AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg har ikke trent på mange år. Trengee nå å trene. Brukte å trene masse aerobic, så tenkte å kjøpe treningsmatte, stepbenk, manualer. Kanskje strikk og Kettlebell. Men har aldri vært borti Kettlebell tidligere, så hva/hvor/ og hvor mange kg? Noe annet å huske på? Gode tips? Anonymkode: cfb03...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Del Skrevet 9. februar 2024 Ingen? Anonymkode: cfb03...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ytmnd Skrevet 9. februar 2024 #3 Del Skrevet 9. februar 2024 (endret) . Endret 9. februar 2024 av ytmnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg hadde kjøpt minst mulig utstyr i begynnelsen. Hva tenker du å bruke kettlebell til, og hvor sterk er du? Trenger du den i tillegg til manualer? Jeg hadde kjøpt: Treningsmatte, strikker +(minibands), manualer (gjerne med fleksibel vekt) og ev hoppetau. Om du har flere gode strikk behøver du egentlig ikke manualer på begynnelsen. Kroppsvektøvelser er helt gull å starte med. Anonymkode: 3ec04...376 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #5 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg har matte og motstandsstrikker. Bruker videoer på YouTube. Anonymkode: 343d5...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. februar 2024 #6 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har matte og motstandsstrikker. Bruker videoer på YouTube. Anonymkode: 343d5...1f7 Enig. Du kommer langt med matte og strikk i starten. En lang og sånne kortere til å bruke til sideveis steg, de kommer ofte i 3pakk med ulik motstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 10. februar 2024 #7 Del Skrevet 10. februar 2024 Man kan bruke kettle bells til øvelser slikt som sumo squat, kettlebell swing - mellom bena, eller at man bytter på å svinge med hver arm, asymmetriske løft, slik som L-squats, eller at man bærer kettlebell-en "oppreist" i en hånd mens man går, som er en øvelse kom stabiliserer kjernemusklatur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #8 Del Skrevet 21. mai 2024 Flere gode tips? Anonymkode: cfb03...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Del Skrevet 21. mai 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Flere gode tips? Anonymkode: cfb03...20d Pilates! Trenger ingenting av utstyr, og du får helt sykt killer workouts av det, følg youtube. Jeg fikk langt flottere kropp, mer definert, av dét enn ett år med styrketrening på treningsstudio med trener en gang i uka. Pilates via youtube 3 ganger i uka, pluss en tur i skogen med intervallsprint i oppoverbakker (de gjorde jeg mens jeg holdt på med styrke også). Anonymkode: e7d19...c98 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 21. mai 2024 #10 Del Skrevet 21. mai 2024 Det du skal kalles mosjon , det blir vanskelig å trene med så lite utstyr, med mindre du skal kjøre KG swing med 12 kg så 15 kg - 18 kg - 22 kg -26 kg - 30 kg - 35 kg - 40 kg - 45 kg- 50 kg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #11 Del Skrevet 21. mai 2024 Høres ut som treningsopplegget ditt er dårlig i utgangspunktet og egentlig kan erstattes med bare ren mosjon gåing. Kom deg på et gym, få et ordentlig treningsprogram og commit. Hjemmetrening da blir det fort at man bare sløver unna økter og ikke har intensitet. Anonymkode: 58093...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg har trent hjemme i mange år nå og er veldig fornøyd. Som kvinne trenger man ikke nødvendigvis så tunge vekter dersom man fokuserer mye på ett-beinsøvelser som vanlig utfall, bulgarsk-utfall, step-up/down og rdl (sjekk videoer på youtube hvis du er usikker på teknikk). Gode armøvelser jeg liker er trisepsøvelser, skulderpress, benk med hantel og helt vanlig push-up. Det funker strålende for meg og jeg har faktisk mer definert kropp nå enn når jeg var på treningssenter. Synes det er veldig enkelt å bare kjøre en kjapp og intens 45 min økt når man ikke må legge inn kjøring til og fra, så ender opp med å trene oftere hjemme. Eneste jeg savner er pull-up-muligheter og kabler. Jeg har kjøpt meg et vektsett med plater på til sammen 60 kg og der følger det med to korte stenger til manualer og en lang stang som kan brukes til markløft etc. Fordelen med et slikt sett er at man da kan forandre vekt ettersom man vil. Har også en strikk i stoff (synes det er litt mer motstand i de enn i de som er av gummi). Jeg synes ikke jeg trenger kettlebells 🙂 Anonymkode: 7ab1c...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Del Skrevet 22. mai 2024 Jeg mener helt oppriktig at man kan få til kjempegod trening hjemme med lite utstyr. Selv trener jeg crossfit til vanlig og på ferie kommer jeg sykt langt med en 15 kg hantel. Å mene at man ikke kan få til god trening uten å være på treningssenter indikerer en noe snever tankegang om hva god trening kan være. Jeg liker hantel mye bedre enn kettlebell, for selv om man kan kjøre mye av de samme øvelsene liker jeg bedre å håndtere hantel i mange øvelser hvor vekten skal over hodet som press eller snatch (frivending). Synes også den er lettere å bruke når jeg skal gjøre ettbeins hipthrust eller andre ting. Nei, man blir ikke den største og mest biffe av treningen hjemme, men kan få god funksjonell styrke som både gjør at man klarer hverdagen bedre, blir sterkere enn å gå en tur og forebygger skader. Anonymkode: 63b32...06c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #14 Del Skrevet 24. mai 2024 Jeg anbefaler slynge. Da kan du trene hele kroppen med den motstanden som passer deg best, og kjernemuskulaturen blir brukt i alle øvelser. Selv har jeg redcord mini, og er veldig fornøyd med den. Anonymkode: 509af...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå