Gå til innhold

Normal hcg men svake tester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ha normal hcg selv om testene er svake og ikke blir særlig sterkere? 
Dette er min test nå fra 21dpo, ganske uendret fra det første bildet som er 12dpo.

Er alt håp ute? Har opplevd kjemiske tidligere, men testene har da ikke blitt så sterke som nå, og blødning har pleid å starte etter 2-5 dager. Nå er jeg 7 dager over IKM.

40122AD4-8AEE-4280-910E-2C167BD3806B.jpeg

666A19B6-AB5E-4117-A520-B4C3348757CD.jpeg

Anonymkode: 65a4e...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, dette ser ikke lovende ut dessverre. Testene vil vise økning ved høyere hcg, spesielt med så mange dager mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (5 minutter siden):

Hei, dette ser ikke lovende ut dessverre. Testene vil vise økning ved høyere hcg, spesielt med så mange dager mellom.

Ja, er vel sannsynligvis en kjemisk. Klamrer meg likevel til et lite håp, men det finnes kanskje ikke basert på siste test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, er vel sannsynligvis en kjemisk. Klamrer meg likevel til et lite håp, men det finnes kanskje ikke basert på siste test?

Du kan ta en med ukeindikator :-) den bør være 2-3 uker og slå om til 3+ ila en liten uke (basert på 21dpo)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det mulig å ha normal hcg selv om testene er svake og ikke blir særlig sterkere? 
Dette er min test nå fra 21dpo, ganske uendret fra det første bildet som er 12dpo.

Er alt håp ute? Har opplevd kjemiske tidligere, men testene har da ikke blitt så sterke som nå, og blødning har pleid å starte etter 2-5 dager. Nå er jeg 7 dager over IKM.

40122AD4-8AEE-4280-910E-2C167BD3806B.jpeg

666A19B6-AB5E-4117-A520-B4C3348757CD.jpeg

Pust med magen å ta å bestille deg en time til legen å ta blodprøver eventuelt en ultralyd. Ikke sikker det er noe galt. 

Anonymkode: 520fe...e54

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (17 minutter siden):

Du kan ta en med ukeindikator 🙂 den bør være 2-3 uker og slå om til 3+ ila en liten uke (basert på 21dpo)

Ja, bestilte en slik i går. Kan teste på mandag feks, om jeg ikke har begynt å blø.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Pust med magen å ta å bestille deg en time til legen å ta blodprøver eventuelt en ultralyd. Ikke sikker det er noe galt. 

Takk for tips, men det er vel for tidlig for ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips, men det er vel for tidlig for ultralyd?

Ja det er for tidlig. Det eneste legen kan gjøre er å måle hcg-stigning over noen dager. Personlig fant jeg ut at det ble spontanabort føt jeg rakk å ta blodprøve nr 2. Dette var i forrige måned.

Anonymkode: e907b...76d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ultralyd? Man ser ikke noe på UL så tidlig som dette. 

Anonymkode: 3790c...1f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ultralyd? Man ser ikke noe på UL så tidlig som dette. 

Men man får vel ikke ultralyd på dagen? Tar vel en uke eller to, så å bestille denne nå så har man noe fast å vente på. Å så kan hun ta blodprøver i mellomtiden. 
Jeg har foresten tatt ul uke 4.5.6. Såg ikke så mye uke 4 men uke 5 såg jeg et fosteranlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men man får vel ikke ultralyd på dagen? Tar vel en uke eller to, så å bestille denne nå så har man noe fast å vente på. Å så kan hun ta blodprøver i mellomtiden. 
Jeg har foresten tatt ul uke 4.5.6. Såg ikke så mye uke 4 men uke 5 såg jeg et fosteranlegg. 

UL så tidlig er ikke normalt nei. Heller ikke å bestille time så tidlig. Offentlig UL så tidlig er bortkastet kapasitet..  Privat er opp til hver enkelt men bortkastet penger da de aller fleste ikke får sett noe.  

UL før hjerteslag har lite for seg når man er bekymret for om det er liv eller ei... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

UL så tidlig er ikke normalt nei. Heller ikke å bestille time så tidlig. Offentlig UL så tidlig er bortkastet kapasitet..  Privat er opp til hver enkelt men bortkastet penger da de aller fleste ikke får sett noe.  

UL før hjerteslag har lite for seg når man er bekymret for om det er liv eller ei... 

Hun er 5 uker så å bestille om en uke går fint, får se hjerteslag da. 
Jeg fikk alle mine offentlig å det var ikke bortkastet , var en grunn til de. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hun er 5 uker så å bestille om en uke går fint, får se hjerteslag da. 
Jeg fikk alle mine offentlig å det var ikke bortkastet , var en grunn til de. 

Sikker på at 6 uker ikke er for tidlig? Kan man få svar på om det er hjerte der i alle tilfeller i uke 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine tester har vært så svake begge mine svangerskap. Med ukeindikatortestene kom jeg ikke forbi 1-2 når jeg burde vært 2-3 og over det igjen. Jeg tok derfor 2 hcg tester og de viste normal stigning og et hcg nivå som burde gitt riktig svar på ukeindikatortesten.

Så hvis jeg var deg ville gitt det tid og hvis du kan teste hcg med noen dagers mellomrom for å se om det stiger så gir det deg et svar.  Eventuelt tidlig ultralyd i tillegg, men det er litt usikkert etter min personlige erfaring, jeg opplevde at de ikke fant hjertet første gangen og derfor tok jeg hcg testene, og så fant de plutselig hjertet likevel en uke senere og da var jeg såpass på vei at hjertet burde ha vært synlig første gangen. 

Endret av Kranken
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sikker på at 6 uker ikke er for tidlig? Kan man få svar på om det er hjerte der i alle tilfeller i uke 6?

Ja jeg har sett hjerte i uke 6, så hvis du vil være 100% sikker så bestill time til uke 7, siden det er litt vanskelig å vite nøyaktig når egget festet seg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranken skrev (6 minutter siden):

Mine tester har vært så svake begge mine svangerskap. Med ukeindikatortestene kom jeg ikke forbi 1-2 når jeg burde vært 2-3 og over det igjen. Jeg tok derfor 2 hcg tester og de viste normal stigning og et hcg nivå som burde gitt riktig svar på ukeindikatortesten.

Så hvis jeg var deg ville gitt det tid og hvis du kan teste hcg med noen dagers mellomrom for å se om det stiger så gir det deg et svar.  Eventuelt tidlig ultralyd i tillegg, men det er litt usikkert etter min personlige erfaring, jeg opplevde at de ikke fant hjertet første gangen og derfor tok jeg hcg testene, og så fant de plutselig hjertet likevel en uke senere og da var jeg såpass på vei at hjertet burde ha vært synlig første gangen. 

Takk for at du deler. Med min historikk er jeg neppe like heldig, men har jo alltid et lite håp. :hjerte:

Fikk du noen forklaring på hvorfor du ikke fikk sterke graviditetstester? Om det ikke kom tydelig fram, så er bildene av mine to tester tatt med ca en ukes mellomrom - og altså ingen synlig stigning. Var det like svakt med dine så lenge etter IKM?

Skal ta blodprøve for å måle HCG i morgen og på mandag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for at du deler. Med min historikk er jeg neppe like heldig, men har jo alltid et lite håp. :hjerte:

Fikk du noen forklaring på hvorfor du ikke fikk sterke graviditetstester? Om det ikke kom tydelig fram, så er bildene av mine to tester tatt med ca en ukes mellomrom - og altså ingen synlig stigning. Var det like svakt med dine så lenge etter IKM?

Skal ta blodprøve for å måle HCG i morgen og på mandag igjen.

Det er noen år siden nå så jeg husker ikke nøyaktig, men jeg husker at jeg var så skuffet over at testene mine ikke ble ordentlig sterke. Jeg tok noen for moroskyld da jeg jeg sånn 8 uker og da ble de sterkere, men den første tiden, uke 4-6, så ble de absolutt ikke sterke og de var så svake at jeg bestilte tidlig ultralyd og så påfølgende hcg fordi gynekologen ikke fant hjertet.  Jeg leste om det da og jeg tror det kan ha med nyrene å gjøre som renser blodet og får ting ut i urinen uten at jeg vet nøyaktig hvorfor eller hvordan.

Jeg vil ikke gi deg noen falske forhåpninger altså. Men jeg så tråden din og bare kom på at mine tester var veldig svake de første ukene, mye svakere enn jeg hadde forestilt meg, og at jeg ble skuffet og usikker og at det kan være en mulighet for at det er sånn for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ville bare legge til at med min erfaring er den andre testen din sterkere enn den første og mine var i alle fall ikke noe sterkere på den tiden. Har du forsøkt andre merker? Det er stor forskjell på hvor sterk streken blir synes jeg. Ønsker deg alt godt og lykke til 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...