Gå til innhold

Og der ble jeg republikaner gitt.


Hu i Svingen

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle

Jøss, et øyeblikk måtte jeg sjekke om det var første april :overrasket:

Men for all del, all ære til Sjøgren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er igrunnen ganske artig å lese postene dine, Gjest. Du snakker så blomstrende om toleranse og respekt for andres syn, men det sitter nok ikke så dypt, for du ender jo opp i personangrep uansett. Er det virkelig så vanskelig å respektere at jeg synes ordnene burde deles ut etter andre kriterier? Er jeg virkelig en så stor trussel at du må jage etter meg i andre tråder for å fortelle hele verden hvor dum jeg er? Det er greit for meg altså; Du må bare fortsette for min del. Jeg bare undrer litt på hvordan det går an å bli så provosert over så lite.

Nei, jeg forstår godt at du ønsker at ordenen bør deles ut etter andre kriterier. Men jeg synes det da blir usaklig å lage en tråd som isteden angriper Sjøgren fremfor å heller drøfte "kriteriene for ordenen".

For meg ser dette ut som en tråd som deler seg inn i "for og mot dansebandmusikk". Det blir veldig feil, dersom målet er å diskutere kriteriene for en kongelig orden.

Uansett er jeg uenig med deg. Jeg synes kriteriene for å dele ut en slik orden er fine som de er. Etter min smak blir en slik orden alt for snever dersom vi følger din mening om dette. Dermed er vi uenige om kriteriene og det er jo helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Men hvis man skal gi medalje til alle som har hatt stor betydning for vårt langstrakte land, tror jeg nok at medaljeprodusenten vil få utrolig mye å gjøre. Det finnes da internasjonale artister som har betydd enormt mye mer for et større spekter av befolkningen....

Ordensmedaljen bør deles ut til nordmenn mener jeg, ikke til utenlandske artister.... Gi heller en orden til sputnik for å ha spredd glede og latter.

Og jeg er ikke tilhenger av sputnik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne tildele en orden er første bud å virkelig kjenne til arbeidet til den som skal motta den.

Hvsi vi sammenlikner Sputnik og Sjøgren, vil det gå tydelig fram av abreidet de har gjort, at Sjøgren har jobbet med en annen tilnæmingsmåte overfor folk (i det stille som ikke nødvendigivs alle vet om) enn det Sputik har gjort. De to har ulike verdisett og lever etter ulike prinsipper.

Det jeg er mest glad for er at ikke folk i denne tråden her sitter i komiteène som avgjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Men jeg synes det da blir usaklig å lage en tråd som isteden angriper Sjøgren fremfor å heller drøfte "kriteriene for ordenen".

For meg ser dette ut som en tråd som deler seg inn i "for og mot dansebandmusikk". Det blir veldig feil, dersom målet er å diskutere kriteriene for en kongelig orden.

Jeg tror tråden startet med en link. Enkelt og greit. Uten kommentar.

Det kan vel ikke akkurat kalles å LAGE en tråd som "angriper Sjøgren"?

Jeg trodde ærlig talt hele tråden ville koke ned til en tråd med en masse smile, nikke, le og riste på hodet smileys. Som et uttrykk for at man kanskje lurte på hva han hadde gjort.

Tråden tok vel egentlig ikke av (?) før det kom inn en del lange og indignerte innlegg over andre mennesker uvitenhet. :ler:

Og at det har blitt en tråd som deler seg i for og mot dansebandmusikk, det var jammen bra du tok opp det poenget, ellers hadde jeg faktisk gått glipp av hva som var poenget her. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forstår godt at du ønsker at ordenen bør deles ut etter andre kriterier. Men jeg synes det da blir usaklig å lage en tråd som isteden angriper Sjøgren fremfor å heller drøfte "kriteriene for ordenen".

Nå var det vel strengt tatt ikke jeg som startet tråden. Jeg kan egentlig ikke se at jeg har sagt noe spesielt stygt om Sjøgren heller. Det jeg mente er ihvertfall at ved å gi kongelige ordener til Sjøgren og andre, legger man lista så lavt at det ikke lenger blir noen stor æresbevisning. Ikke fordi det er noe galt med Sjøgren, men fordi jeg altså ikke kan se at han har gjort noe "særlig fortjenestefullt" for samfunnet.

Menmen. Når jeg leser gjennom en gang til ser jeg jo at jeg tok litt hardt i i de første postene. Sånn kan det gå. Og vi fikk jo en artig tråd ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordensmedaljen bør deles ut til nordmenn mener jeg, ikke til utenlandske artister....

Nå finnes det mange ulike ordner, hvorav en kategori er for utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke se hvorfor Christer sjøgren fortjener å bli ridder av 1st klasse! :overrasket:

Men så er jo jeg ganske teit også da.

Morsom tråd. (Heia 'Svartingarna'! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...