Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Latinamami
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det som en selvfølge at samboeren min tar like godt vare på barna som jeg gjør. Hadde jeg ikke følt meg sikker på det hadde jeg aldri fått barn med han.

Anonymkode: 9ec08...c5c

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Her må du nesten kjenne etter selv. Tipper du får svar i begge retninger. Min mann hadde fint greid å hånd om barna om de var syke.

Endret av NinaLisa
Skrevet
Latinamami skrev (4 minutter siden):

Mannen er i form, ikke feber men føler ikke han passer på de godt nok. Her er det jeg som kjenner på kroppen om de er 39+ og da måler jeg, gir jevnt med paracet stikkpille. Stikkpillen får jeg inn på et sekund, han bruker mer enn fem minutter og den blir ødelagt. Han klarer ikke. Føler det er mer forsvarlig at jeg er hjemme med de… hva tenker dere, burde jeg være hjemme når barna har såpass høy feber? 

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 05051...6f3

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan far ta seg av barna. 

Anonymkode: 50d67...02a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville  gitt mannen litt mer ansvar. La han gjøre ting på sin måte, og la han lære. Jeg var heller ikke flink første gang jeg satt inn stikkpille, men som mor må man, og da lærer man fort. En mann som alltid må gjøre ting på mors måte blir ofte lei, og resultatet blir at mor må gjøre nesten alt, og dermed blir sliten, lei og lite glad i mannen sin. Hvis du tror han ønsker det beste for barna sine, kommer han sikkert til å gjøre en god nok jobb. Det er nok da viktig å gi ham fullt ansvar og ikke sende melding annenhver time for å høre om temperatur. 

Det er ikke sikkert det er dette som er tilfellet for dere, jeg bare fikk den følelsen av innlegget...

Anonymkode: c0a49...1f1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Latinamami skrev (7 minutter siden):

Mannen er i form, ikke feber men føler ikke han passer på de godt nok. Her er det jeg som kjenner på kroppen om de er 39+ og da måler jeg, gir jevnt med paracet stikkpille. Stikkpillen får jeg inn på et sekund, han bruker mer enn fem minutter og den blir ødelagt. Han klarer ikke. Føler det er mer forsvarlig at jeg er hjemme med de… hva tenker dere, burde jeg være hjemme når barna har såpass høy feber? 

Unger er robuste men spørs om du legger igjen tankene hjemme hvis du går på jobb...? Ville blitt hjemme jeg.

Anonymkode: 2374b...235

Skrevet

Det er misbruk av sykt barn dager om du blir hjemme, og egentlig dårlig gjort mot arbeidsgiver og den som må stille på nattevakt på kort varsel med lite søvn. 

du mente jo han var mann nok til å få barn med i utgangspunktet. Men ikke far nok til å være hjemme med barna når de er syke? Da har du ikke sluppet han nok til i disse årene. Kanskje på tide å slippe han til? 

reis på jobb

Anonymkode: bfae7...218

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er alltid hjemme selv når barnet er såpass sykt. Har en ganske ubrukelig barnefar, så det er rett og slett ikke forsvarlig at han har ansvar når barnet er såpass sykt. Han vil ikke kunne skille mellom om barnet er bevisstløst eller sover søtt, f.eks.

Anonymkode: 943ed...3ee

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 05051...6f3

Endret av Latinamami
  • Liker 1
Skrevet
Latinamami skrev (8 minutter siden):

Hvor mange stikkpiller er det snakk om å gi i løper av ei natt a? Holder det ikke med at du gir før du reiser og eventuelt før du legger deg etter vakt? 
I utgangspunktet tenker jeg at pappa er en likestilt omsorgsperson og at du trygt kan dra på jobb.. Har du forsøkt å vise han hvordan du gir pillen? 

Anonymkode: e59ae...c1a

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det er ingen gyldig grunn til å være hjemme med sykt barn, når far er tilgjengelig som omsorgsperson. Barna har tilsyn og far er ikke syk. Du må slippe ned skuldrene litt og la han ta ansvaret.

Sykt barn dager = hvis du må være hjemme pga Sykt barn,og ingen andre omsorgspersoner er til stede, eller du må være hjemme med syke barn fordi omsorgsperson/barnepasser er for syk til å ta vare på Sykt barn.

Endret av tussi84
  • Liker 11
Skrevet

Kjøp Paracet smeltetabletter med banansmak. Da slipper de stikkpiller. Jeg ville dratt på jobb. Pappaen her klarer fint å passe to syke barn.

Anonymkode: 81a97...e19

• Liker 11
Skrevet

"Er det greit å ta sykt-barn-dager fordi jeg har valgt en udugelig mann?"

Ja det må vel nesten være det, da. Du får håpe han aldri forlater deg og må ta seg av barna alene en dag. 

Anonymkode: 4f957...112

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er alltid hjemme selv når barnet er såpass sykt. Har en ganske ubrukelig barnefar, så det er rett og slett ikke forsvarlig at han har ansvar når barnet er såpass sykt. Han vil ikke kunne skille mellom om barnet er bevisstløst eller sover søtt, f.eks.

Anonymkode: 943ed...3ee

Hvorfor fikk du barn med en sånn mann?

• Liker 6
Skrevet

Han er en voksen mann. Han må ta vare på barna sine. Du snakker om ham som om han er et av barna. 

Anonymkode: 6d774...ee3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Er det greit å ta sykt-barn-dager fordi jeg har valgt en udugelig mann?"

Ja det må vel nesten være det, da. Du får håpe han aldri forlater deg og må ta seg av barna alene en dag. 

Anonymkode: 4f957...112

Ikke sikkert far er så udugelig heller, kan være han aldri har fått nok tillit til å slippe til, og bli trygg på akkurat dette med stikkpiller.. 

Anonymkode: e59ae...c1a

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Tror nok jeg ville blitt hjemme...

Anonymkode: 593b6...188

• Liker 1
Skrevet

Du har rett og slett ikke rett på sykt barn dag i dette tilfellet.

Anonymkode: 8ec0c...d11

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke at så store barn har behov for stikkpiller. Gi dem heller smeltetabletter.

Anonymkode: 81a97...e19

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...