk. Men det er definitivt ikke en stemme verdig en hovedrolle i JCS! Hører selv i dette redigerte Studio opptaket at han kommer til å slite live... Aner ikke hva de har tenkt, det er jo vannvittig mange flinke musikalstjerner i dette landet?? 👎 Anonymkode: c5b14...899 De har tenkt at kjente navn gir mer presse og selger mer billetter enn talent. Anonymkode: d5300...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #47 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 23.04): 100% enig i dette. Store musikaler krever store, gode stemmer. Veldig rart at de caster helt vanlige skuespillere som ikke kan servere store musikalske prestasjoner. Jeg tror de mister mye publikum på dette. Anonymkode: 69694...09d Når en som Hans-Erik Dyvik Husby har hatt samme rolle, tror jeg ikke god stemmeprakt osv er så veldig avgjørende Anonymkode: c908e...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #48 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 19.41): Hvor har Aksel sunget? Anonymkode: b1f1b...8d2 I band bl.a. Anonymkode: c908e...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #49 Del Skrevet 25. august 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det kunne vært verre enn det man kan høre i denne videoen, men man hører jo han ikke egentlig er sanger. Og så er det ikke like lett live som å mikse til noe i studio. Så vi får se, jeg skal gi den en sjanse. Anonymkode: d5300...3df Her er Ted Neeley som også spilte i filmen til sammenligning: Anonymkode: b1f1b...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #50 Del Skrevet 25. august 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: I band bl.a. Anonymkode: c908e...bc0 I hvilket band? Anonymkode: b1f1b...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #51 Del Skrevet 25. august 2024 Jesus Christ Superstar er den beste musikalen som noensinne er laget, men den krever gode sangere for å få det riktig. Alle de store rollene krever rolletypiske stemmer, og sangere som har kraft, nøyaktighet og særpreg. Har sett mange ulike versjoner på norsk og engelsk gjennom årene, og må si at konserten med John Legend som Jesus, er blant favorittene. For en musikalsk fryd! Det verste er musikaler der man ikke stoler på stemmene til de som har rollene, så man blir sittende ytterst på stolen og være nervøs for at stemmen skal holde. Det ødelegger stemningen og opplevelsen. Denne musikalen er etter min mening mer sang enn skuespill, så det er trist å velge en skuespiller som ikke har stemmen til å levere. Anonymkode: 9cee6...269 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #52 Del Skrevet 25. august 2024 31 minutter siden, AnonymBruker said: De har tenkt at kjente navn gir mer presse og selger mer billetter enn talent. Anonymkode: d5300...3df Det er nok det de tenker, men rart om ikke Jesus Christ Superstar skulle være sterkt nok merkenavn til å selge billetter uten Aksel Hennie. Mitt inntrykk er også at folk flest for lengst er lei Aksel. Anonymkode: 59cac...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #53 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Her er Ted Neeley som også spilte i filmen til sammenligning: Anonymkode: b1f1b...8d2 Det der er den perfekte forestillingen å sammenligne med! Se på dette i forhold til AH sin Getsemane, hans versjon er en puslete liten dott ved siden av Ted Neely sin. 😭😭 Regner Ikke med AH sin versjon blir nevnt i historiebøkene, knapt verdt en Wikipedia-notis... 🙄 Anonymkode: c5b14...899 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #54 Del Skrevet 25. august 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok det de tenker, men rart om ikke Jesus Christ Superstar skulle være sterkt nok merkenavn til å selge billetter uten Aksel Hennie. Mitt inntrykk er også at folk flest for lengst er lei Aksel. Anonymkode: 59cac...ba2 Jeg tror ikke egentlig nordmenn flest er så veldig opptatt av kjendiser, men media er det så til de grader. Og medieomtale selger billetter. Nå får vi bare se om kjendisene som kommer på premiere for å se andre kjendiser, rekker videre til helgens kjendisbryllup i Geiranger. 😅 Anonymkode: d5300...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #55 Del Skrevet 26. august 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Det der er den perfekte forestillingen å sammenligne med! Se på dette i forhold til AH sin Getsemane, hans versjon er en puslete liten dott ved siden av Ted Neely sin. 😭😭 Regner Ikke med AH sin versjon blir nevnt i historiebøkene, knapt verdt en Wikipedia-notis... 🙄 Anonymkode: c5b14...899 Ja, er ekstrem forskjell. Ulempene ved å spille i en av verdens mest kjente musikaler er at man kommer til å bli sammenlignet med de store navnene som har hatt rollene tidligere. Anonymkode: b1f1b...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #56 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synes det kunne vært verre enn det man kan høre i denne videoen, men man hører jo han ikke egentlig er sanger. Og så er det ikke like lett live som å mikse til noe i studio. Så vi får se, jeg skal gi den en sjanse. Anonymkode: d5300...3df Jeg tenkte å dra en tur, for å gi det en sjanse. Denne videoen gjorde at jeg nå nettopp sendte melding til venninnen min og avlyste. Vi bor i en annen by og må betale for fly og hotell. Han alene ødelegger hele forestillingen for min del. Jeg kaster ikke bort flere tusen kroner for å høre på det der. Når han er så dårlig i studio, så kan du bare forestille deg han live. Hvor han i tillegg skal synge med følelser og skuespill, mens han synger en så viktig, stor og vanskelig sang i en av de største musikalene som er. Det her kan ikke beskrives mer enn middelmådig og noe de aller, aller fleste kan lære seg av en god lærer på et par måneder. Det her er ikke talent eller noe av det som kreves for denne rollen i det hele tatt. Anonymkode: a52fd...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #57 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jesus Christ Superstar er den beste musikalen som noensinne er laget, men den krever gode sangere for å få det riktig. Alle de store rollene krever rolletypiske stemmer, og sangere som har kraft, nøyaktighet og særpreg. Har sett mange ulike versjoner på norsk og engelsk gjennom årene, og må si at konserten med John Legend som Jesus, er blant favorittene. For en musikalsk fryd! Det verste er musikaler der man ikke stoler på stemmene til de som har rollene, så man blir sittende ytterst på stolen og være nervøs for at stemmen skal holde. Det ødelegger stemningen og opplevelsen. Denne musikalen er etter min mening mer sang enn skuespill, så det er trist å velge en skuespiller som ikke har stemmen til å levere. Anonymkode: 9cee6...269 Helt enig! Det er så frustrerende at de kan ødelegge en hel musikal ved å caste etter trynefaktor. Det er mange forestillinger det kan funke, hvor man kan faktisk nyte en kveld på teater til tross for trynefaktor på scenen og middelmådig skuespillerprestasjoner fra tv- og filmkjendiser. Men JCS er helt feil musikal å fucke opp casten med. Den krever så mye mer enn bare skuespillerprestasjoner og bare god stemme. Sagt det før, og sier det igjen, selv en popstjerne kan være helt udugelig i denne rollen for den krever at man ikke bare har alt, men at man har det som kreves. Plateartist og musikalartist er jo helt forskjellige sjangre og ikke en gang alle musikalartister egner seg til en av de største rollene i denne musikalen. Han kan funke på scenen i en tourist trap som The Lion King på broadway, men ikke Jesus Christ Superstar på noen som helst scene i verden. Anonymkode: a52fd...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #58 Del Skrevet 26. august 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig! Det er så frustrerende at de kan ødelegge en hel musikal ved å caste etter trynefaktor. Det er mange forestillinger det kan funke, hvor man kan faktisk nyte en kveld på teater til tross for trynefaktor på scenen og middelmådig skuespillerprestasjoner fra tv- og filmkjendiser. Men JCS er helt feil musikal å fucke opp casten med. Den krever så mye mer enn bare skuespillerprestasjoner og bare god stemme. Sagt det før, og sier det igjen, selv en popstjerne kan være helt udugelig i denne rollen for den krever at man ikke bare har alt, men at man har det som kreves. Plateartist og musikalartist er jo helt forskjellige sjangre og ikke en gang alle musikalartister egner seg til en av de største rollene i denne musikalen. Anonymkode: a52fd...cd0 Popartister klarer som regel ikke synge live på egne konserter så enig i at de neppe hadde klart å synge musikal. Anonymkode: b1f1b...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #59 Del Skrevet 26. august 2024 Synes det er rart at de skulle caste så mange «ikke musikalartister» (i mangel på et bedre ord). Folketeateret har hatt såpass suksess tidligere at de hadde klart seg uten alle disse «kjendisene». Miss Saigon er et godt eksempel, bortsett fra Espen Grjotheim var det vel kun ukjente fjes. Jeg skal ditog gir det en sjanse. Kjenner ikke til musikalen fra før, men som nevnt så vet jeg at Folketeateret får frem det beste. Vet ihvertfall at ensemblet er et av de bedre, de fleste der har vært med i Miss Saigon, Mamma Mia og Chess de siste årene. Anonymkode: 3d7fe...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #60 Del Skrevet 26. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er rart at de skulle caste så mange «ikke musikalartister» (i mangel på et bedre ord). Folketeateret har hatt såpass suksess tidligere at de hadde klart seg uten alle disse «kjendisene». Miss Saigon er et godt eksempel, bortsett fra Espen Grjotheim var det vel kun ukjente fjes. Jeg skal ditog gir det en sjanse. Kjenner ikke til musikalen fra før, men som nevnt så vet jeg at Folketeateret får frem det beste. Vet ihvertfall at ensemblet er et av de bedre, de fleste der har vært med i Miss Saigon, Mamma Mia og Chess de siste årene. Anonymkode: 3d7fe...c2d Vil tippe det gjør det lettere å like Aksels versjon. Anonymkode: b1f1b...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå