Gå til innhold

Og der ble jeg republikaner gitt.


Hu i Svingen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Royal list

Et av Kong Haakons mest kjente utsagn var "Jeg er også kommunistenes konge."

Harald legger seg i samme låm, gjennom å praktisere "Jeg er også de tonedøve FrP'eres konge"

Republikaner blir jeg ikke uansett, jeg synes det er OK at Harald i tillegg til å gå i stygge jakker også hedrer talentløs "musikk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den medaljen har jo blitt delt ut til kreti og pleti i mange år, så nå har vel de fleste nordmenn (ikke jeg :sur: ) fått den - så derfor må de vel begynne å dele den ut til svensker.

Ser artikkelen omtaler den som høythengende - for noe tull, den har blitt vanlig, og er alldeles ikke høythengende lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir latterlig. Skulle tro det var mulig å grave opp en eller annen som har gjort viktigere ting for landet enn å synge i danseband. Dyktige fagfolk. Hjelpearbeidere. Hva som helst. Bare ikke glætte musikere, fotballspillere eller BigBrother-deltakere. Dette er en forulempning mot alle de som har fortjent medaljene sine. Hadde Max Manus hørt dette hadde han tatt med seg graven sin og emigrert til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kongen som bestemmer, det er antakelig kulturdepartementet som har bestemt.

Ordenen tildeles av H. M. Kongen etter anbefaling fra Ordensrådet som består av Hoffsjefen, Protokollsjefen i UD og Kansellisjefen for St. Olavs Orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo være så folkelig, det norske kongehuset, så det var da ikke så overraskende? Rune Rudberg har jo stått på fælt og trenger sikkert en oppmuntring, så jeg synes han må få også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var vanvittig morsomt jeg. Befriende med "utlendinger" som kan spøke med seg selv og sin bakgrunn uten at det blir krig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordenen tildeles av H. M. Kongen etter anbefaling fra Ordensrådet som består av Hoffsjefen, Protokollsjefen i UD og Kansellisjefen for St. Olavs Orden.

Og du tror Ordensrådet henter navn ut av det blå, uten å høre med de respektive som har peiling på slikt?

(Som om ikke bla protokollsjefen i UD har andre ting å drive med enn å finne på navn på egenhånd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm.. Snart burde jeg og få en medalje for min "innsats" i samfunnet hvis simple personer som synger stygg musikk skal få medaljer.. Sukk... Norge er kanskje ett "bra" land å bo i, men fy søren så teite de som styrer landet kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er overrasket over det lave nivået på KG her:

Slike ordener deles ikke ut på grunnlag av hva Kong Harald hører på av musikk hjemme i stuen sin, Kongen behøver ikke like dem han deler ut pris til!

Det har seg nå en gang slik at Christer Sjøgren, svensk, musiker, har skapt glede over mange, mange år til svært, svært mange mennesker - i Norge! Mange mennesker her har fått økt sin livskvalitet og levevirke takket være Christer, hans holdninger, evne til å prate med folk og evne til å spre det "gode budskap". Han selger masse musikk (altså et meget godt markd med stor etterspørsel) og fyller kriteriene for en slik orden.

Jeg personlig liker verken Christer Sjøgren eller hans musikk: men jeg har ingen problemer med å se at han har gjort en god jobb over så mange år som har nådd ut til så mange mennesker her til lands - at det er prisverdig - i forhold til kriteriene for ordenen.

Hvor er det blitt av sakligheten deres? :overrasket: Det ser ut som om dere lar dere styre av emosjoner og at dere selv ikke liker denne stilen og musikken. Jeg selv har heller ingenting til overs for denne stilen og dansbandmusikken , men jeg klarer hvrtfall å skille mellom det og den funksjonen Sjøgren har fylt over så lang tid!

Vi kan si hva vi vil om smak og preferanser, men vi har da ingen rett til å dømme verken Sjøgren eller hans publikum og for den innsatsen han har gjort - med samfunnsmessige ringvirkninger beyond hva tydeligvis få her har fått med seg.

Jeg kan ikke si annet enn gratulerer med ordenen, den er en utmerkelse som tydeligivs har gått litt nye veier men det kalles også utvikling og anerkjennelse av en fordømt stilart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masser av nordmenn som liker dansebandmusikk, men gjør ham ikke noe mer fortjent til medalje av den grunn. Ved å dele ut medaljer i hytt og gevær oppnår man ingenting annet enn å undergrave hele konseptet. Han som vant nobelprisen i økonomi kunne godt fått den. Men ikke en musiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...