Gå til innhold

Jeg elsker hjemmelaget mat og overspiser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri sett henne hevde at det ikke er mulig - henvis gjerne til et sted hvor det et formidlet. 

Anonymkode: 552e9...fde

I kommentarfeltet på ett av hennes innlegg på Instagram (16 jan). En dame skriver at hun gikk opp i vekt etter fjerning av up, MK svarer blant annet at det kan være andre årsaker enn maten.

Anonymkode: 76099...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen, men problemet mitt er at jeg blir sulten så fort etter et måltid. Uansett hvor mye proteiner jeg spiser. Så selv om jeg spiser omtrent utelukkende "rent" overspiser jeg og er overvektig. Og jeg spiser ikke masse fett, jeg spiser vanlig mat. 

Anonymkode: b7246...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo de fleste produkter tilsatt e-stoffer og ulike binding og holdbarhetsstoffer som tuller med hormonene. Leverpostei er jo prosessert og vil være med på å øke sulten den og.

Så hvis man skal si man spiser helt ren mat, må man ta i betraktning antinæringsstoffer fra korn og grønsaker, i tillegg til alt som ikke er fra naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 22.20):

Jeg kjenner meg IKKE igjen i alle disse som påstår at dersom man spiser sunt og hjemmelaget så holder man seg slank, jeg spiser til det tyter ut av ørene! 

Da er ikke problemet hjemmelaget mat, men , som du selv sier, at du spiser til det tyter ut av ørene.

Du har ikke tenkt tanken at det faktisk går an å spise hjemmelaget mat uten at den tyter ut av ørene på deg? Det er faktisk noe du bestemmer selv. 

Flaks at du ikke liker alkohol like godt som hjemmelaget mat. Da ville du mest sannsynlig ha vært alkoholiker. 

Anonymkode: abbd2...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (23 timer siden):

nå er jo de fleste produkter tilsatt e-stoffer og ulike binding og holdbarhetsstoffer som tuller med hormonene. Leverpostei er jo prosessert og vil være med på å øke sulten den og.

Så hvis man skal si man spiser helt ren mat, må man ta i betraktning antinæringsstoffer fra korn og grønsaker, i tillegg til alt som ikke er fra naturen.

Jeg spiser hjemmelaget leverpostei og langtidssyrnet leverpostei. Selvfølgelig bør man lage mindre,kontrollere seg ol. Men det går helt fint an å slite med matinntaket selv om all maten er sunn og hjemmelaget.  Personlig holder jeg meg helt unna alkohol fordi jeg ser for meg at jeg fort kunne fått et usunt forhold til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 20.05):

Synes det er vanskelig å begrense meg når jeg spiser råvarebasert/ikke up. Synes up-mat smaker helt ok og har da ikke lyst på en ekstra bit. Når jeg spiser hjemmelaget mat er det så godt at jeg spiser for mye. Stikking strid med hva Marit kolby osv sier. Er slankere når jeg spiser mye up..

Og hva spiser du? Så lenge det er rene råvarer og relativt sunn mat, så skal man spise veldig mye før det blir overspising 

Anonymkode: e86c7...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva spiser du? Så lenge det er rene råvarer og relativt sunn mat, så skal man spise veldig mye før det blir overspising 

Anonymkode: e86c7...2f5

Står i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lag mindre

Anonymkode: 1d074...144

Vil ikke gå rundt og ha lyst på mer mat når jeg kan spise lettprodukter og være normalvektig uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da er ikke problemet hjemmelaget mat, men , som du selv sier, at du spiser til det tyter ut av ørene.

Du har ikke tenkt tanken at det faktisk går an å spise hjemmelaget mat uten at den tyter ut av ørene på deg? Det er faktisk noe du bestemmer selv. 

Flaks at du ikke liker alkohol like godt som hjemmelaget mat. Da ville du mest sannsynlig ha vært alkoholiker. 

Anonymkode: abbd2...24f

Ikke jeg (ts) som skrev posten du siterte men jeg spiser mer når jeg spiser hjemmelaget. Når jeg inkluderer lettprodukter i kosten så er det null problem å føle meg ferdig etter en porsjon. Med hjemmelaget mat vil jeg ha mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke jeg (ts) som skrev posten du siterte men jeg spiser mer når jeg spiser hjemmelaget. Når jeg inkluderer lettprodukter i kosten så er det null problem å føle meg ferdig etter en porsjon. Med hjemmelaget mat vil jeg ha mer.

Men HVA lager du da? Spiser du virkelig flere kalorier med rå grønnsaker enn pommes frites?

Anonymkode: a0993...2b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men HVA lager du da? Spiser du virkelig flere kalorier med rå grønnsaker enn pommes frites?

Spiller det noen rolle hva hun lager? Om man for eksempel spiser en lapskaus med 400 gram kjøttdeig, hjemmelaget brun saus (med ekte smør) og grønnsaker så er det for mye uansett hvor hjemmelaget og rent det er. 

Anonymkode: b7246...edd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Man kan fint spise ultraprosessert uten å spise pommes fries og man kan fint spise råvarebasert uten å bare spise grønnsaker. Spørsmålet ditt blir for dumt, men jeg skal svare:

har skrevet mange ganger i tråden hva jeg spiser. Nå spiser jeg havregryn, yoghurt naturell, bær, frukt, grønnsaker, fisk, kjøtt, egg, smør, pesto, ost, hjemmebakt grovbrød, kikerter, bønner, cottage cheese osv. Før spiste jeg mye av det samme men også lettyoghurt, sukkerfri brus, grovbrød kjøpt i butikk, kokt skinke, lettost, en proteinbar i ny og ne, lett sjokolademelk hvis det fristet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...