AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #21 Del Skrevet 8. februar 2024 Annenhver dag kropp og hår Anonymkode: 034f2...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #22 Del Skrevet 8. februar 2024 Ca tre ganger i uken. Anonymkode: 19743...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #23 Del Skrevet 8. februar 2024 Dusjer bare to ganger i uken og det er ved trening, da vaskes også håret. Vasker meg med klut, såpe og vann hver kveld. Anonymkode: 450a8...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #24 Del Skrevet 8. februar 2024 Funksjonshemmet med masse utfordringer. Prøver på to faste dager i uken. Vasker fjes, underliv og under armene morgen og kveld da. Jeg er velsignet med et hår som holder lenge, også over en uke om behovet er der, men har prøvd å få inn faste dusjedager. Jeg er ufør, og har mange helseavtaler, eller ikke så mye liv å snakke om. Er aktiv, men ikke sånn at jeg blir gjennomsvett eller noe. Huden min tørker også mer ut av for hyppige dusjinger. Anonymkode: db3a4...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #25 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men hvor lenge går du mellom hver dusj om du ikke har trent annen aktivitet. 🤔 Jeg går stort sett hjemme pga sykdom. Alltid hatt nøytral kroppslukt,aldri luktet svette ( arvelig) svetter generelt lite den tiden jeg trenet og. Dusjer 2 ganger i uken. Skal jeg på noe spesielt dusjer jeg rett før. Dusjer folk hver dag om de bare er hjemme?🤔 Anonymkode: d0b5b...b4d Jeg dusjer hver til hver annen dag. Men jeg trener og er aktiv etter normerte anbefalinger, som betyr t jeg trener 3-4 ganger i uka. Er man syk (kronisk eller akutt) så kan jo bare å gå opp trappa være fysisk like hardt som å jogge på fjellet. Og da fortjener man en dusj. Føler seg alltid bedre etterpå. Om jeg er syk med noe smittsomt (influensa, forkjøla, snørrete etc) så dusjer jeg hver eneste dag, og det hender jeg da dusjer to ganger om dagen. Å holde seg ren er MYE viktigere når en er syk enn når en er frisk, og jeg har troa på at å gurgle ut slim, snør og «gugge», vaske alle albuer som en har hostet inni, daglig bytte alt av tøy og håndduker som en har hostet og snørret i og hyppigere enn vanlig bytte sengetøy er veien til en vesentlig raskere vei til bedring. Pluss, å stå i deilig varm vanndamp er godt for sjel og kropp. Det overrasker meg alltid at folk prioriterer ned renslighet i møte med sykdom. Jeg dusjer om jeg så er så syk at jeg må sitte på gulvet i dusjen - etterpå er formen alltid bedre. Prioriter ned å vaske gulvet. Prioriter opp egenhygiene. Anonymkode: 3119d...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 8. februar 2024 #26 Del Skrevet 8. februar 2024 Ja, dusjen er kraftig undervurdert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #27 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg dusjer hver til hver annen dag. Men jeg trener og er aktiv etter normerte anbefalinger, som betyr t jeg trener 3-4 ganger i uka. Er man syk (kronisk eller akutt) så kan jo bare å gå opp trappa være fysisk like hardt som å jogge på fjellet. Og da fortjener man en dusj. Føler seg alltid bedre etterpå. Om jeg er syk med noe smittsomt (influensa, forkjøla, snørrete etc) så dusjer jeg hver eneste dag, og det hender jeg da dusjer to ganger om dagen. Å holde seg ren er MYE viktigere når en er syk enn når en er frisk, og jeg har troa på at å gurgle ut slim, snør og «gugge», vaske alle albuer som en har hostet inni, daglig bytte alt av tøy og håndduker som en har hostet og snørret i og hyppigere enn vanlig bytte sengetøy er veien til en vesentlig raskere vei til bedring. Pluss, å stå i deilig varm vanndamp er godt for sjel og kropp. Det overrasker meg alltid at folk prioriterer ned renslighet i møte med sykdom. Jeg dusjer om jeg så er så syk at jeg må sitte på gulvet i dusjen - etterpå er formen alltid bedre. Prioriter ned å vaske gulvet. Prioriter opp egenhygiene. Anonymkode: 3119d...993 Er enda mer et ork å dusje om man er syk, da kan jeg gå mange dager uten. Bruker såklart klut på de " utsatte stedene." Anonymkode: 2e435...c45 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #28 Del Skrevet 8. februar 2024 Hvis jeg er hjemme så dusjer jeg annenhver dag og vasker meg dagene jeg ikke dusjer.. Anonymkode: a6ab8...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #29 Del Skrevet 8. februar 2024 Annenhver dag, både hår og kropp. Anonymkode: 61926...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 8. februar 2024 #30 Del Skrevet 8. februar 2024 Et par ganger i uken og vasker håret samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #31 Del Skrevet 8. februar 2024 Er langtidssykemeldt. Dusjer 2 ganger i uka cirka. Har lite kroppslukt. Har aldri luktet svette av meg selv, bruker ikke deo heller. Vasker meg med klut om kvelden. Dusjing er oppskrytt, jeg tror ikke det er bra å dusje med såpe hver eneste dag. Anonymkode: f3397...5b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #32 Del Skrevet 8. februar 2024 Ved behov og det er minimum annenhver dag Kommer an på om jeg bare går hjemme eller om jeg har vært ute om det har kommet en regnskur eller om det er tropenatt. Anonymkode: 24a81...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 8. februar 2024 #33 Del Skrevet 8. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Men hvor lenge går du mellom hver dusj om du ikke har trent annen aktivitet. 🤔 Jeg går stort sett hjemme pga sykdom. Alltid hatt nøytral kroppslukt,aldri luktet svette ( arvelig) svetter generelt lite den tiden jeg trenet og. Dusjer 2 ganger i uken. Skal jeg på noe spesielt dusjer jeg rett før. Dusjer folk hver dag om de bare er hjemme?🤔 Anonymkode: d0b5b...b4d Å dusje 2 ganger i uken er ekstremt uhygenisk og ekkelt! Jeg er 110% sikker på at du lukter vondt, men ikke kjenner det selv. Normal renslighet er å dusje minst en gang om dagen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #34 Del Skrevet 8. februar 2024 Tobias001 skrev (5 minutter siden): Å dusje 2 ganger i uken er ekstremt uhygenisk og ekkelt! Jeg er 110% sikker på at du lukter vondt, men ikke kjenner det selv. Normal renslighet er å dusje minst en gang om dagen. Det gikk lenge før " æsj"-innlegget kom. Men det var forventa! Gratulere , du fikk det første og du har vunnet en gratis dusj Anonymkode: 2e435...c45 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #35 Del Skrevet 8. februar 2024 Tobias001 skrev (3 minutter siden): Å dusje 2 ganger i uken er ekstremt uhygenisk og ekkelt! Jeg er 110% sikker på at du lukter vondt, men ikke kjenner det selv. Normal renslighet er å dusje minst en gang om dagen. Som Ts er jeg også hjemme, langtids sykemeldt. Sitter stort sett hjemme alene hver dag. Trener ikke pga helsen. Så hvorfor bør jeg da dusje minst en gang pr dag? Skal jeg en sjelden gang ut på noe så dusjer jeg selvfølgelig før det, men som alene hjemmesitter kan jeg ikke skjønne at jeg MÅ dusje 1-2 ganger om dagen. Anonymkode: 96130...048 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. februar 2024 #36 Del Skrevet 8. februar 2024 Ca 2 ganger i uka, og håret mitt blir fettete før kroppen begynner å lukte (jeg lukter også svært lite), så er håret som blir mitt "cue" for å dusje som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 8. februar 2024 #37 Del Skrevet 8. februar 2024 (endret) Skyller meg i dusjen om morgenen, og dusjer om kvelden før leggetid! Har tvangstanker, ! Vasker håret annenhver dag og bruker spray deo hver dag! Endret 8. februar 2024 av Anciol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #38 Del Skrevet 8. februar 2024 Jeg dusjer kropp og hår hver eneste dag. Vanligvis på kvelden. Jeg er kvinne og har langt hår, hvis det har noe å si. Anonymkode: 0df3e...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #39 Del Skrevet 8. februar 2024 Da jeg var deprimert var det en lidelse å dusje. Nå har jeg kommet i kontakt med kroppen min og innsett at dusjing er veldig behagelig. Det lindrer ømme muskler, er deilig å føle seg ren og ta på krem. Jeg gjør det for velvære hver dag. Av og til om jeg er veldig stresset har jeg funnet ut at en dusj hjelper. Det er sensorisk stimuli, behag. Dessverre blir huden tørr av det, så av og til må jeg stoppe meg fra å dusje så ofte. Hva med å begynne å dusje som en velvære ting for deg selv, uavhengig av om du er hjemme eller ei? Anonymkode: a5362...b97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #40 Del Skrevet 8. februar 2024 Dusjer hver morgen før jobb. På fredager dusjer jeg ofte på kvelden i tillegg slik at slipper å dusje lørdag morgen. Anonymkode: 1e34d...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå