Gå til innhold

Biden er jo dement! Hvorfor har de ingen andre?


Mooza

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg kommer på noe konkret, men jeg synes å huske at han surret noe fryktelig helt i starten også, allerede da han tiltrådte?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe klin gærnt med systemet i usa altså. Hvordan kan det stå mellom disse 2 alternativene? 🤯 enten så er det dette amerikanerne vil, eller så er det ikke demokrati. Er det sånn at partiet støtter presidentkandidaten, eller kan de ikke endre det? For et opplegg?🤦‍♀️
 

Antony Blinken❤️

Endret av Ella Grisella
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (2 timer siden):

Bernie Sanders er nok for splittende og venstrevridd, og ikke inne i de indre sirkler-

Han er jo ikke spesielt ung han heller. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Men er det ikke flere politikere innad i partiet?

Demokratene vil ikke ha noe primærvalg. De motarbeider aktivt alternative kandidater.

Det spekuleres i at de satser på Biden fordi da kan de bruke helsetilstanden hans som unskyldning og bytte ham ut med noen de heller vil ha der. Om det skal gi mening, må det vel være snakk om noen som er enda mindre valgbar enn Biden, jeg kan ikke forestille meg særlig mange. Må vel da være Kamala Harris eller Hillary Clinton....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allerede da Biden ble president burde man jobbet for å fremme andre kandidater. Virker helt uforståelig å jobbe for gjenvalg av en mann i 80-årene. Det er risikabelt.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i skrivende stund føler jeg meg ganske sikker på at det blir Trump. Nettopp pga at Biden rett og slett har flere skruer løs. Hvordan skal mal promotere en sånn person? Sikkert noen som sitter i kulissene og synes det er greit å ha Biden som nyttig idiot, men når det ikke er dumskap inne i bildet men faktisk demens (altså hvis det er det), så kan han jo heller ikke "brukes" som nikkedokke. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (19 timer siden):

Jeg sitter og leser på amerikanske nyheter. Det ene etter det andre innslaget denne uka der Biden roter seg bort, glemmer ting, og tror at verdensledere som er død for 20 år siden enda styrer. Så er det selvsagt den siste knusende rapporten angående disse dokumentene som ble funnet i garasjen hans. Han ble frikjent for dette, men det virkelige ødeleggende er jo at etterforsker i saken hos FBI skrev at dette var en gammel, sympatisk mann som hadde sviktende minne, og at det under etterforskningen kom fram at han ikke husket hvilket år han var visepresident eller når sønnen hans døde(!)

Biden er klart ikke skikket til å være president. Han er dement, og det vil komme mer og mer fram de neste månedene. Men hvorfor har ikke demokratene noen alternativer? Dette må de jo ha sett lenge! Så hvorfor har de ikke fått opp noen kandidater som kunne stilt mot Trump?

Jeg fatter det ikke!

Han er nok ikke dement, men han er selvsagt svekket siden han er så gammel. Men siden USA ikke er et diktatur så er det ikke slik at hele statsapparatet avhenger av Biden personlig. Han har en hel administrasjon i ryggen.

Det er dette som er en av de store forskjellene mellom Biden og Trump. Biden har en stort sett kompetente administrasjon under seg, mens Trump plukker ut de verste inkompetente idiotene og nikkedukkene.

Om FBI har skrevet at han har sviktende minne (mener du hukommelse?) eller ikke vet jeg ikke, og det er ikke relevant. At man er eldre og har sviktende hukommelse betyr ikke at man er dement.

Biden ble frikjent fordi han i motsetning til Trump øyeblikkelig sa ifra om dokumentene og leverte dem fra seg.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium85 skrev (1 time siden):

Håper Kennedy vinner. 🥺

Kennedy er en løgner og en fascist. Hvorfor ønsker du at en nazi-fascist skal vinne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Liese Braun skrev (2 timer siden):

i skrivende stund føler jeg meg ganske sikker på at det blir Trump. Nettopp pga at Biden rett og slett har flere skruer løs. Hvordan skal mal promotere en sånn person? Sikkert noen som sitter i kulissene og synes det er greit å ha Biden som nyttig idiot, men når det ikke er dumskap inne i bildet men faktisk demens (altså hvis det er det), så kan han jo heller ikke "brukes" som nikkedokke. 

Trump er jo åpenbart også mentalt svekket. Han er stadig forvirret, tror blant annet at Obama er president i USA, eller at Viktor Orban er president i Tyrkia.

Trump har langt flere skruer løs enn Biden, særlig fordi Trump er en psykopatisk diktator-wannabe.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Med Trump blir det nok verdensfred 

Trump er en proteksjonistisk diktator som kommer til å gi Ukraina på sølvfat til sin gode venn Putin før han trekker USA ut av NATO og stenger alle sine landegrenser.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Trump er en proteksjonistisk diktator som kommer til å gi Ukraina på sølvfat til sin gode venn Putin før han trekker USA ut av NATO og stenger alle sine landegrenser.

Hvor mye krig var det når han satt som president ? 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (15 minutter siden):

Kennedy er en løgner og en fascist. Hvorfor ønsker du at en nazi-fascist skal vinne?

Her er det vel Biden du mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (14 minutter siden):

Hvor mye krig var det når han satt som president ? 

Som jeg akkurat skrev; Trump vil fjerne USA som verdenspoliti. Det kommer naturligvis til å bli mer krig når supermakt og storebror USA forsvinner ut av NATO. USA finansierer mesteparten av Ukrainas forsvar mot Russlands angrepskrig. Uten USA faller Ukraina fort, og f eks Russland og Kina får langt mer blod på tann i fht Øst-Europa og Taiwan når USA trekker seg ut av forsvarsalliansene. USA spiller en enormt preventiv rolle i NATO, og det blir ufattelig skummelt hvis Trump kommer til makten og trekker USA ut.

Endret av Rastebenk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Som jeg akkurat skrev; Trump vil fjerne USA som verdenspoliti. Det kommer naturligvis til å bli mer krig når supermakt og storebror USA forsvinner ut av NATO. USA finansierer mesteparten av Ukrainas forsvar mot Russland. Uten USA faller Ukraina fort, og f eks Russland og Kina får langt mer blod på tann når USA trekker seg ut av forsvarsalliansene.

Ser den men Nato er vel egentlig krigshissere husker de 588 bombene som ble sluppet over Libya og det var ikke noe særlig med alle de kostnadene det medførte og representerte  skjønner heller ikke hvorfor de ansatte en NATO motstander ? er Stoltenberg lett og lede ? en mann uten egne meninger ? jeg sier ikke at alt Trump representerer er bra men ref at han vil ha fred og ikke krig dette er jo politikk som sagt vi handler jo mye med kina jeg tror man bør jobbe med diplomati/fred jeg vet man vil tape økonomisk på fred men fred er det beste 

Men over til forrige kommentar er ikke det fint da dersom Trump er god venn med Putin og vi kan slippe hele WW3 ? eller ragnarok ? da snakker jeg venn bare for å slippe det 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (7 timer siden):

Ser den men Nato er vel egentlig krigshissere husker de 588 bombene som ble sluppet over Libya og det var ikke noe særlig med alle de kostnadene det medførte og representerte  skjønner heller ikke hvorfor de ansatte en NATO motstander ? er Stoltenberg lett og lede ? en mann uten egne meninger ? jeg sier ikke at alt Trump representerer er bra men ref at han vil ha fred og ikke krig dette er jo politikk som sagt vi handler jo mye med kina jeg tror man bør jobbe med diplomati/fred jeg vet man vil tape økonomisk på fred men fred er det beste 

Men over til forrige kommentar er ikke det fint da dersom Trump er god venn med Putin og vi kan slippe hele WW3 ? eller ragnarok ? da snakker jeg venn bare for å slippe det 

Tror du virkelig at Kina lar være med å starte en invasjonskrig mot Taiwan, dersom ikke storebror USA passer på dem som ei vaktbikkje?

Tror du lidelsene i Ukraina hadde vært mindre dersom ikke USA bar Ukrainas forsvarsstyrker på sine skuldre? Butcha-massakre over hele Ukraina, er det virkelig noe vi ønsker?

Trump har mye til felles med Putin og dersom han får bestemme, så trekker han garantert USA ut av NATO av proteksjonistiske og nasjonalistiske årsaker, fremfor å forhindre at Putin gjenskaper sitt kjære gamle Sovjet.

USA har en enormt preventiv krigsrolle globalt, og denne rollen ønsker Trump å fjerne. Den eneste som kan stanse ham er en skrøpelig og dement 80-åring.

Situasjonen USA står i nå er prekær. Merkelig at demokratene ikke gav Kamala Harris vinner-saker for å gjøre henne populær som visepresident, mtp at presidenten allerede fra starten av var skrøpelig av alderdom. Harris endte blant annet opp med å være ansiktet utad for USAs rolle ved Mexicogrensen, en sikker tapersak.

Endret av Rastebenk
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At demokratene stiller med Biden har vel sikkert også noe med at det å være sittende president fortsatt er den beste sjansen man har til i bli valgt. Trump var faktisk den første sittende president på lenge til å ikke bli gjenvalgt.

Dette valget er litt utenom det vanlige i og med at begge kandidater er aldrende, og den andre kanditaden er tidligere president, og i tillegg rimelig kontroversiell med en nesten kultlignende følgerskare.

Jeg tror dessverre Trump har en god sjanse til å vinne, men forhåpentlig er vi i det minste kvitt ham etter dette. Spørsmålet er hvor mye skade han og hans administrasjon klarer å gjøre. Det er av noen spådd borgerkrig i USA innen 10 år, og med Trump som president skal man ikke helt se bort fra at det kan skje.

https://amp.mcclatchydc.com/news/politics-government/election/article247014477.html

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...