Gå til innhold

Hva syns vi om folk som går i skiløypa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis du bor i Oslo har du nok det, for der er det Bymiljøetaten som lager løyper. De får skattepenger til det. Trodde du det var gratis? Eller tråkker du dine egne spor hver gang du er ute? 

Hvis du går mye på ski burde du nok melde deg inn i skiforeningen.

Anonymkode: 1146e...6dc

Ingenting i livet er gratis.

Jeg poengterte bare at jeg aldri har betalt direkte til noen for å få gå i preparerte løyper. 

Etter et googlesøk er det ikke skiforening her i byen. 

Jeg går lite på ski. Helst er jeg bruker av fjellet på ulike måter. Men på vinteren bruker jeg de preparerte løypene, de få ukene det er vær til det nå. Og ser ikke det store problemet med at de som helst vil gå på beina gjør det i samme løyper, da det ikke er andre muligheter. 

Ser nå at vi alle er skattebetalere, og derfor har samme rettigheter. 

Anonymkode: 908ce...aca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det var du selv som tilla deg de ferdighetene. Og du messer jo på det samme, ikke noe problem for MEG.

Anonymkode: 57f4b...52f

Nei. Poenget mitt er at jeg ikke ser at det er et problem for en skiløper, så lenge alle respekterer hverandre. 

Enten gjør folk seg bare vanskelige her. Ellers så er de kranglefanter som sitter foran en skjerm uten å ha interesse hverken av skispor eller gåturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er skisporet det eneste stedet å gå, så selvfølgelig må det være lov. Vi fotgjengere deler grusveier med syklister hele året, for ikke å snakke om de som går på ski på stien. Skogen er for alle, ta hensyn til hverandre.

Anonymkode: b8adb...bdd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 15.43):

Egoistiske idioter som ødelegger for de om har brukt masse tid og penger på å preparere løypene, de ødelegger også for de som bruker løypene riktig.

Ofte kommer de med egoistiske unnskyldninger som at de bruker å gå der hele året og det finnes ingen andre steder å gå, de argumenterer med at de har like mye rett til å ferdes som alle andre.

Anonymkode: d49ea...7d0

Det har dem også. Altså like mye rett å gå der som alle andre. Allemannsretten står sterkt i Norge takk og pris.

Nå går eg ikke mye på ski i løyper da heller ikke til fots. Eg går ut i terrenget med fjellski eller truger. Eg er nok mer "hatet" enn dem da, siden eg bruker snøscooter og en del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de som hyler høyest om turgåere i skispor, tar det som en selvfølge å breie seg i veien og på gangstier med rulleski resten av året. Det er to sett med regler.

Anonymkode: 6d0db...e64

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper de som hyler høyest om turgåere i skispor, tar det som en selvfølge å breie seg i veien og på gangstier med rulleski resten av året. Det er to sett med regler.

Samt at de sikkert begynner å irritere seg i det de ser en person som går ytterst i skisporet 100 meter foran seg. Og irriterer seg videre de neste minuttene selv om de seilet rett forbi. 

Jeg løper om sommeren, jeg går på ski når det er føre for det. Sammen med turgåere, rulleskikjørere, mountainbikere, turgrupper på segway, akebrett, med mer. 

Men å irritere meg? Sjelden. Det er når noen har hund i bånd som løper over løypa rett foran meg. Eller når to rulleskiløpere kommer i bredden og jeg må hoppe ut i grøfta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hensyn skal og bør gå begge veier. De som går til fots skal så klart få nyte godt av naturen de også, men bør holde seg i kanten for å ikke ødelegge preparerte løyper. Så lenge man tar hensyn begge veier klarer man helt fint å dele skogen.

Mennesker i kondomdrakt er altså en helt egen rase…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg aldri gått til fots i preparerte skiløyper, tanken har ikke falt meg inn. Her vi bor er det mange andre steder man kan gå enn i skiløyper. 
Dere som går til fots i skiløper, bor dere i byer? 

Anonymkode: 1b2a7...210

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til andre tema:

"Hva syns vi om folk som går midt i  sykkelfeltet?"

"Hva syns vi om folk som går med piggsko på skøytebanen?"

"Hva syns vi om folk som går tur med hunden i slalåmbakken?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forslag til andre tema:

"Hva syns vi om folk som går midt i  sykkelfeltet?"

"Hva syns vi om folk som går med piggsko på skøytebanen?"

"Hva syns vi om folk som går tur med hunden i slalåmbakken?"

Hersketeknikk for at folk ikke skal svare mer? 
Hvorfor? 

Anonymkode: 1b2a7...210

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener INGEN skal få gå uten ski i skiløypene. Kona mi prøver å lære seg å gå på ski. Det betyr at hun i mange nedoverbakker må ta av seg skia og gå på beina ned bakken. Ulovlig?

Anonymkode: a0077...5ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Til dere som mener INGEN skal få gå uten ski i skiløypene. Kona mi prøver å lære seg å gå på ski. Det betyr at hun i mange nedoverbakker må ta av seg skia og gå på beina ned bakken. Ulovlig?

Alt er vel et gigantisk "red  flag" i følge Kvinneguiden... 

:nissevink:   

Anonymkode: 7642b...e49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 8.54):

Da vil jeg ikke ha deg ut i løypa en fin helgedag uansett. For da utgjør du en stor risiko for andre skiløpere, særlig barn

Jeg har gått på ski siden jeg var liten og har grei kontroll på ski. Men jeg har med en unge på skitur, og hun har ikke gått mye på ski. Før hun skal ned en bakke venter vi til det ikke er noen foran, og har ikke vært i nærheten av å være en risiko for andre. Men når noen har gått ned en bakk til fots og skia sklir ned i fotsporet som fører til fall så tar det veldig mye av motivasjonen. Å lære seg å ploge er vanskelig nok, om ikke man skal tryne fordi skia havner i fotspor i tillegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 10.29):

Absolutt ikke. Jeg går sakte på ski, har aldri prøvd rulleski og synes fotgjengere i skiløypa er en skikkelig uting.

AnonymBruker skrev (På 12.2.2024 den 21.44):

Tror de fleste skjønner slikt. Det gjør også et av barna mine, og jeg har også sett voksne gjøre det. Siden det er så lite snø her er skiferdighetene ikke veldig godt hos mange. (Da går man forsiktig på siden av skisporet, ikke midt i løypa.) Da er man jo primært skiløper, ikke fotgjenger.

Anonymkode: 3f219...813

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/11/2024 at 10:12 AM, AnonymBruker said:

Og ser ikke det store problemet med at de som helst vil gå på beina gjør det i samme løyper, da det ikke er andre muligheter. 

Ser nå at vi alle er skattebetalere, og derfor har samme rettigheter. 

☝️jeg tror den Anonymbrukeren har forklart oss alle motivasjonen og grunnen bak det å gå i skisporene. Det er rett og slett følelsen av urettferdighet, fra de som ikke går på ski men føler seg "tvunget" å være med på spleiselag for å betale for preparerte skiløyper. Jeg har aldri tenkt på det slik men det er lett å forstå, egentlig.

Det er litt av det samme motivasjon som folk som kaster søppel, ikke rydder hundebæsj osv - alt ligger dypt inne, i tilknytningproblemer, dvs, foreldre ikke elsket de nok. 😅

Anonymkode: 358c6...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...