AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #81 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er garantert fordi du selv stinker om du ikke dusjer hver dag😅 Jeg er 110% lukt FRI. Jeg er også diagnosert med ekstrem luktesans,dvs jeg blir kvalm av dårlig lukt så jeg lukter den minste ting. Har 2 tenåringer og kjæreste og ALLE sier jeg lukter veldig nøytralt. Men slike som deg som gjerne lukter fort må selvfølgelig dusje hver dag. Har selv datet menn som bare hadde en ekkel kroppslukt i seg selv, samt hadde en venninne som luktet surt. Vanvittig forskjell på kroppslukt på folk. Jeg er bare heldig der. Stinker ikke svette etter trening heller ( da jeg trente 10 år siden) TS Anonymkode: d0b5b...b4d Når ble ekstrem luktesans en diagnose? 😂 Har selv ekstremt god luktesans, men har aldri gått til legen med det, er da måte på til ting man skal fly til legen for 😂 Jeg blir også kvalm av dårlig lukt og lukter den minste ting. Anonymkode: d05b9...c3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #82 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er garantert fordi du selv stinker om du ikke dusjer hver dag😅 Jeg er 110% lukt FRI. Jeg er også diagnosert med ekstrem luktesans,dvs jeg blir kvalm av dårlig lukt så jeg lukter den minste ting. Har 2 tenåringer og kjæreste og ALLE sier jeg lukter veldig nøytralt. Men slike som deg som gjerne lukter fort må selvfølgelig dusje hver dag. Har selv datet menn som bare hadde en ekkel kroppslukt i seg selv, samt hadde en venninne som luktet surt. Vanvittig forskjell på kroppslukt på folk. Jeg er bare heldig der. Stinker ikke svette etter trening heller ( da jeg trente 10 år siden) TS Anonymkode: d0b5b...b4d Det er litt rart at du som har så god luktesans ikke tar innover deg at det har andre også. Egen familie lukter «bedre» enn fremmede, fordi man er vant med den lukten. De du ikke er i familie med kan oppleve at du lukter dårlig, selv om familien din og du selv mener noe annet. Noe av det verste jeg kan lukte er hodebunn som ikke er vasket på 1-2 (eller mer) dager. Da brekker jeg meg😅 Anonymkode: 0df3e...120 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #83 Del Skrevet 9. februar 2024 Sliter med alvorlig depresjon, så dusjer stort sett en gang i uken. Og helt ærlig, hadde ikke håret blitt fett, så hadde jeg nok dusjet sjeldnere. Men jeg vasker meg hver dag, selv om det føles fullstendig overveldende. Går hjemme alene og plager kun meg selv. Anonymkode: f6a2e...69a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 9. februar 2024 #84 Del Skrevet 9. februar 2024 Folk er blitt livredde for det å lukte normal kroppslukt. Det skal luktes såpe hele tiden. Dusjing hver dag med såpe tørker ut huden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #85 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter med alvorlig depresjon, så dusjer stort sett en gang i uken. Og helt ærlig, hadde ikke håret blitt fett, så hadde jeg nok dusjet sjeldnere. Men jeg vasker meg hver dag, selv om det føles fullstendig overveldende. Går hjemme alene og plager kun meg selv. Anonymkode: f6a2e...69a Og du tror du blir bedre av å dusje mindre? All behandling av depresjon viser at det å opprettholde vanlige rutiner og rammer og struktur herunder også hygiene er viktig spesielt når en er deprimert. Ingenting blir bedre av å la seg selv forfalle, (ja jeg har vært alvorlig deprimert selv, og skjønner hvor lett det er å bruke det som en forklaring til at en lar alt skure og gå, men det er en veldig dårlig bortforklaring). Anonymkode: 85488...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #86 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og du tror du blir bedre av å dusje mindre? All behandling av depresjon viser at det å opprettholde vanlige rutiner og rammer og struktur herunder også hygiene er viktig spesielt når en er deprimert. Ingenting blir bedre av å la seg selv forfalle, (ja jeg har vært alvorlig deprimert selv, og skjønner hvor lett det er å bruke det som en forklaring til at en lar alt skure og gå, men det er en veldig dårlig bortforklaring). Anonymkode: 85488...bcc Er ikke en bortforklaring, det var en forklaring. Jeg har 30 års erfaring med depresjon, jeg vet hva man bør gjøre. Men jeg orker ikke å dusje oftere, og jeg bryr meg heller ikke. Den lille energien jeg har bruker jeg på å få i meg mat. Anonymkode: f6a2e...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #87 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men hvor lenge går du mellom hver dusj om du ikke har trent annen aktivitet. 🤔 Jeg går stort sett hjemme pga sykdom. Alltid hatt nøytral kroppslukt,aldri luktet svette ( arvelig) svetter generelt lite den tiden jeg trenet og. Dusjer 2 ganger i uken. Skal jeg på noe spesielt dusjer jeg rett før. Dusjer folk hver dag om de bare er hjemme?🤔 Anonymkode: d0b5b...b4d Dusjer en gang om dagen, håret vasker jeg hver tredje dag. Anonymkode: b2a0c...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #88 Del Skrevet 9. februar 2024 Annenhver dag, noen ganger hver 3.dag. Hud og hår har godt av det. Anonymkode: e0dc4...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #89 Del Skrevet 9. februar 2024 Dusjer daglig, men det hender jeg skipper en dag hvis jeg er innendørs hele dagen. Anonymkode: de9dc...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #90 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noe av det verste jeg kan lukte er hodebunn som ikke er vasket på 1-2 (eller mer) dager. Da brekker jeg meg😅 Anonymkode: 0df3e...120 Så hvis jeg vasket håret i morges og treffer deg imorgen kveld så brekker du deg.... Anonymkode: 96130...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #91 Del Skrevet 9. februar 2024 Vasker hår en-to ganger i uka og dusjer annenhver dag. På sommeren dusjer jeg hver dag. Tenker vi dusjer og vasker oss litt mye, men det kommer an på hvor mye man trener osv Anonymkode: e7080...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #92 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er garantert fordi du selv stinker om du ikke dusjer hver dag😅 Jeg er 110% lukt FRI. Jeg er også diagnosert med ekstrem luktesans,dvs jeg blir kvalm av dårlig lukt så jeg lukter den minste ting. Har 2 tenåringer og kjæreste og ALLE sier jeg lukter veldig nøytralt. Men slike som deg som gjerne lukter fort må selvfølgelig dusje hver dag. Har selv datet menn som bare hadde en ekkel kroppslukt i seg selv, samt hadde en venninne som luktet surt. Vanvittig forskjell på kroppslukt på folk. Jeg er bare heldig der. Stinker ikke svette etter trening heller ( da jeg trente 10 år siden) TS Anonymkode: d0b5b...b4d Merkelig dette her. At alle som ikke dusjer hver dag har ekstrem god luktesans og lukter «nøytralt». Anonymkode: ac9d7...11d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #93 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vasker hår en-to ganger i uka og dusjer annenhver dag. På sommeren dusjer jeg hver dag. Tenker vi dusjer og vasker oss litt mye, men det kommer an på hvor mye man trener osv Anonymkode: e7080...3a3 Det kommer også an på hudtype. Jeg har fet hud, får kvisene hud viss jeg ikke vasker meg ofte. Vi svetter også ganske mye selv om vi ikke trener, bare om natten svetter vi en halv liter. Så en må ikke trene for å svette, og det skal ganske mye til for å dusje huden sin ihjel som så mange virker å være bekymret for i denne tråden. Anonymkode: d311f...759 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #94 Del Skrevet 9. februar 2024 I dag er det 1 uke siden sist jeg dusjet eller vasket meg. Anonymkode: 5f730...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #95 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 7.40): Hvordan dusjer man uten å vaske håret? Står dere med hodet utenfor dusjen eller blir håret vått, men dere bruker ikke shampoo? Jeg har alltid lurt på hva folk mener når de sier at de dusjer uten å vaske håret 😬 Anonymkode: 6124f...117 Jeg bruker dusjhette, håret blir litt fuktig men ellers holder det seg tørt. Kan fint holde håret tørt uten en sånn hette også da, da har jeg bare dusjhodet festet lengre ned sånn at vannet kommer på skuldrene mine og ikke opp i håret. Anonymkode: 450a8...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #96 Del Skrevet 10. februar 2024 Faktisk litt (mye) sjokkert over hvor sjelden majoriteten her dusjen. Jeg trodde omtrent alle dusjet hver dag. Og hva er greia med å vaske seg med klut?? Dra møkka rundt på kroppen med en klut🤢. Folk er jammen med mer grisete enn jeg trodde. Anonymkode: c9259...ea1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #97 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Faktisk litt (mye) sjokkert over hvor sjelden majoriteten her dusjen. Jeg trodde omtrent alle dusjet hver dag. Og hva er greia med å vaske seg med klut?? Dra møkka rundt på kroppen med en klut🤢. Folk er jammen med mer grisete enn jeg trodde. Anonymkode: c9259...ea1 Kan legge til at alle menn jeg har vært sammen med har dusjet hver morgen og. Tror ikke jeg hadde klart dele seng med en som ikke hadde dusjet på flere dager🤢 Anonymkode: c9259...ea1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #98 Del Skrevet 10. februar 2024 Ca 5 ganger i uka etter trening. Dusjer kanskje håret litt sjeldnere, men det kommer an på hvor svett økta var. Svetter ikke noe utenom trening og tror ikke jeg lukter vondt🫣😂 Anonymkode: dc59e...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #99 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 7.40): Hvordan dusjer man uten å vaske håret? Står dere med hodet utenfor dusjen eller blir håret vått, men dere bruker ikke shampoo? Jeg har alltid lurt på hva folk mener når de sier at de dusjer uten å vaske håret 😬 Anonymkode: 6124f...117 Dusjhette, det må du oppdage! Vasker håret hver 2. til 3. dag, pluss hvis det er behov. Dusjfrekvensen gikk ned da morgene og ettermiddagene blir styrt av familiens behov. Mannen går i dusjen halv syv, badet er opptatt til halv åtte, av og til lengre. Vi har barn på småtrinnet og voksne ungdommer i hus. Jeg har stillesittende jobb, og svetter lite, så strategisk klutvask får jobben gjort, selv om dusj er deiligere. Anonymkode: a896e...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #100 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 7.40): Hvordan dusjer man uten å vaske håret? Står dere med hodet utenfor dusjen eller blir håret vått, men dere bruker ikke shampoo? Jeg har alltid lurt på hva folk mener når de sier at de dusjer uten å vaske håret 😬 Anonymkode: 6124f...117 Setter det opp i topp og tar hårbånd rundt hårfestet så det ikke blir vått der. Da får jeg vasket meg ordentlig overalt og renset ansiktet uten å bli våt i hårrøttene. Men det er kun mulig om man har langt hår da. Hvordan de med for kort hår til å settes opp gjør det vet jeg ikke. Har ingen erfaring med dusjhetter, men syns de ser klamme ut og gjør sikkert håret ganske elektrisk også? Vasker håret annenhver dag, dusjer hver dag. Anonymkode: d05b9...c3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå