Gå til innhold

Hva skjer med vekta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et spørsmål angående vekt etter menstrasjon. For to dager siden veide jeg 77,2. Dagen etter hadde jeg så mye smerter at jeg ikke fikk i meg noe mat, ingenting. Og i går var jeg ferdig med mensen. Spiste ingenting da heller omtrent men vekta står fortsatt på 77,2. 

Skal jeg ikke gå ned disse, og hvorfor veier jeg det samme?

Anonymkode: 160d0...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fungerer ikke så enkelt. Det er vanlig at man f.eks får ekstra vann i kroppen ved mensen.

Anonymkode: 44c4c...e01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke veie deg dagene før mensen, mens du har mensen og et par dager etter du er ferdig med mensen. At du veier det samme sier jo litt og er logisk, man går opp i mensen perioden og kommer ann på hva du har spist og ikke minst væske. Vent et par dager så ser du. 

Selv om du har spist lite så går ikke vekta ned automatisk.

Anonymkode: 401da...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal ikke veie deg dagene før mensen, mens du har mensen og et par dager etter du er ferdig med mensen. At du veier det samme sier jo litt og er logisk, man går opp i mensen perioden og kommer ann på hva du har spist og ikke minst væske. Vent et par dager så ser du. 

Selv om du har spist lite så går ikke vekta ned automatisk.

Anonymkode: 401da...509

Ikke vei deg igjen før du er helt ferdig med mensen. Hvis du spiser lite i en uke vil du gå ned i vekt, når hormonene skiller ut væsken( tiss).

Anonymkode: 79038...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg har et spørsmål angående vekt etter menstrasjon. For to dager siden veide jeg 77,2. Dagen etter hadde jeg så mye smerter at jeg ikke fikk i meg noe mat, ingenting. Og i går var jeg ferdig med mensen. Spiste ingenting da heller omtrent men vekta står fortsatt på 77,2. 

Skal jeg ikke gå ned disse, og hvorfor veier jeg det samme?

Anonymkode: 160d0...cfa

Hvis du er høy( ca 175 cm) er du ikke langt unna normalvektig uansett. Prøv å ikke heng deg opp i tallet på vekta, du er verdifull❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen består av og inneholder mange forskjellige ting som har forskjellig egenvekt, og noen av tingene varierer i mengde, omtrent som flo og fjære. Summen av dette er hva som vises på vekta. Noen ganger er det vanskelig å si akkurat hva som fører til at vekta viser opp, ned eller det samme akkurat den dagen, men som en hovedregel kan man si at brå endringer er vann og mage/tarminnhold, og langsomme endringer er fett. Noen ting du kan tenke over:

Veier du deg alltid på samme tid på døgnet? Samme mengde klær, og vært på do først?

Er vekta di kanskje en "smartvekt" som viser samme vekt fram til det er en viss endring?

Har du hatt avføring i mellomtiden?

Ellers ligger nok svaret mye her:

Sitat

Spiste ingenting da heller omtrent 

Og dessuten: Hvorfor bekymrer(?) du deg om vekta?

Anonymkode: f37c0...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du er høy( ca 175 cm) er du ikke langt unna normalvektig uansett. Prøv å ikke heng deg opp i tallet på vekta, du er verdifull❤️

Verdifull?

Anonymkode: ee38f...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...